„Фер е да се каже дека таа [Колет] се има борено за принципите на #MeToo и #TimesUp движењата, и ако некој би бил доволно прогресивен да ги измисли овие хаштагови 100 години пред да се појават, тоа веројатно би била таа.“
„[] Колет – француска новелистка и перформерка, најпозната по нејзината книга ‘Џиџи’, база за филм со истиот наслов. Препознаена по нејзиниот слободен дух и стил на пишување Колет [] прескокнува над женската сексуалност во Париз. Наспроти негодувањата кај париското општество, Колет експериментира со андрогинија на и надвор од сцена. Таа, исто така, често се појавува на места каде маргинализираните сексуалности почнуваат да ја наоѓаат својата видливост, во кабариња и пантомима театри.[]“
„[] Нејзината мајка ја учи колку е важно човек навистина да гледа, да опсервира,’објаснува Elisabeth Ledroit, директорка на Музеј Колет.[] Кога фамилијата [на Колет] влегува во финансиска криза [] иднината изгледа страшно – таа е интелигентна и привлечна, но сиромашна.“
„Животот на село за Колет завршува на нејзина дваесетгодишна возраст, кога [Колет се мажи и се сели во Париз]. [] Еден ден, [маж ѝ] заинтересиран за приказните од нејзиниот школски живот ја бодри да ги запише истите. Му се допаѓа напишаното и, со неколку измени, ги испраќа на издавач – под неговото име.“
„[] девојка со дух и талент која станува силна жена со глас.’’
„Борбата на Колет во доменот на креативна сопственост и родови улоги ја води кон преминување на општествените oграничувања, револуционизирање на литературата, модата и сексуалната експресија.“
„Меѓувремено, таа е [танчерка], театарска критичарка, политичка писателка, модна критичарка и авторка на колумни за готвење. []“
„[] Колет започнува и козметички бизнис во соработка со хемичар за создавање на оригинални продукти. ‘Тоа беше многу професионално изведено’, објаснува нејзниот биограф Gerard Bonal []. Компанијата не трае долго, но Колет едноставно оди на наредната идеја. Колет се пробува и во маркетинг со пишување и често се појавува на фотографии каде рекламира продукти. Дали е загрижена дека луѓето би ja критикувале за ‘selling out’? Не, воопшто.‘На неа едноставно не ѝ беше гајле што другите зборуваа за неа,’ вели Бонал. Нејзиниот став беше ист и во љубовта. ‘Таа беше комлетно пред своето време’[]“
„Во подоцнежните години од животот Колет забележува: ‘Колку убав живот имав. Посакувам само да го реализирав и поскоро.’ “
Извадок од сценариото на филмот ‘Колет’, 2018
Во ГУЖ се гушкаме генерално со женски гласови.
Тука споделуваме уметност и по некој
извадок од достапни интервјуа поврзани со
нивните креативни процеси, светогледи и предизвици.
Ова го нема во школо, ни на телевизија, а ни на улица.