Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • ДИЈАЛОЗИ, ФЕМ 101
Дво децениски разговор помеѓу мајка и ќерка: Интервју со Кристина Атанасова од Main days
Ташната не е само моден додаток кој тежи, виси или го носиме со себе, ташната е олицитворение на нашите животи и активности, како и обидот да ги балансираме.
Нашата авторка Кристина Атанасова неодамна започна бренд за ташни, заедно со својата мајка Лидија Атанасова. По тој повод, со Крис поразговаравме за приказната зад Main days. 

 

First thing first, зошто Main days?

 

 

Main days е проект што кога и да е мораше да се случи затоа што е резултат на речиси две децении разговор помеѓу мајка и ќерка преку процесот на заедничко создавање облека и шиење. Се водевме од идејата дека секој ден треба да го сфатиме како главен: за нашата кариера, ментално здравје или грижата за себе. Кога мислиме на ташна, мислиме на секојдневната активност. Затоа еден од симболите на Main Days е змијата како вибрација, бранување, постојано движење.

 

 

Во описот велите дека ова е вашиот „ироничен“ пристап кон класичната ташна. Што сакате да кажете со тоа, и всушност, зошто баш ташни?

 

 

Иако нашите ташни наликуваат, сепак не се класична ташна во вистинската смисла на зборот. Класичната ташна е направена од подебел материјал, таа е тешка, премногу присутна. Знаеме дека во мејнстрим и поп културата постои опсесија со скапата голема ташна која покажува моќ и статус (некогаш и инвестиција – Биркин ташните) што е прилично иронично затоа што можеме да претпоставиме дека внатре во ташната е хаос составен од мали предмети и средства што се борат меѓу себе, или пак едноставно, големата, убава и семоќна ташна што ја гледаме на слика може да е и празна. Инаку, тоа што Jacquemus го направи со минијатурната ташна е одлична пародија.

Се одлучивме да започнеме со ташни затоа што сметаме дека преку нашите модели најмногу можеме да се доближиме до публиката, но и да останаме свои со нашата интерпретација и нашето видување за ташната. Ташната не е само моден додаток кој тежи, виси или го носиме со себе, ташната е олицитворение на нашите животи и активности, како и обидот да ги балансираме. Полнејќи ја ташната, ние го планираме денот или ноќта, нејзината внатрешност станува наш простор со лични и курирани елементи.

 

 

Main days
Која ви беше инпирацијата за првите модели кои се веќе достапни за нарачки?

 

 

Секогаш кога сме креирале нешто сме почнувале од нас: од нашите потреби, искуства и видувања. Така и сега, и за среќа добро сме прифатени. Но нема секогаш да остане на нашиот дијалог, затоа што ташните веќе не се само наши.
Инаку, една од нашите инспирации е текстот од Нора Ефрон, „Ја мразам својата чанта“ (“I Hate My Purse”) посветен на жените помирени со фактот дека нивната ташна е метафора за нивниот безнадежно дезорганизиран живот. Оваа интимна, ранлива и внатрешна дезорганизираност на ташната нè инспирираше и во сцената во Сексот и градот кога Кери Бредшо паѓа во продавница на Диор во Париз и предметите од ташната се разлетуваат по подот.

 

 

Перидов гледаме сè повеќе креативки кои ги користат дигиталните мрежи, како за изразување, така и за пласирање на своите изработки. Дали сметате дека Инстаграм е можност за „популаризирање“ на локални брендови и градење на нови навики кај луѓето, во насока: купувај поретко и поддржи локално?

 

 

Инстаграм не само што е можност за популаризирање на локалните брендови, туку е и можност да се помести линијата со помош на добра и храбра визуелна приказна. Големите брендови мораат да играат безбедно, но помалите бизниси можат да се забавуваат со начинот на кој го претставуваат продуктот, да ризикуваат и да бидат интересни и иновативни.
За време на пандемијата започна да се обраќа поголемо внимание на она што се случува и на она што се произведува во заедницата во којашто живееме. Почна да се чувствува и заситеност од неколкуте fast fashion брендови во градот кои правејќи облека за сечие тело – не стојат на ничие. Така што, се надеваме дека луѓето ќе можат да бидат повеќе отворени кон усвојување нови навики и излегување надвор од униформата на сезонската брза мода.

 

 

Main days
Тоа што е веројатно најспецифично за Main days е личната, интимната нота која е составен дел од приказната. Сепак, тоа што мене прво ми падна на памет е дека веројатно потфатот и не е така лесен. Односот помеѓу мајките и ќерките е веројатно еден од покомплицираните (можеби проектирам☺), особено кога ќерката е веќе возрасен човек со свој живот, амбиции, ставови, соништа. Како гледате и работите на овој апсект?

 

 

Можеби нашата соработка оди добро затоа што двете имаме свои животи, имаме свои домови (своја зона) и имаме различни професии (мајката е текстилна работничка, ќерката е графичка дизајнерка). Веќе одамна не живееме под ист покрив и затоа не можеме да си влијаеме една на друга ☺ Процесот на создавање облека и додатоци е многу природен за нашиот однос. Го паметам детството преку материјалите, преку нашите заеднички моменти кога мајка ми ќе се вратеше од работа и ќе сошиевме нешто на старата машина од баба ми. Порано колку и да сме биле повредени или лути една на друга, сме знаеле дека кога се однесува за заедничка работа и креација ние можеме да си веруваме.

 

 

Дали можеби работата на заеднички креативен проект дополнително ве зближува како индивидуи или пак ви донесе други, нови перспективи во односот?

 

 

Овој проект е терапевтски за нас затоа што ако порано сме се задржувале на сличностите и разликите кои не излудуваат, сега откриваме дека можеме многу работи да научиме една од друга. Сфатив дека мојата работна етика е научена од мојата мајка, двете сме енергични и најголемите грешки секогаш ги правиме од брзање, и двете најдобро креираме во безбедна средина која не поддржува, и дека одлуките ги донесуваме интуитивно.

 

 

Всушност, мислам дека сте еден од ретките брендови кои акомодираат и други интересни (идентитетски) аспекти, како на пример генерациската разлика. Дали можеби тоа ќе ви донесе по разнолика публика?

 

 

Со оглед на тоа што досега нашите продукти ги пласираме единствено на Инстаграм, нашата публика е генерациски поблизу до ќерката. Но, нѐ интересира како ќе се развива интересот понатаму.

 

 

Дали можеме да очекуваме и други продукти од оваа соработка?

 

 

Приказната е сè уште на почеток и иако сега за сега нашата цел е да ја запознаеме публиката со нашите продукти, истовремено и размислуваме и за нови интересни модни додатоци кои ќе бидат изработени од текстилни материјали. Премногу сме благодарни за досегашната поддршка која не мотивира да размислуваме за нови креации, така што едвај чекаме и ние да видиме што следно ќе направиме.

 

 

Main days
НАПИШАНО ОД:
  • Калиа Димитрова
  • July 2, 2021
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Опкружeте се со заедница што ќе ве мотивира: Интервју со Katerinha
Бидувањето независен уметник е стресно и кога нема пандемија, така да им препорачувам на сите кои имаат пријатели во уметноста да проверат дали им треба помош.
  • Од Вања Кирова
  • Од Вања Кирова
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Премолчувањето на израелскиот колонијализам
Многу мејнстрим весници ги формулираа овие настани како „судир“ или „конфликт“ поради „иселувањата“, со наслови кои придонесуваат кон едно веќе добро познато јазично опкружување.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Бел хукс: „Нашата прва љубов е љубовта кон себе“
Плодната писателкa, мислителка и теоретичарка дискутира за љубовта кон себе и за тоа како искрено да ја процениме сопствената вредност.
  • Од Душица Лазова
  • КВИР, ФЕМ 101
@Skopje Queer Youth
Ново онлајн едукативно место за квир теми <3
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Mитот за убавите заспани девојки
Нараторката донесува одлука да преспие една година од својот живот со помош на седативи и антидепресиви. Таа го замислува овој проект како една хибернација, одмор од секојдневните анксиозности и случувања.
  • Од Кристина Атанасова
  • Од Кристина Атанасова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Што треба да знаеме за абортусната грижа за време на КОВИД-19?
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, ФЕМ 101
Квир по дома: Здравствената криза и социјалната изолација наспроти потребата за заедништво
Ако за мнозинството социјалната изолација подразбира едноставно поминување повеќе време дома, кај квир лицата тоа може да значи буквално затварање во себе или „враќање во плакарот“.
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Шира и моќта на различноста
Серијата може да ја гледате сами или со деца, погодна е и за големи и за мали, а особено за сите девојчиња кои растат и имаат потреба да се најдат себеси во активна улога која значи нешто за подобрувањето на светот или општеството во кое живеат.
  • Од Билјана Кочоска
  • Од Билјана Кочоска Танеска
  • КВИР, ФЕМ 101
Џудит Батлер: Отпорот против „родовата идеологија” мора да престане
Родовата теорија не е ниту деструктивна ниту индоктринизирана: таа едноставно бара форма на политичка слобода.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Стварно ли ни требаат машки херои во женска верзија?
Зошто да не правиме нови наративи со сосема нова динамика и заплет, какви до сега не сме виделе? Зошто да не почнеме да си ги градиме визиите за нов подобар свет без атачмент кон стариот?
  • Од Билјана Кочоска
  • Од Билјана Кочоска Танеска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Во нашите учебници жените се „невидливиот род“
Во учебниците на просторот на Југославија секогаш побројни биле коњите (на војсководците), отколку жените.
  • Од Тимот на Медуза
  • Од Ивана Хаџиевска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Кога врбата ќе роди грозје
Колку и да слушате наоколу дека ова е женски филм, многу повеќе би можело да се каже дека е филм за мајчинството гледано од одреден тесен аспект.
  • Од Билјана Кочоска
  • Од Билјана Кочоска Танеска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Зошто „Фурам феминизам“?
 Не што е наше, ама е златно девојче
  • Од Лени Фрчкоска
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Пенси во Неапол или за: ведрата трагичност на расличностувањето
Излезот од мапата на повредите, неочекувано може да биде светкав, и пред сѐ игрив. Тоа го покажа и Пенси.
  • Од Вики Младенова
  • Од Вики Младенова
Илустрација на Arsh Raziuddin. Извор: Getty
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
„Откупување на себеси“: Осврт кон „Моето тело“ на Емили Ратајковски
Самосвесното проучување на експлоатацијата на женските тела на Ратајковски пропушта соодветно да ја истражи креираната и дотерана слика за себе
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Маркс за родот и семејството: резиме (прв дел)
Човечките суштества би морале да станат способни да се видат едни со други како вредни за себе, наместо да гледаат како нешто што вреди само на она кое една индивидуа може да го обезбеди за друга.
  • Од Гала Насева
  • Од Гала Насева
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
„Френсис Ха“ – првото „дете“ на Бамбах и Гервиг
Френсис е збунета, смотана, изгубена, весела, разиграна, уморна, висока, смешна, харизматична и чудна. Има 27 години и нема стабилна врска, работно место или дом. Често е сама и повремено осамена.
  • Од Калина Качоровска
  • Од Калина Качoровска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Дипфејк порно: нова генерација на сексуално насилство
Проблемот со дипфејк технологијата не е што се користи во порнографска смила, проблемот е што тоа се прави на малициозен, сексистички и насилнички начин.
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Класично анонимни: Старите вредности во современата класична музика
За да се разбере дека постои проблем во родовото балансирање, потребно е едноставно да се отвори годишната програма на било која светска или домашна музичка институција. Колку често се вклучуваат дела на композиторки на годишните програми?
  • Од Тимот на Медуза
  • Од Тамара Стојаноска
  • ФЕМ 101
Феминистичка 2018!
Со желба да рефлектираме кон она што сме го постигнале во измината година, но и она што не' размрдало, возбудило, вознемирило, во денешниот текст неколку авторки од Медуза издвојуваат значајни моменти од 2018 година.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
„Брачна приказна“ е крај на прикаските за бракот
Филмот „Брачна приказна“ е најдлабокото, најпотресното и најреалното нешто што го гледав оваа година.
  • Од Билјана Кочоска
  • Од Билјана Кочоска Танеска
  • КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Како да се борам за подобро утре, кога веќе не ни верувам во утре?
Ода за откажувањето, автодеструкцијата и потрагата по надеж.
  • Од Калиа Димитрова
  • МОЕ ТЕЛО, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Зошто идејата за „родoт“ предизвикува бурни реакции ширум светот?
Сè повеќе, авторитарни личности го споредуваат „родот“ со „комунизам“ и „тоталитаризам“.
  • Од Лени Фрчкоска
  • КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Принтот не е мртов
Потрага по еден професионален идентитет.
  • Од Кристина Атанасова
  • Од Принтот не е мртов
  • ФЕМ 101
Биди Безбедна
Треба да се стремиме кон системско адресирање на изворот на родово базирано насилство во едно општество, но, во меѓувреме, додека тоа се постигне, треба да ги користиме сите механизми за спречување, заштита и превенција од насилство. Биди безбедна.
  • Од Сара Миленковска
  • ДИЈАЛОЗИ, ФЕМ 101
Најголемата желба ми е да се оформи силно студентско феминистичко движење: Интервју со Катерина Иванова
Системското насилство не е проблем на индивидуите кои го искусуваат, тоа е проблем на целата заедница.
  • Од Благица Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Дали Академијата мисли дека филмот Little Women се режираше сам?
Време е да се фрлат номинациите за Оскар оваа година директно во оган.
  • Од Гала Насева
  • Од Гала Насева
  • КВИР, КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Жива филологија
Дали и како може да се живее одовде или отаде животот?
  • Од Вики Младенова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Зошто се заљубив во серијата Fleabag
Нема ништо ново во серија која се занимава со сексуални исповеди на главниот лик, фамилијарни трауми и невозвратена љубов, но серијата Fleabag го претставува сето тоа на еден маестрален и свеж начин. Еве ги моите 5 причини зошто треба да ја гледате оваа серија, веднаш.
  • Од Калиа Димитрова
  • КВИР, ФЕМ 101
Улогата на „крвните сестри“ лезбејки во борбата против СИДА во 80-тите
За лезбејките кои храбро се обединиле за да им помогнат на геј мажите заболени од СИДА и им се спротивставиле на стигмата и неправдите врз квир заедницата.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
The M word: или зошто цензурирањето на менструацијата претставува микро сексизам?
Ако воопшто не сакаме да зборуваме за менструацијата од медицински аспект, тогаш како би очекувале овој проблем да се сфати сериозно и како би формирале политики и протоколи за земање боледување за менструални болки ако нашите шефови сметаат дека медицинските факти за нашата болка се премногу „приватни“ за споделување?
  • Од Елена Гаговска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Што гледав кога ја гледав Бритни Спирс?
Вистината за состојбата на Бритни доцни. Само за еден краток миг, пред да се актуализираат темите поврзани со менталното здравје и грижата за себе, светот сеирџиски и малициозно го коментираше сломот на една талентирана жена.
  • Од Кристина Атанасова
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Еден „клик“ може да уништи цел живот: Интервју со Дина Дума
Имав ретка шанса да поразговарам со околу 100 девојки на кастингот кои беа отворени да ги споделат нивните приказни на оваа тема.
  • Од Тимот на Медуза
  • ДИЈАЛОЗИ
Локални поборници за работнички права: Интервју со Кристина Ампева
Најголем предизвик во моментов е немањето доволно капацитети да се одговори на сите прекршувања на работничките права.
  • Од Анастасија Марковска
  • Од Анастасија Марковска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
BeFem’s Feminist Fighters
Колку сте запознаени со BeFem, српскиот фестивал за феминистичка култура и акција, кој го имаше своето 9 издание овој месец?
  • Од Калиа Димитрова

Момент...

No more pages to load

1 2 … 12 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2022 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram