Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • ДИЈАЛОЗИ, ФЕМ 101
Дво децениски разговор помеѓу мајка и ќерка: Интервју со Кристина Атанасова од Main days
Ташната не е само моден додаток кој тежи, виси или го носиме со себе, ташната е олицитворение на нашите животи и активности, како и обидот да ги балансираме.
Нашата авторка Кристина Атанасова неодамна започна бренд за ташни, заедно со својата мајка Лидија Атанасова. По тој повод, со Крис поразговаравме за приказната зад Main days. 

 

First thing first, зошто Main days?

 

 

Main days е проект што кога и да е мораше да се случи затоа што е резултат на речиси две децении разговор помеѓу мајка и ќерка преку процесот на заедничко создавање облека и шиење. Се водевме од идејата дека секој ден треба да го сфатиме како главен: за нашата кариера, ментално здравје или грижата за себе. Кога мислиме на ташна, мислиме на секојдневната активност. Затоа еден од симболите на Main Days е змијата како вибрација, бранување, постојано движење.

 

 

Во описот велите дека ова е вашиот „ироничен“ пристап кон класичната ташна. Што сакате да кажете со тоа, и всушност, зошто баш ташни?

 

 

Иако нашите ташни наликуваат, сепак не се класична ташна во вистинската смисла на зборот. Класичната ташна е направена од подебел материјал, таа е тешка, премногу присутна. Знаеме дека во мејнстрим и поп културата постои опсесија со скапата голема ташна која покажува моќ и статус (некогаш и инвестиција – Биркин ташните) што е прилично иронично затоа што можеме да претпоставиме дека внатре во ташната е хаос составен од мали предмети и средства што се борат меѓу себе, или пак едноставно, големата, убава и семоќна ташна што ја гледаме на слика може да е и празна. Инаку, тоа што Jacquemus го направи со минијатурната ташна е одлична пародија.

Се одлучивме да започнеме со ташни затоа што сметаме дека преку нашите модели најмногу можеме да се доближиме до публиката, но и да останаме свои со нашата интерпретација и нашето видување за ташната. Ташната не е само моден додаток кој тежи, виси или го носиме со себе, ташната е олицитворение на нашите животи и активности, како и обидот да ги балансираме. Полнејќи ја ташната, ние го планираме денот или ноќта, нејзината внатрешност станува наш простор со лични и курирани елементи.

 

 

Main days
Која ви беше инпирацијата за првите модели кои се веќе достапни за нарачки?

 

 

Секогаш кога сме креирале нешто сме почнувале од нас: од нашите потреби, искуства и видувања. Така и сега, и за среќа добро сме прифатени. Но нема секогаш да остане на нашиот дијалог, затоа што ташните веќе не се само наши.
Инаку, една од нашите инспирации е текстот од Нора Ефрон, „Ја мразам својата чанта“ (“I Hate My Purse”) посветен на жените помирени со фактот дека нивната ташна е метафора за нивниот безнадежно дезорганизиран живот. Оваа интимна, ранлива и внатрешна дезорганизираност на ташната нè инспирираше и во сцената во Сексот и градот кога Кери Бредшо паѓа во продавница на Диор во Париз и предметите од ташната се разлетуваат по подот.

 

 

Перидов гледаме сè повеќе креативки кои ги користат дигиталните мрежи, како за изразување, така и за пласирање на своите изработки. Дали сметате дека Инстаграм е можност за „популаризирање“ на локални брендови и градење на нови навики кај луѓето, во насока: купувај поретко и поддржи локално?

 

 

Инстаграм не само што е можност за популаризирање на локалните брендови, туку е и можност да се помести линијата со помош на добра и храбра визуелна приказна. Големите брендови мораат да играат безбедно, но помалите бизниси можат да се забавуваат со начинот на кој го претставуваат продуктот, да ризикуваат и да бидат интересни и иновативни.
За време на пандемијата започна да се обраќа поголемо внимание на она што се случува и на она што се произведува во заедницата во којашто живееме. Почна да се чувствува и заситеност од неколкуте fast fashion брендови во градот кои правејќи облека за сечие тело – не стојат на ничие. Така што, се надеваме дека луѓето ќе можат да бидат повеќе отворени кон усвојување нови навики и излегување надвор од униформата на сезонската брза мода.

 

 

Main days
Тоа што е веројатно најспецифично за Main days е личната, интимната нота која е составен дел од приказната. Сепак, тоа што мене прво ми падна на памет е дека веројатно потфатот и не е така лесен. Односот помеѓу мајките и ќерките е веројатно еден од покомплицираните (можеби проектирам☺), особено кога ќерката е веќе возрасен човек со свој живот, амбиции, ставови, соништа. Како гледате и работите на овој апсект?

 

 

Можеби нашата соработка оди добро затоа што двете имаме свои животи, имаме свои домови (своја зона) и имаме различни професии (мајката е текстилна работничка, ќерката е графичка дизајнерка). Веќе одамна не живееме под ист покрив и затоа не можеме да си влијаеме една на друга ☺ Процесот на создавање облека и додатоци е многу природен за нашиот однос. Го паметам детството преку материјалите, преку нашите заеднички моменти кога мајка ми ќе се вратеше од работа и ќе сошиевме нешто на старата машина од баба ми. Порано колку и да сме биле повредени или лути една на друга, сме знаеле дека кога се однесува за заедничка работа и креација ние можеме да си веруваме.

 

 

Дали можеби работата на заеднички креативен проект дополнително ве зближува како индивидуи или пак ви донесе други, нови перспективи во односот?

 

 

Овој проект е терапевтски за нас затоа што ако порано сме се задржувале на сличностите и разликите кои не излудуваат, сега откриваме дека можеме многу работи да научиме една од друга. Сфатив дека мојата работна етика е научена од мојата мајка, двете сме енергични и најголемите грешки секогаш ги правиме од брзање, и двете најдобро креираме во безбедна средина која не поддржува, и дека одлуките ги донесуваме интуитивно.

 

 

Всушност, мислам дека сте еден од ретките брендови кои акомодираат и други интересни (идентитетски) аспекти, како на пример генерациската разлика. Дали можеби тоа ќе ви донесе по разнолика публика?

 

 

Со оглед на тоа што досега нашите продукти ги пласираме единствено на Инстаграм, нашата публика е генерациски поблизу до ќерката. Но, нѐ интересира како ќе се развива интересот понатаму.

 

 

Дали можеме да очекуваме и други продукти од оваа соработка?

 

 

Приказната е сè уште на почеток и иако сега за сега нашата цел е да ја запознаеме публиката со нашите продукти, истовремено и размислуваме и за нови интересни модни додатоци кои ќе бидат изработени од текстилни материјали. Премногу сме благодарни за досегашната поддршка која не мотивира да размислуваме за нови креации, така што едвај чекаме и ние да видиме што следно ќе направиме.

 

 

Main days
НАПИШАНО ОД:
  • Калиа Димитрова
  • July 2, 2021
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Наследството на отпорот на Југословенката: ископување на политичкото тело на феминистичкото и квир омоќување
Повик за учесници на еднодневен семинар со проф. Јасмина Тумбас на 08 јуни, Скопје
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
На 8 Март марширам!
Нека ни е честит денот на женската борба
  • Од Тимот на Медуза
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
За земјоделките во земјата нема одмор, само работа
„Поради земјоделски активности кои ни се единствен приход во семејството, преживеав два спонтани абортуса.“
  • Од Јована Јовановска
  • ФЕМ 101
Камала Харис не е феминистичка хероина
Потенцијалната победа на Харис можеби би било кршење на стаклениот плафон, но за жал, не би била вистинска феминистичка победа.
  • Од Елена Гаговска
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Хана Комар: Револуцијата има женско лице
Разговор со беларуската поетеса, преведувачка и активистка Хана Комар.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Како Вирџинија Вулф ја преобрази женската биографија во „Орландо“
„Орландо“ зборува за важноста да се биде свесен за сопственото историско, лично и колективно минато како жена и за потребата од негово реобмислување и реиспишување.
  • Од Душица Лазова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Што можеме да научиме за родово базирано насилство од „Squid Game“
За разлика од сите други натреварувачи, Џи-Јонг не учествува во игрите за да преживее, туку за да умре.  
  • Од Елена Гаговска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Зошто жртвите на сексуално насилство истапуваат “дури” после извесно време?
Она што можеме да го направиме за жртвите на насилство, ако ги познаваме, е да обезбедиме безусловна емпатија и поддршка откако ќе ни се доверат
  • Од Лени Фрчкоска
  • ФЕМ 101
Не ни требаат ветувања и уверувања, ни требаат санкционирани сторители и правда за жртвите
Солидарноста и емпатијата кон жртвите е првиот чекор на отпор против патријахалниот шовинизам. Поддршка за жртвите, не сте сами и вие не сте виновни!
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Зрачни и во полн цут: монструозното-женско во филмот „Мидсомар“
Родова перспектива на ликот на Дени во филмот „Мидсомар“.
  • Од Елена Петрова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Протести против сексуалното насилство во Албанија
„Не си сама“, „Државата е силувачот“, „Твојата ќерка не е виновна“, се некои од слоганите околку кои беше организиран протестот.
  • Од Сара Миленковска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Трчаш како девојче: Гравитација
Бројот на варијации на формата на женските гради е веројатно соодветен на бројот на жени во светот или ко што би рекла една моја драга личност “сто жена, двеста сиса”
  • Од Бојана Јовановска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Спокојното поврзување на телото и просторот
Ве запознаваме со Ивана Јовановска, поетеса од Скопје која се занимава со прашањето на телото и просторот (кон внатре и кон надвор) каде тоа се развива, боли, се бунтува...
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Викторија
Изложба на фотографии по повод 16 дена активизам против родово базирано насилство
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Сребрениот бран
Да се изразуваме како што се чувствуваме е слобода која најчесто одбираме да не ја прифатиме
  • Од Ана Илиева Лара Тасковска Надеж Кристела Нсингоулоу Николоска Емилија Кузмановска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Противотровот на нашата егзистенцијална беспомошност
Ник Кејв за тоа како да ги исполниме нашите животи со величествена смисла.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Интуицијата како отелотворено знаење
Имам некое чувство што не можам да си го објаснам, но тука е.
  • Од Ана Блажева
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Самовили: танц низ опресијата и слободата
За еманципаторниот потенцијал на самовилите.
  • Од Лени Фрчкоска
  • ФЕМ 101
BLM лектири
Не е доволно да не сме расисти. Мора да бидеме антирасисти.
  • Од Сара Миленковска
  • ФЕМ 101
За изолацијата и перспективите
Перспективата е новиот ментален простор што треба да го отвориме за да може да ја освоиме слободата. Меѓите да се трансцендираат во просторот на можното, наместо во просторот на физичкото и ограниченото.
  • Од Ана Блажева
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Сиромаштијата има женско лице
Галерија од вчерашниот Марш за женски права.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Променливо облачно
Легендата вели, здружено, нашите бели дробови можат да создадат ветер.
  • Од Калиа Димитрова
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Жени жртви или жени злосторници­?
Случајот на Пале Илкоска.
  • Од Тамара Славеска Апостоловски
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Кондоми – инструменти за игри на моќ
Стелтинг и отпорноста кон користење кондоми кај хетеросексуалните мажи
  • Од Наталија Станојевиќ
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Пoстпородилна депресија
Додека ја доев ќерка ми замислував како ја фрлам од прозорец
  • Од Лени Фрчкоска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Највлакнестата жена на светот
Отстранувањето на влакната за мене не е брз дел од секојдневната грижа за себе. Тоа е активност која бара многу време и пари.
  • Од Вања Кирова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Суптилни приказни за болката и неприспособеноста
Кон Антарктик од Клер Киган.
  • Од Калина Малевска
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА
Светлана Алексиевич: Се надевам дека „Војната нема женско лице“ им дава сила на жените во Украина
Нобеловката Светлана Алексиевич е добитничка на наградата „Букстар 2022“.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Колку вреди неплатениот труд на жените?
Како да му објаснам на мојот 3 годишен син дека „на мојот компјутер нема цртан и мама праќа меил“? Честопати незавршената работна задача подразбира останување доцна во ноќта, за да се доврши несработеното.
  • Од Тања Стоименовска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Дипфејк порно: нова генерација на сексуално насилство
Проблемот со дипфејк технологијата не е што се користи во порнографска смила, проблемот е што тоа се прави на малициозен, сексистички и насилнички начин.
  • Од Калиа Димитрова
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Skopje Pride Weekend 2021 | Настраното заедничко: Политики на пријателство, љубов и афекти
Оваа година фестивалот ќе се одвива од 2 до 8 јуни, во МСУ Скопје и КСП Јадро
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Заедно (Сложни жени диско градат)
Вечерва, од 21:30  о МКЦ, како дел од Прво па женско #9, ќе се прикажува филмот „Заедно (Сложни жени диско градат),
  • Од Тимот на Медуза
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Собир за одбележување 80 години од создавањето на АФЖ
Регионален настан за одбележување на 80 години од основањето на АФЖ инициран од феминистичките колективи од просторот на поранешна Југославија.
  • Од Тимот на Медуза
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Маша Сеничиќ: Просторот е своевиден модел за нашите сеќавања
Поезијата не мора да се менува, но би било пожелно да преплави некои неочекувани предели. Движењето, во секој случај, останува во нејзината срж.
  • Од Душица Лазова
  • ФЕМ 101
Престанете да го користите феминизмот за да ги продадете вашите производи
Значи - брендови, ако користите феминизам за продажба на вашите производи, еве го мојот совет: надминете ги овие еманципирачки реклами и всушност направете нешто што навистина би помогнало.
  • Од Гала Насева

Момент...

No more pages to load

1 2 … 15 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2023 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram