Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • КВИР, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Џудит Батлер: Треба да ја преиспитаме категоријата жена
Авторката на револуционерната книга Gender Trouble вели дека не треба да се изненадуваме кога категоријата жени се проширува и ги вклучува и транс жените.
Поминаа 31 година од објавувањето на Gender Trouble. Каква цел сакавте да постигнете со книгата?

 

Требаше да биде критика на хетеросексуалните претпоставки во рамките на феминизмот, но се покажа дека повеќе стана збор родовите категории. На пример, тоа што значи да се биде жена се менува од деценија во деценија. Категоријата жена може и се менува, и нам ни треба да биде така. Политички, обезбедувањето поголеми слободи за жените инсистира да ја преиспитаме категоријата „жени“ за да ги вклучиме тие нови можности. Историското значење на родот може да се менува бидејќи нормите кои се однесуваат на него се менуваат, одбиваат или пресоздаваат.
Затоа, не треба да се изненадуваме или да се спротивставуваме кога категоријата жени се проширува и ги вклучува и транс жените. И бидејќи исто така замислуваме и алтернативна иднина на машкоста, треба да бидеме подготвени, па дури и радосни да видиме што транс мажите прават со категоријата „мажи“.

 

Ајде да зборуваме за централната идеја за „перформативност“ во Gender Trouble. Ова останува контроверзен став за тоа како функционира родот, па што имавте на ум?

 

Во тоа време бев заинтересиранa за академските дебати поврзани со актот на говор. „Перформативните“ говорни акти се оние што прават нешто да се случи или бараат да се создаде нова реалност. Кога судијата објавува казна, на пример, тие создаваат нова реалност и обично имаат овластување да го направат тоа. Но, дали велиме дека судијата е семоќен? Или судијата се повикува на збир конвенции, следејќи процедури? Ако е ова второто, тогаш судиите се повикува на моќ што не им припаѓа како личности, туку како назначени авторитети. Нивниот чин станува цитат – тие повторуваат воспоставен протокол.

 

Како тоа се поврзува со родот?

 

Пред повеќе од 30 години сугерирав дека луѓето, свесно или не, се повикуваат на конвенции во однос на родот кога тврдат дека ја изразуваат сопствената внатрешна реалност, дури и кога велат дека се создаваат самите себеси повторно. Ми се чинеше дека никој од нас не може целосно да избега од културните норми.
Во исто време, никој од нас не е целосно определен од културните норми. Така, родот станува преговарање, борба, начин за справување со историските ограничувања и создавање нови реалности. Кога сме „по-девојчасти“, влегуваме во царството на женскиот свет, кое се градело долго време – серија конвенции, понекогаш конфликтни, кои воспоставуваат девојчество во општеството. Не правиме потполно автономен избор. Ниту пак конечниот избор ни е потполно наметнат. Но, општествена реалност може, и се менува.

 

 

Квир лицата често зборуваат за родот како „доделен при раѓање“. Но, според вас, тоа е прилично различно?

 

Родот е задача што не се случува само еднаш: таа е во тек. Полот ни е доделен со раѓање, а потоа следуваат низа очекувања кои продолжуваат да ни го „наметнуваат“ родот. Моќта зад тој процес е дел од родовиот апаратус кој им ги наложува и пре-наталожува нормите на телата, ги организира социјално, но исто така ги оживува во насоки спротивни на тие норми.
Можеби треба да размислиме за родот како нешто што се наметнува при раѓање, низ полот и сите културни претпоставки кои обично одат заедно со тоа. Сепак, родот е исто така она што се создава по патот – можеме да му ја преземеме моќта на наметнување, да ја направиме само-наметнување, што може да вклучува и промена на полот на правно и медицинско ниво.

 

 

 

Дискусиите околу идентитетот станаа централни во голем дел од нашата политика овие денови. Како некој што е скептичен кон категориите на стабилен идентитет, што мислите за тоа?

 

 

Мислам дека е многу важно како ја разбираме таа „централност“. Мојот политички став е дека идентитетот не треба да биде основа за политики. Алијанса, коалицијата и солидарноста се клучните термини за проширување на левицата. И ние треба да знаеме против што и за што се бориме и да го задржиме тој фокус.
Неопходно е да работиме низ разликите и да градиме сложени структури за социјална моќ. Структури кои ни помагаат да изградиме врски меѓу сиромашните, прекарните, обесправените, ЛГБТКИ+ лицата, работниците и сите оние кои се предмет на расизам и колонијално покорување. Ова не се секогаш одделни групи или идентитети, туку се преклопуваат и во меѓусебно поврзани форми на потчинување кои се спротиставуваат на расизмот, мизогинијата, хомофобијата, трансфобија, но и капитализмот и неговото уништување, вклучувајќи уништување на Земјата и автохтоните начини на живот.

 

 

Теоретичарите како Асад Хајдер ја усвоија вашата теорија за адресирање на расните поделби во САД. Хајдер го нагласува вашето гледиште за формирање на идентитетот како немирен и постојано искоренуван. Но, дали десното крило обично со притискање кон многу поцврста визија за идентитетот обично победува?

 

Десницата очајно бара да ги врати формите на идентитет што со право беа доведени под прашање. Во исто време, тие имаат тенденција да ги сведуваат движењата за расна правда на политика на „идентитет“, или движења за сексуална слобода или против сексуално насилство да ги карикирираат како движења кои се однесуваат само на „идентитетот“. Всушност, овие движења првенствено се занимаваат со редефинирање на тоа што може и треба да значи правдата, еднаквоста и слободата. На овој начин, тие се од суштинско значење за секое радикално демократско движење. Затоа треба да ги отфрлиме тие карикатури.
Што значи тоа за левицата? Ако ги засноваме нашите гледишта само на одредени идентитети, не сум сигурна дека можеме да ја сфатиме комплексноста на нашите социјални и економски светови или да изградиме анализа или сојуз потребни за остварување на идеалите за радикална правда, еднаквост и слобода. Во исто време, обележувањето на идентитетот е начин да се разјасни на кој начин ваквите сојузи мора да се променат за да бидат поодговорни кон меѓусебно поврзаните угнетувања.

 

Денес често слушаме колку е важно да ги слушаме оние кои „доживеале искуство“ на угнетување. Политичкиот филозоф Олфеми О Тави (Olúfémi O Táíwò) предупреди дека благородните намери за „децентрирање“ на привилегираните перспективи лесно можат да имаат контраефект.

 

Да, важно е да се признае дека, иако белецот не може да тврди дека го претставува искуството на Црнците, тоа не е причина за белците да бидат парализирани во однос на прашања поврзани со расата, одбивајќи воопшто да интервенираат. Никој не треба да го претставува целото искуство на црнците за да го следи, разоткрие и да се спротивстави на системскиот расизам – и да ги повика другите да го сторат истото.
Ако белците станат исклучително преокупирани со сопствената привилегија, ризикуваме да се само-апсорбираме. Дефинитивно не ни требаат повеќе белци што се фокусирани на себе: тоа само ги ре-центрира белците и одбива да ја работи работата против расизмот.

 

Како вашиот родов идентитет влијаеше на вашата политичка теорија?

 

Моето чувство е дека мојот „родов идентитет“ – што и да е тоа – ми беше доделен прво од моето семејство, како и различни училишни и медицински авторитети. Низ различни предизвици најдов начин да го заземам јазикот што се користи за да ме дефинира и победи.

Сè уште мислам дека заменките ми се оставени од други, што ми е интересно, бидејќи ми доделуваат различни – така што секогаш сум донекаде изненадена и импресионирана кога луѓето одлучуваат за сопствените заменки или дури и кога ме прашуваат какви заменки претпочитам. Немам едноставен одговор, иако уживам во светот на „тие“(they). Кога ја напишав Gender Trouble, немаше категорија за „небинарна“ – но сега не гледам зошто не би можела да бидам во таа категорија.

 

 

Бевте мета на демонстранти низ светот. Во 2014 година, демонстрантите против хомосексуалните бракови во Франција маршираа на улица осудувајќи ја „théorie du genre“- родовата теорија. Во 2017 година, ваша слика беше запалена од евангелистички христијански демонстранти во Бразил кои скандираа „носете ја вашата идеологија во пеколот“. Што мислите за тоа?

 

Движењето против родовата идеологија, глобално движење, инсистира на тоа дека полот е биолошки и реален, или дека полот е божествено определен, дека родот е деструктивна фикција која ги соборува и „човекот“ и „цивилизацијата“ и „Бог“. Анти-родовата политика е зајакната од Ватикан и поконзервативните евангелски и апостолски цркви на неколку континенти, но исто така и од неолибералите во Франција и на други места на кои им е потребно нормативното семејство во релација со политиката на социјалната заштита.
Ова движење истовремено е анти-феминистичко, хомофобично и трансфобично, спротивставувајќи се и на репродуктивната слобода и на транс правата. Се обидува да ги цензурира програмите за родови студии, да го извади родот од јавното образование – тема што е многу важна за дискусија помеѓу младите луѓе. И да ги поништат големите правни и законодавни успеси за сексуална слобода, родова еднаквост и закони против родова дискриминација и сексуално насилство.

 

 

Се чини дека некои во феминистичките движења гаат симпатии кон овие екстремно десничарски кампањи. Скандалот во Wi Spa во Лос Анџелес беше проследен со трансфобичен бес на интернет, кој ескалираше во крвави протести организирани од Гордите момчиња. Можеме ли да очекуваме овој сојуз да продолжи?

 

Ужасно е, а понекогаш и доста застрашувачки да се види како транс-исклучувачките феминистки прават сојузи со десничарските напади врз родот. Движењето против родовата идеологија не се противи на специфичен аспект на родот, туку се обидува да го искорени „родот“ како концепт или дискурс, област на студии, пристап кон општествената моќ. Понекогаш тие тврдат дека само „полот“ има научна позиција, но другпат тие се повикуваат на божји мандати за машка доминација и разлика. Се чини дека не им пречи да си противречат.

Терфовките (транс-исклучувачки радикални феминистки) и таканаречените родово критички автори, исто така, го отфрлија важниот труд од феминистичката филозофија на науката која покажува како културата и природата комуницираат (како што се Карен Барад, Дона Харавеј, ЕМ Хамондс или Ана Фаусто-Стерлинг) во корист на регресивна и лажна форма на биолошки есенцијализам. Значи, тие нема да бидат дел од коалицијата која се стреми да се бори против анти-родовото движење. Анти-родовата идеологија е еден од доминантните видови на фашизмот во нашево време. Така, Терфовките нема да бидат дел од современата борба против фашизмот; онаа што бара коалиција помеѓу фронтовите за борба против расизмот, национализмот, ксенофобијата, или да ги имаат предвид високите стапки на фемициди низ целиот свет, кои вклучуваат високи стапки на напади врз транс и родово квир луѓе.

Анти-родовото движење циркулира спектар на „род “ како сила на уништување, но тие всушност никогаш не прочитале дела од родовите студии. Избрзаните заклучоци кои влеваат страв го заземаат местото на обмислени оценки. Да, некои дела поврзани со родот се тешки и не секој може да го прочита, затоа мораме да се трудиме повеќе за да допреме до поширока јавност. Сепак, колку и да е важно да се доближат сложени концепти до поширока публика, подеднакво е важно да се поттикне интелектуалното истражување како дел од јавниот живот. За жал, живееме во анти-интелектуални времиња, а неофашизмот станува понормализиран.

 

Отсекогаш сте нагласувале дека вашата родова теорија не е информирана само од научна дебата, туку и од годините минати како дел на лезбејски и геј заедници. Од раните 1990ти станавте уникатно влијателен мислител во овие кругови. Што се смени откако излеговте (од плакарот)?

 

О, никогаш не излегов. Моите родители ме аутираа на 14 -годишна возраст. Така, различно ме идентификуваа како буч, квир, транс* повеќе од 50 години.
Секако сум била повлијаена од геј и лезбејските барови што ги посетував премногу често во доцните 70 -ти и раните 80 -ти, и тогаш бев загрижена за предизвиците со кои се соочуваат бисексуалците. Се сретнав со интерсексуални групи за да ја разберам нивната борба со медицинскиот естаблишмент и на крајот размислив и за разликата помеѓу дрег, трансродовите лица и родот воопшто. Отсекогаш сум била вклученa во не-академски активистички групи, и тоа е тековен дел од мојот живот.

 

Какви прашања постави радикалната геј и лезбејска политика пред да се појави зборот „квир“?

 

Демонстрациите во мојата младост секако се однесуваа на борбата против дискриминацијата, патологизацијата и насилството, во домот и во јавноста. Се боревме против психијатриската патологизација и нејзините последици. Но, исто така, се боревме за колективно право да го живееме своето тело во јавност без страв од насилство, право отворени да жалиме за животите и љубовите кои ќе сме ги изгубиле. И оваа борба доби многу драматична форма откако се појави ХИВ и Act Up.
Квирoт, за мене, никогаш не беше прашање на идентитет, туку начин за поврзување со борбата против хомофобијата. Започна како движење спротивно на политизирањето на идентитетот – и всушност против полицијата.
Овие протести се фокусираа на правата на здравствена заштита, образование, јавни слободи и спротивставување на дискриминацијата и насилството – сакавме да живееме во свет каде што може полесно да се дише, да се движи и да се љуби. Но, ние исто така замислувавме и создадовме нови форми на сродство, заедница и солидарност, колку и да се чинеа фракциозни.
Бев на дајк демонстрации, но работев и за меѓународните човекови права, размислувајќи каде се границите. И сфатив дека пошироките коалиции подеднакво во судир со расизмот, економската неправда и колонијализмот беа од суштинско значење за секоја квир политика. Сега гледаме како тоа функционира кај марксистичките геј групи, „Квирс за економска и расна правда“, „Квирови против апартхејдот, alQaws“, палестинската група против окупацијата и хомофобијата.

 

 

Како се споредува тоа време со политичкиот живот денес?

 

Денес особени ги ценам квир и феминистичките движења посветени на здравството и образованието како јавни добра, антикапиталистички, посветени на борбата за расна правда, права за лицата со попреченост, палестински политички слободи и тие кои се противат на уништувањето на Земјата и домородните животи – како што е очигледно во работата на Жасбир Пуар, Сара Ахмед, Силвија Федеричи, Анџела Дејвис, делата на Ни Уна Менос и аболициониот феминизам. Сега постои поширока визија, иако ова е време на голем очај, бидејќи гледаме дека глобалните економски нееднаквости под пандемијата дополнително се интензивираат.

 

 

Многу родови теоретичари пишуваат за директното влијание на вашата работа врз нив, oд Џулија Серано и нејзиното раскажување за вашето присуство на поетско читање што го вклучуваше текстот „Ебати Џудит Батлер!“ до Џорди Росенберг со ‘Gender Trouble on Mother’s Day’. . Како се чувствуваш лично во однос на интелектуална слава која ја стекна?

 

Најдов начин да живеам на страна од моето име. Тоа се покажа како многу корисно. Знам дека многу квир и транс луѓе се силно поврзани за нивните имиња и го почитувам тоа. Но, мојот опстанок веројатно зависи од мојата способност да живеам на дистанца од моето име.

 

 

 

 

 

*Кратко по објавувањето, „Гардијан“ одлучи да го преработи интервјуто на Jules Gleeson од 7 ми септември со Judith Butler, изоставувајќи делови насочени кон антифашистичките импликации од нејзината работата. 

Извор: IllWill

НАПИШАНО ОД:
  • Лени Фрчкоска
  • September 30, 2021
  • ФЕМ 101
Причините зад криминалното однесување на жените наспроти апсурдите во застарените македонски учебници
Реалниот живот покажува дека во голема мера кривичните дела на жените се поврзани токму со домот каде се случува насилство, постојат традиционални очекувања од жената и/или виктимизација.
  • Од Тимот на Медуза
  • Од вон. проф. д-р Ангелина Станојоска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Како општеството гледа на моќните жени преку приказот на Медуза
Изгуглај било чие име на позната жена, од Ангела Меркел до Ненси Пелози, во склоп со зборот Медуза. За сите нив ќе добиете резултати со фотошопирана слика од нивниот лик како горгона.
  • Од Моника Јамандиловска
  • ФЕМ 101
Капитализмот има свои ограничувања
Џудит Батлер за пандемијата COVID-19 и нејзиниот растечки политички и социолошки ефект во Америка.
  • Од Гала Насева
  • Од Гала Насева
  • КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Револтирани сме од начинот на кој се перцепира нашата работа
ЈАДРО бара од Министерството за култура подобар третман на независната сцена
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Фиона Сампсон – Три песни
Жени во текст е темата на првиот Меѓународен ПичПрич што ќе се одржи во четврток, 29 април
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Руските феминистки протестираат на улиците против војната што ја води Путин
Манифест на руските феминистки кои се обединија против окупацијата и војната во Украина.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
ДВОЈНО НЕВИДЛИВИ
Попреченоста не е одлика на личноста, попреченоста е продукт на општеството во кое живееме.
  • Од Бојана Јовановска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Дискреција и затајување: За митот на менструацијата
Кога нормална телесна функција спречува една индивидуа да оди на училиште или на работа или кога менструацијата претставува сериозни здравствени ризици поради недостапноста на производите, огласувачите треба да дојдат до следново „откритие“: дека тие жени не треба да гледаат среќни фигури во тесна бела облека и скокање покрај плажа.
  • Од Тимот на Медуза
  • Од Пелин Балабан
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Работилница за полиаморијата (политика и задоволства)
Среда (11.05) во Комитет со почеток во 18 часот ќе имаме можност да се дружиме со Марта Шушак и Мима Симиќ
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Интерсекционалноста и улогата на родот во книгата „Седумте мажи на Евелин Уго”
Евелин е жртва на сексизмот - од страна на големиот Холивуд. Евелин е жртва на патријархатот, за кој жената е секогаш виновна, дури и кога молчи.
  • Од Тимот на Медуза
  • Од Ивана Цилевска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Женска самоодбрана: историја, теорија и пракса
Доживувајќи ги позитивните промени од моето искуство со часови по самоодбрана, решив да го истражам влијанието и историјатот на концептот на женска самоодбрана.
  • Од Сара Миленковска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Моето тело – мојот храм: Приказната на една нео – вагина
Решив за мојата борба да зборувам отворено и експлицитно затоа што сметам дека поинаку не може. Решив да зборувам зашто знам дека некаде има некоја жена што поминала или поминува или ќе поминува низ истиот пат но нема на кого да се обрати, нема со кого да сподели.
  • Од Тимот на Медуза
  • Од Гасеница
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Oва мое тело не е едно и се менува: Интервју со Верица Недеска
За да го изведе перформансот „Јас, жртвата“ на Прво па женско, по неколкуте години активна работа во областа на филмот, на штиците што живот значат конечно се враќа Верица Недеска.
  • Од Калиа Димитрова
  • ФЕМ 101
Коронавирусот открива колку мачо стереотипите се вкоренети во општеството
Владата на Велика Британија и скоро сите машки „воени кабинети“, му прогласија „војна“ на коронавирусот. Ова е проблематична аналогија затоа што она што е главно потребно за справување со COVID-19 е грижа, социјална солидарност и поддршка на заедницата - не борбата и насилството.
  • Од Лени Фрчкоска
  • КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Како (не) се известува за родовобазирано насилство
Денешната форма на медиумите, не е само класична, туку сноси моќ и одговорност.
  • Од Сара Миленковска
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Настраното заедничко: Политики на пријателство, љубов и афекти
Деветтиот по ред Викенд на гордоста Скопје ќе се одржи во периодот од 2-9 јуни, во Музејот на современа уметност, КСП ЈАДРО и кафе барот Шортбас.
  • Од Тимот на Медуза
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Што има за вечера?
Втората смена за денешната жена - еднаквост на работа, но и дома.
  • Од Тимот на Медуза
  • Од Сандра Анастасовска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Денес не се срамам и плашам да кажам: „Јас преживеав семејно насилство.“
Си заминав без ништо, само со еден пар облека и ќерка ми во рацете и зад мене оставив буквално сѐ што создадов како вредност во периодот додека бевме заедно
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Мојата болка е политичка
Мојата болка е сечија болка. Сè додека јас живеам со мојата болка сите живееме во грч.
  • Од Тимот на Медуза
  • Од Ангел Димитриевски
  • ФЕМ 101
Отаде издржливоста
Ако се согласиме дека дел од умешноста на преживувањето е да се биде издржлив/a, тогаш што стои отаде логиката на издржливоста и преживувањето, кон живот во процут, благосостојба и можности за креативност и трансформација?
  • Од Калиа Димитрова
  • ФЕМ 101
Полошо од ништо: Како МВР соучествува во родово базирано насилство
Кога станува збор за родово базирано насилство, има посебен вид на овозможување, поттикнување и нереагирање од страна на полицијата.
  • Од Сара Миленковска
  • Од Сара Миленковска и Љупка Трајановска
  • КВИР, ФЕМ 101
Џудит Батлер – Критички квир
Смеeњето во лице на сериозните категории е неопходно за феминизмот.
  • Од Лени Фрчкоска
  • КВИР, ФЕМ 101
Скопје Прајд – Една година подоцна
Какво беше искуството и што е следно?
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Подмолното прваче
Подмолното прваче наводно сака да научи за феминизмот, родовата нееднаквост и патријахатот, но сите информации сака да му бидат уредно сервирани и со питок јазик
  • Од Елена Петрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Од мое гледиште – обука за критичко феминистичко пишување на Прво па женско#9
Ги очекуваме вашите апликации до 28 мај
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
„BookStar“ / „Книжевни ѕвезди“
Издавачката куќа „Антолог“ го најавува седмото издание на Фестивалот на европската литература „BookStar“ / „Книжевни ѕвезди“, кој ќе се одржи од 12 до 15 октомври 2021 година.
  • Од Тимот на Медуза
  • MЕДУЗА TV, КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Сексуалните малцинства, родот и медиумите
Медиумските дискурси не се огледало, туку активни креатори на нашата реалност.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Пријави се на ФЕМ 101.02
Збогати ги своите знаења и вештини во областа на феминизмот.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Борбата за права на текстилните работнички е борба за македонската жена
Разбирањето и емпатијата се основните двигатели на секоја промена.
  • Од Тимот на Медуза
  • Од Марија Бошковска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Медуза препорачува: Што да си купите на Саемот на книга?
Повеќе предлог наслови кои ги склопивме во соработка со неколку македонски издавачки куќи. Истите можете да ги најдете на Саемот по намалена цена.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Дипфејк порно: нова генерација на сексуално насилство
Проблемот со дипфејк технологијата не е што се користи во порнографска смила, проблемот е што тоа се прави на малициозен, сексистички и насилнички начин.
  • Од Калиа Димитрова
  • ФЕМ 101
Фемицидот и државата
Годините минуваат брзо, бројот на жртвите расте, а институциите упорно одбиваат соодветно да го препознаат фемицидот како кривично дело.
  • Од Гала Насева
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Суровата реалност на „Слугинка“ – серија која непоколебливо го насочува објективот кон сиромашните жени
Во с’ржта на „Слугинка“, лежат циклусите на злоупотреба кои ги одржуваат луѓето—особено жените—во сиромаштија.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, ФЕМ 101
Тука сме и без закон
Марш за видливост на трансродовите лица
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Необични придобивки
Една од најтешките работи во животот за мене беше да ја прифатам и признаам мојата привилегија.
  • Од Тимот на Медуза

Момент...

No more pages to load

1 2 … 12 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2022 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram