Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Анусот како критички пункт за ново читање на стварноста одзади
Кон танцовиот перформанс „Силата на С“ од Алексадар Георгиев – Аце.

Насловна фотографија: Мартин Атанасов

 

Минатата недела во Скопје, во рамки на 46-то издание на МОТ се одигра феноменален, длабоко интимен и политички ангажиран танцов перформанс или повеќе – перформативен танц насловен „Силата на С“. Ова интердисциплинарно дело во авторство и продукција на кореографот и танцовиот уметник Александар Георгиев – Аце и е ко-продуцирано од Локомотива, Гараж Колектив и ICC – Imaginative Choreographic Center. На неговото премиерно прикажување настапија танчарите од познатиот колектив „STEAM ROOM“, во состав на Георгиев, Жана Пенчева и Дарио Барето Дамас, кои, како и секогаш, ја оставија публиката во состојба на катарза и ослободувачка внатрешна резонанса од танцовиот патопис на безброј емоции.

Делото ги истражува „политиките на читањето одзади“ (Allan, J.A.), буквално од агол на анусот и задникот. Танцот го преиспитува прифатливото и табуизираното во рамки на јавното и институционалното, фрлајќи критика кон хомофобијата и хомопаранојата, и на многу повеќе од тоа. Фокусирајќи се на дел од телото што е општествено „усмртен“ и „гротескен“, кореографијата го демистифицира, дестигматизира и поставува анусот како актуелен критички пункт на уметноста преку кој се толкува и менува стварноста. „Силата на С“ ги истражува антропоморфните карактеристики на меѓуножниот мускулен отвор што долго време беше цензуриран поради различните антропогени и тенденциозни влијанија, што имаат врска со моќта за власт, економијата и епистемологијата на значењето.

Абјектната природа на анусот во рамки на танцот се преобразува во најблизок извор на сила за спознавање на вистински мрачните и зли жаришта на денешницата. Танчарите излегуваат на сцената исправени, а потоа се постојано надвиснати надолу и свртени со грбот и со задникот кон публиката, алудирајќи на превртувањето на општествената пирамида и ништењето на хиерархијата. За постигнување на тоа тие никогаш не ги покажуваат своите лица, криејќи ги дури и во најнапорните танцови секвенци. Нивните вратови се секогаш свиткани, така што брадата им го допира градниот кош, презентирајќи симболично отсекување на главата од телото. Постојаната впереност на главата кон подот создава оптичка илузија на смалување на телото до негово преполовување и метаморфозирање во суштество со долги нозе и задник – место глава што набљудува. Зафрлањето на нозете од лево кон десно има ефект на предизвикување на заборав дека горниот дел од телото некогаш постоел. Всушност, во текот на целиот танц триото на сцената се движи во различни формации на фибоначева поставеност, за на крај да се соедини и тактички и ритмички во едно цело кое наликува на триаголник што пулсира, вадејќи ја метафората на пирамидата на виделина.

Акефалното движење во просторот е алузија на кастрацијата на централизираниот политички авторитет и смртта на „Лидерот“ и уште од самиот старт, танцот ѝ прави иницијација на публиката во обезглавеното општество. Политичкото анално тука е критика на стигматизацијата на оние што се наоѓаат на последното општествено скалило и се обележани како „непожелни“ и „бесполезни“ во системското нормативно вреднување. Освен тоа, „Силата на С“ зборува и за економската вредност на оние области што скоро никогаш не се наоѓаат на листата на приоритети во денешното општество, какво што се уметноста, културата и образованието. Оваа танцова „анална економија“ (Stockton, K.B.) зборува за маргинализираноста на танцот како уметност, но и за кореографијата како потценета практика.

Но, сам по себе анусот не е економска категорија. Во врска со ова Георгиев вели дека:

„Анусот не е ниту економски, ниту идеолошки, ниту како идентитет близок и просперитетен во денешниот капиталистички свет, и тоа е конфузно и само-контрирачки, но и јасно само по себе. Поради фактот дека анусот не игра никаква улога во репродукцијата на човештвото тој ја губи целата своја вредност, иако е тој еден од централните мускули што служат за задоволство и секојдневно олеснување (не само во сексот, туку и за балансирање на организмот и исфрлање на фекалиите што телото ги смета за непотребни). Тој мускул ги бележи првите наши чекори на независност и еманципација преку неговото контролирање, искусување на првиот момент кога учиме да задржуваме и да не носиме пелени и да управуваме со задоволството како чувство. Анусот не принадлежи на определен идентитет, род или политички подвиг, тој просто коегзистира со сите подвизи и тоа од таму некаде одзади. Но, еманципаторски и доста свесно тој треба да стане дел од политичката дебата и политичкиот начин на делување, одзади, од темното, од срамното, од маловажното.“

Кореографијата го „оживува“ анусот преку неговото „дишење“, илустрирано со отпуштањето и стегањето на сфинктерите, очудувајќи го овој „срамен“, „несоодветен“ и секогаш покриен дел од нашето тело. Преку ваквиот визуелен впечаток се истражува концептот на аналното политичко како социјално, а не приватно прашање. На тој начин „Силата на С“ раскажува за придобивање на контрола и моќ врз сопственото тело и во околината, преку целосна деконструкција на фалусоцентричното-исправено низ кое еднолично се дефинира мажественоста во хетеронормативното опкружување.

„Силата на С“ има епифаничен крај кој е зајакнат со помош на хипнотизирачката сила на музиката на Цветан Момчилов, која гради чувство на постојано очекување и искачување кон нешто, што како вибрација останува со нас и по завршувањето на танцовиот перформанс. Музиката почнува со бавно темпо коешто го следи концептната кореографска линија на оснажнувањето на телата, од нивното загревање, истегнување, лазење и размрдување на колковите. Забрзувањето на музиката го следи приближувањето на телата едно кон друго и нивното конечно спојување. Нејзиниот ефект на мантра дава постојано лажно чувство на доближување до некаков ослободувачки крај, кој таа не го дозволува сè до смирувањето, забавувањето и оладувањето на телата на танчарите. Дополнително, за должината и брзината на делото Георгиев вели дека:

„Идејата на оваа кореографска работа е преку скулптурни и констелациски формации во бавно темпо, да ѝ даде на публиката да помине време без многу случувања, да се остават анусот и публиката да се гледаат и набљудуваат меѓусебно и да воспостават дијалог и некој вид меѓусебно равенство. Затоа, решението е 50 минути да поминеме гледајќи се и флертувајќи едни со други, бидејќи 10 минути нема да имаат никакво влијание.“

Кореографските решенија успеваат да го вознесат она што не можеме да го искажеме на глас во системот на воспоставени значења. Телата на сцената преминуваат од тешки во ослободени движења, кои ја придобиваат назад силата за да го слават „срамното“. Тие го активираат чувството на блискост со навидум далечниот Друг и Другиот во себе. Изведувајќи движења што потсетуваат на детски игри, во еден момент танчарите прават кула од тела што се чуваат меѓусебно и се крепат. Од нивната цврста прегратка и лулање се излева чувство на безбедност, доверба и блискост.

Конечно, танцовиот јазик во „Силата на С“ претставува излез од досегашните теориски епистемолошки значења за аналното и поинаков излез од традиционалните толкувања на претставите и улогата на анусот, но и воопшто на телото и телесното, дополнително нагласено преку сценографијата составена од златна завеса и златен танцов под. Сценскиот амбиент успешно ја надополнува кореографијата, но и претставата на анусот како космички елемент, како извор на енергија и инспирација, како ѕвезда или како Сонце, и место кое зрачи, а не само дно или црна дупка како што бил отсекогаш перципиран.

 

 

Фотографија: Зорица Зафировска

 

Фотографија: Зорица Зафировска

 

 

Фотографија: Ѓорѓи Десподов

 

 

Фотографија: Ѓорѓи Десподов

НАПИШАНО ОД:
  • Мања Величковска
  • December 3, 2021
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Косовските демонстранти бараат да се преземе акција по силувањето на 11-годишното девојче
Според Мрежата на жени во Косово, над 70% од случаите на сексуални напади и силувања во земјата се врз малолетни девојчиња.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Фиона Сампсон – Три песни
Жени во текст е темата на првиот Меѓународен ПичПрич што ќе се одржи во четврток, 29 април
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Неутрално дебела
Бунтот кон правилата го почнав со тоа што го преземав назад зборот дебела од оние кои го користеа за да ме повредат.
  • Од Вања Кирова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Кетрин Малабу: Клиторисот им пркоси на концептите на доминација и моќ
Значи, постои суштество кое може да доживее оргазам без да раѓa? Значи има уживање кое не подразбира цена?
  • Од Лени Фрчкоска
  • ДИЈАЛОЗИ, ФЕМ 101
Јана Бауер: На детето треба да му се даде комплесен карактер, затоа што животот не е црно-бел
За важноста на книжевноста за деца, обврската на писателите на децата да им понудат решенија за тоа како да живеат со другите и мултикултуралноста како обележје на добрата книжевност.
  • Од Лени Фрчкоска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
ЗБОРУВАМЕ НА ТЕМА: ПРОМЕНА
Нашите авторки Анастасија Марковска, Елена Петрова и Благица Димитрова ги споделуваат своите идеи на темата.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Да се биде новинарка во Македонија
И покрај многубројните вербални и физички напади врз новинарките, повеќето резултираат со осуда од страна на здруженијата кои ги штитат новинарите и од јавноста, но неретко институциите остануваат неми и не излегуваат со јавен став против нападите.
  • Од Гала Насева
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Феминизам и климатска правда: Женскиот одговор на колективната неодговорност
Климатските промени се и криза на човековите права. Криза која бара феминистички одговори.
  • Од Александра Спасеска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Отуѓивите права на жените
На многу начини бременоста е најнеприватното искуство во животот на една жена.
  • Од Тимот на Медуза
  • Uncategorized, ФЕМ 101
Случајот против современиот феминизам
Од една страна, феминизмот никогаш не бил пошироко прокламиран или попрофитабилен од сега. Од друга страна, последниве десет години, широката распространетост и прифатливост на феминизмот кулминираа со изборот на Доналд Трамп за претседател.
  • Од Гала Насева
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Низ уметничките соработки ги преобликуваме начините на тоа како (можеме да) живееме заедно
Интервју со кореографката и изведувачка Викторија Илиоска по повод премиерата на нејзиниот нов танцов перформанс „Ми треба ново тело“
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
„Совршена жртва“
И јас бев тинејџерка која одеше на забави, но за среќа јас немав свој Брет Каванау
  • Од Елена Гаговска
  • КВИР, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Лезбејскиот бакнеж е револуција
Како и што да се пишува за првиот лезбејски бакнеж на дваесеттина квир жени кои го споделија своето искуство со нас? Како да се пишува во името на Х број лезбејки и квир жени кои не го сторија тоа? Има ли воопшто потреба да се каже нешто универзално за едно лично, интимно и субјективно искуство какво што е ова?
  • Од Душица Лазова
  • Uncategorized, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Демнење: Кога контролата и непосакуваната близина стануваат демнење?
Клучно во спречувањето на демнењето е препознавањето на моментот кога истото започнува
  • Од Ангелина Станојоска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Инкриминација на демнење е само еден чекор во борбата со системскиот сексизам во македонските институции
Важно е да се напомене дека оваа промена на законикот сѐ уште не е официјално изгласана од страна на пратениците во Сообранието и затоа нејзината имплементација не е започната. 
  • Од Елена Гаговска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Заминувањето на Ана Карина
Иако во ерата на новиот бран никогаш докрај не беше постигнато целосно одвојување на женските улоги од веќе создадените патријархален наративи, за првпат почнаа да се отвораат прашањата за женската индивидуалност на филм, а улогите на Карина се токму оние кои го овозможија овој иновативен и неизбежно потребен потфат.
  • Од Гала Насева
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Дали ехо коморите на Фејсбук индокринираат насилници?
Со цел да изработи платформа која „ќе ги поврзе“ луѓето, Фејсбук лимитира изложување на контрадикторни информации и создава платформа која ги „поврзува“ луѓето со нивната идеологија.
  • Од Јована Герасимовска
  • ФЕМ 101
Променливо облачно
Легендата вели, здружено, нашите бели дробови можат да создадат ветер.
  • Од Калиа Димитрова
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Што има за вечера?
Втората смена за денешната жена - еднаквост на работа, но и дома.
  • Од Сандра Анастасовска
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Родово и телесно пречитување на практиките на „пумпање“ и „цицање“
Кон танцовиот перформанс „Ми треба ново тело“ на Викторија Илиоска.
  • Од Душица Лазова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Политиката на трудничкиот стил на Ријана
Кога ќе се вкрстат правото да имаш контрола врз сопственото тело и правото да се облекуваш онака како што сакаш.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Фемицид – од спалувањето на клада до женските инфантициди
Потребно е одвојување и разликување на фемицидот од останатите видови насилство
  • Од Ангелина Станојоска
  • ФЕМ 101
Повик за учеснички на првата Школа за феминистичко пишување и критика: Фем 101
Се залагаш за родова еднаквост, но не си запознаена со историјата на женското движење? Феминистка си и сакаш да научиш повеќе за феминистички теории и политики? Имаш желба за споделување на своите приказни и искуства, но не си сигурна во своето пишување?
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Протестен марш: Јавна соба е кривично дело
Ве повикуваме на протестен марш оваа среда, 3 февруари, од 14:30 часот, за поддршка на сите жртви на криминалната група Јавна соба
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Жените во Македонија не сe еднакви сѐ додека не се расчисти „Јавна Соба“
Е токму затоа ќе протестираме на 8 март. Се надевам дека ќе ни се придружите во 15 часот пред МВР.
  • Од Елена Гаговска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Дискреција и затајување: За митот на менструацијата
Кога нормална телесна функција спречува една индивидуа да оди на училиште или на работа или кога менструацијата претставува сериозни здравствени ризици поради недостапноста на производите, огласувачите треба да дојдат до следново „откритие“: дека тие жени не треба да гледаат среќни фигури во тесна бела облека и скокање покрај плажа.
  • Од Пелин Балабан
  • ДИЈАЛОЗИ, КВИР, КУЛТУРА
Перформативната уметност те носи на емотивно возење со луда железница: Интервју со Нао Бустаманте
Она што особено ми се допаѓа кај перформативната уметност е непосредната размена со публиката која се менува во истиот момент додека се создава.
  • Од Душица Лазова
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Со интеракција и запознавање меѓу заедниците во борба против говорот на омраза
Штетата која се нанесува со говорот на омраза против Ромите е повреда на достоинството на една цела заедница.
  • Од Марија Сулејманова
  • ФЕМ 101
Што направивме: Краток осврт на една година Медуза
Пред точно една година во јавниот простор се појави Медуза со првиот текст „Феминизам, јас и ти“, но всушност Медуза во мојот живот се појави пред точно две години.
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Во фокус: Христина Иваноска
Овој петок, погледнете ја изложбата на уметницата Христина Иваноска, насловена „Документот кој недостига“, како дел од настанот Архиви на невидливите: „Македонка - Орган на АФЖ“ (1944-1952): историски искуства и културна меморија.
  • Од Тимот на Медуза
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Насилството и општествената моќ
Што се случува кога институциите од кои жртвите треба да побараат помош, во својот состав ги имаат насилниците?
  • Од Натали Китаноска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Како е да старееш како геј во Србија
Додека сте помлади и здрави, некако се борите со стигмата и ограничувањата што ги чувствувате како геј личност. Во староста сè опаѓа, сè е потешко, кругот на пријатели се стеснува и мрежата за поддршка опаѓа
  • Од Лени Фрчкоска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Екстремно либерална во ставовите за абортус
Не постои такво нешто како екстремна либерализација на абортусот, постои само отелотворување на репродуктивната слобода на жената за која јас останувам да се борам сè додека овој закон не се усвои!
  • Од Јована Јовановска
  • ФЕМ 101
„Дали е среќен 8-ми Март?“ – трет марш по повод Меѓународниот ден на жената
Во присуство на стотици учеснички, Маршот за правата на жените започна од паркот Жена Борец каде активистките јавно апелираа за промени кои водат кон вистинско унапредување на статусот на жената во нашето општество.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, ФЕМ 101
Лудиот астронаут со родово-квир пресврт
Квир телото како место на можности и отпор во расказот „Да и Гомора“ на Семјуел Делејни
  • Од Душица Лазова

Момент...

No more pages to load

1 2 … 15 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2023 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram