Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Дали Академијата мисли дека филмот Little Women се режираше сам?
Време е да се фрлат номинациите за Оскар оваа година директно во оган.

“Малите жени” мора да е навистина одличен филм. Кога беа објавени номинациите за Оскари во понеделникот наутро, таа голема движечка сила одлучи дека е соодветно да го номинира ова дело за најдобар филм, најдобра актерка (Серша Ронан), најдобра споредна актерка (Фиренца Пуг), најдобро адаптирано сценарио (Грета Гервиг) и најдобра костимографија (Жаклин Дуран). Сепак, целиот овој квалитет мора некако сам да се собрал на купче, без никаква водечка рака: Гервиг остана без номинација за најдобра режисерка, како што и веќе е случајот, освен оние пет пати во 92-годишната историја на наградите – повторно се номинирани само мажи.

Веќе долго време се сметам себе за неутрална критичарка, неспособна да се замара нешто премногу околу „одбивањата„ и „инклинациите“ и луѓето или филмовите на кои им ја „украле“ номинацијата. Ова се Оскарите, Џејк, и да се мачиш за јавно да го покажеш гневот поради неправдата кон било која индивидуална грешка, на мене ми се чини дека е само поинаков вид на субординираност во една џиновска консензус – машинерија која што и дава многу поголема културна тежина на необичната институција – Академијата – од што таа всушност заслужува да добие.

Ама, сепак, гласачи во Академијата – озбилно? 2019-та беше годината во која бројот на мејнстрим филмови направени од жени започна да достигнува критична маса: Hustlers на Лорин Скафарија, The Farewell на Лулу Ванг, Harriet на Каси Лемонс, A Beautiful Day in the Neighborhood na Мариел Хелер, Booksmart на Оливија Вајлд, The Souvenir на Џоана Хог, High Light на Клер Денис, Portrait of a Lady on Fire на Селин Скиама и Atlantics на Мати Диоп беа или добро оценети или успешни во билетарниците или двете, а неколку од нив беа номинирани во понеделникот наутро во останатите категории освен во категоријата за најдобар режисер. Па, да возвратиме на една година како оваа на овој начин, со школско исклучување на било која жена од Оскарите кои пред сè ги претставуваат авторството и авторитетот, оние кои го препишуваат успехот на еден филм со обединувачката визија на една индивидуа, започнува да не личи на ништо друго освен на патронизирачки сексизам.
Изгледаше како Гервиг да е прилично блиску до тоа да биде вклучена на листата, дури и земајќи ги предвид ноторните слепи точки на расизам и родова нееднаквост во Академијата. Исто како и Кетрин Бигелоу, единствената жена која ја има добиено оваа награда, таа е атрактивна, бела жена која има партнер кој исто така работи во филмската индустрија. Да се разбереме, ова не се самите причини поради кои гласачите ги препознаа делата на Гервиг, но се чини дека се услови кои можеби и помогнале да помине низ клубот составен од веќе познатите предрасуди на институцијата.

 

 

BTS: Director/Writer Greta Gerwig and DP Yorick LeSaux on the set of Columbia Pictures’ LITTLE WOMEN.”

 

Номинирањето на Гервиг во категоријата исто така би значело и промена во историјата на Оскарите на начин на кој што би им била дадена шанса на членовите на Академијата да се потапкаат по рамо; со оглед на тоа што таа беше номинирана за Lady Bird во 2018-та (кога победи Гиљермо дел Торо за The Shape of Water), можеше да биде првата жена во историјата која двапати била номинирана за најдобра режисерка. Но, очигледно, жените можат да бидат препознаени само до некаде, како малечка награда, а откако квотата на Гервиг која се состои од една номинација е штиклирана на листата, теренот е безбеден за таа да почне да биде игнорирана.

Еве ме, баш во онаа поза во која ти се тресат тупаниците кон Академијата, истата која ја отпишав како контрапродуктивна и бесмислена. Little Women e уникатен успех, кој беше вклучен во повеќе од 100 листи составени од страна на критичари и базирани на најдобрите филмови за оваа година кои се чини дека се предодредени да станат класика. Гервиг е брилијантен млад уметник со голема кариера пред себе; со номинација за режија или не, таа доживеа извонредна година, а и ќе може да отиде на церемонијата и да го види нејзиното пишување, нејзината одлична актерска екипа, нејзиното исклучително око за дизајнирање костуми и самиот филм со добиено признание од страна на индустријата. Па, зошто најавите во понеделникот наутро ме натераа да пцујам под мустаќ додека си го пиев кафето?

Признавам (и баш поради ова е тешко да се избегне моќта на машинеријата што се појавува во сезоната на награди): Оскарите се секогаш за нешто повеќе од самите Оскари. Се чини дека е лош знак да се почне 2020-та, годината во која прашањето „Дали жена може да победи?“ е баш на прагот да биде поставено во многу позначајно поле на дејствување, со ефективно непрепознавање на една хиперквалификувана жена за нејзината специфична способност да води: да води филмски сет, да води кампања, да води држава. Во последните неколку години, жените во Америка повторно и повторно гледаа како надежта полека исчезнуваше од нашите очи, како жени со искуство, талент, енергија, знаење и подготвеност повторно и повторно губеа од мажи кои – да ги задржиме работите општи и многу, многу културни – покажуваат впечатлив недостаток на сите тие квалитети. Стануваме екстремно уморни од тоа да бидеме тргнати на страна во некој чуден простор без никаква логика, кадешто нашата работа е до некаде ценета само ако ние, творците на истата, останеме невидливи, додека некои типчиња го собираат целото признание и моќ: тешката златна статуетка, следната престижна режисерска позиција, лидерството на слободниот свет.

Ајде повелете и обвинете ме дека правам огромна работа од сето ова, од универзализирањето на исклучувањето на една режисерка и преточување на истото во една убедлива изјава за општествената мизогинија. Набрзо ќе се вратам во мојот Зен моуд во однос на Оскарите (или барем додека не ја видам Гервиг на црвениот тепих и не почне пак да ми се тресе тупаницата, дури и додека ги гледам деталите на она што таа ќе го носи). Во меѓувреме, ќе се ограничам на проследување на Little Women, филм чија содржина е експлицитно за важноста и тешкотијата да се бара правото за женско авторство во свет во кој мажот доминира, беше еден од најдобрите филмови за 2019-та, и не беше волшебно создаден од шумски самовили туку напишан и режиран од страна на жив човек – жена.

 

 

 

Извор: Slate.com

НАПИШАНО ОД:
  • Гала Насева
  • January 20, 2020
  • ФЕМ 101
Жените во Македонија не сe еднакви сѐ додека не се расчисти „Јавна Соба“
Е токму затоа ќе протестираме на 8 март. Се надевам дека ќе ни се придружите во 15 часот пред МВР.
  • Од Елена Гаговска
  • КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Како универзитетската култура ги прикрива злоупотребите на моќта
Сара Ахмед за пријавите од вознемирување и тактиките на замолчување во својата нова книга „Жалба!“.
  • Од Душица Лазова
  • КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Друг поредок е можен: кон интеркултурно право (прв дел)
Првиот дел од текстот на Боавентура де Соуза Сантош во кој нè запознава со некои од неговите клучни коцепти.
  • Од Вики Младенова
  • КВИР, ФЕМ 101
За „природата“ на еден политички спор: хетеронормативност, трансродовост и загрозување на правата на жените (Втор дел)
Постојат цел океан на прашања поврзани со родовата трансформација и огромните глобални социјални промени во кои учествуваме и сме сведоци. Каде води сето ова?
  • Од Лени Фрчкоска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
„Дома“ не е безбедно за сите
Она што е заедничко за жртвите на семејно и родово базирано насилство, е дека излезот од насилните средини најчесто го наоѓаат во своите групи за поддршка кои се надвор од домот.
  • Од Калиа Димитрова
  • ФЕМ 101
Целосната еманципација на жената било неотстварено ветување во социјалистичкиот контекст
Интервју на Славенка Дракулиќ со унгарската научничка која напиша книга за феминизмот во Југославија
  • Од Коалиција Маргини
  • КВИР, ФЕМ 101
Зошто Скопје Прајд?
Затоа што никој не е слободен, додека сите не се ослободат.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Отаде издржливоста
Ако се согласиме дека дел од умешноста на преживувањето е да се биде издржлив/a, тогаш што стои отаде логиката на издржливоста и преживувањето, кон живот во процут, благосостојба и можности за креативност и трансформација?
  • Од Калиа Димитрова
  • ФЕМ 101
Проблемот кој нема име
Извадоци од поглавјето од книгата Женската Мистика (The Feminine Mystique, 1963), Бети Фридан
  • Од Гала Насева
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Марш за женски права: Ти не си виновна!
Вчера, со почит кон досегашните победи на жената за родовата еднаквост, но свесни за општествените појави и системски недостатоци кои го загрозуваат нашето постоење како слободни, еднакви, достоинствени и безбедни, марширавме под слоганот „Ти не си виновна!“.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Класично анонимни: И жените се присутни во историјата на музиката
Неприфатливо е да се завршуваат музички училишта без да се знаат храбрите претставнички кои се бореле да ја претстават својата уметност.
  • Од Тамара Стојаноска
  • ФЕМ 101
Жените во Собрание: Претставување, дејствување и политичка моќ
За подобрување на застапеноста и учеството на жените во Собранието потребни се уште многу напори, и законски, но и суштински.
  • Од Сара Миленковска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
„Јавна соба е бедна група и слично“: Или како да ги обесхрабриш жртвите да пријават насилство
Да, секако феминистките мислат дека јавна соба е бедна група, но исто така знаат дека е криминална група, а тоа е многу, многу поважно. Крајно време е и институциите да се качат на овој воз и да престанат да им даваат ветер во грб на насилниците.
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
100 најдобри филмови од режисерки
Режисерките претставуваат поинаков поглед на адолесценцијата, сиромаштијата и заведувањето, тврди Ана Смит, истражувајќи ги филмовите кои 368 критичари ги оценија како најдобри.
  • Од Лени Фрчкоска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Што после #СегаКажувам?
Наместо да казнуваме индивидуални „лоши мажи“, треба да се фокусираме на колективни превентивни мерки и создавање простор за позитивна машкост која нема да се фокусира на (сексуална) агресија и доминација.
  • Од Елена Гаговска
  • ФЕМ 101
Прашање на почит, воспитаност и љубов
Средствата и формите на борба се различни во зависност од општествено-политичкиот контест, но за мене најпредизвикувачки останува да ги „ловам“ меките форми на ненамерно репродуцирање на патријархални вредности и очекувања, често и низ суштински искрени „најдобри намери“.
  • Од Лени Фрчкоска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Правила на однесување за девојки
Бушнел и Катунго знаат како да создадат возбудливо дело, а при тоа низ емотивно набиената приказна да отворат битни прашања.
  • Од Лени Фрчкоска
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Анусот како критички пункт за ново читање на стварноста одзади
Кон танцовиот перформанс „Силата на С“ од Алексадар Георгиев – Аце.
  • Од Мања Величковска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Историскиот миг на кој Милена Радуловиќ му даде лице
Од моментот кога Милена Радуловиќ одлучи да проговори и да го пријави насилникот за сексуално насилство, веќе ништо не е исто.
  • Од Лени Фрчкоска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Марш за 8 Март
Сиромаштијата има женско лице.
  • Од Тимот на Медуза
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Во нашите учебници жените се „невидливиот род“
Во учебниците на просторот на Југославија секогаш побројни биле коњите (на војсководците), отколку жените.
  • Од Ивана Хаџиевска
  • КВИР, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Да се биде жртва на говор на омраза 
Жртвите на говор на омраза често имаат многу помалку моќ од личностите на политички функции и се обични граѓани кои едноставно припаѓаат на одредена идентитетска група.
  • Од Елена Гаговска
Illustration by Chloe Cushman
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Не се враќаме во времето пред Ро. Одиме на полошо
Не само што влегуваме во ера на небезбедни абортуси, туку и на сеопшта криминализација на бременоста.
  • Од Елена Петрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Како да ги украдеме женските митски ликови
Со своето (женско) препрочитување на ликовите на Пенелопа и Деметра, Кавареро ги ослободува од стисокот на патријархалното имагинарно
  • Од Душица Лазова
  • МОЕ ТЕЛО, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Мојата постпородилна приказна
Mислите и состојбите по пораѓајот не те дефинираат ни како личност, ни како мајка.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, ФЕМ 101
Зошто Скопје Прајд?
Затоа што никој не е слободен, додека сите не се ослободат.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Скопски поетски фестивал за мене значи остварен сон: Интервју со Ана Голејшка Џикова
Оваа година Скопје конечно добива свој поетски фестивал. За програмата, тајмингот и поезијата, разговаравме со Ана Голејшка Џикова, една од организаторките на фестивалот. 
  • Од Калиа Димитрова
  • ДИЈАЛОЗИ, ФЕМ 101
Најголемата желба ми е да се оформи силно студентско феминистичко движење: Интервју со Катерина Иванова
Системското насилство не е проблем на индивидуите кои го искусуваат, тоа е проблем на целата заедница.
  • Од Благица Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Како да се подготвиме за апокалипсата?
Кон романот ,,Време”од Џени Офил
  • Од Душица Лазова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Фактот што не знаеме доволно за матката ни штети на сите нас
Очајно е потребно да станеме подобри во разговарање за репродукција на искрен и отворен начин. Затоа што ако одбраната на вашата позиција бара да се потпрете на невистини, тогаш можеби треба да се запрашате дали воопшто се работи за одбрана.
  • Од Гала Насева
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Постбалкански барок и евровизиска ренесанса
Констракта ги мапира невралгичните точки на современото пост-југословенско општество и ги поврзува во една конечна слика – портрет на пост-Балканот во неолибералната магла.
  • Од Душица Лазова
  • ДИЈАЛОЗИ, КВИР, КУЛТУРА
Кога сакаме, не сме сами: интервју со Јелисавета Благојевиќ (прв дел)
Кога скршеното срце е изложено, кога конците се видливи, тоа е сила, тоа е доволно за живот во кој 'јас' може да се пресоздаде, неумитно во себе да ги опфати грижата, болката, срамот, стравот, љубовта, себе-дарувањето, пријателството, радоста и конечно – гордоста да се биде ваков или таков, или никаков, но возможно е – секаков!
  • Од Вики Младенова
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Собир за одбележување 80 години од создавањето на АФЖ
Регионален настан за одбележување на 80 години од основањето на АФЖ инициран од феминистичките колективи од просторот на поранешна Југославија.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Најдобрите изложби во САД кои ја прославуваат 50-годишнината од Стоунвол
Од Њујорк до Бостон и Хјустон, подолу се дел од ликовните изложби низ САД кои го слават Stonewall 50.
  • Од Лени Фрчкоска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Гласови кои недостасуваат: Водич за жени филозофи наспроти нивната исклученост од учебниците
„The Philosopher Queens“ ги истакнува мислителките од Хипатија до Хана Арент, за кои авторките велат дека ги нема во повеќето книги за филозофијата.
  • Од Лени Фрчкоска

Момент...

No more pages to load

1 2 … 15 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2023 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram