Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Опкружeте се со заедница што ќе ве мотивира: Интервју со Katerinha
Бидувањето независен уметник е стресно и кога нема пандемија, така да им препорачувам на сите кои имаат пријатели во уметноста да проверат дали им треба помош.
Katerinha е ѕвезда во подем на македонската, но и светската музичка сцена. Нејзината прва песна Trippin е комбинација од хипнотични вокали придружени со исто толку хипнотична кореографија. Очекувајќи го нејзиниот прв албум, имавме прилика да поразговараме со Katerinha за нејзините музички инспирации, за музичката сцена во Берлин и за влијанието на пандемијата врз независните музичари. Разговорот го водеше Вања Кирова.

 

Не може да зборуваме за твојот деби сингл, без да се спомне спотот. Видеото за Trippin е снимено на локации во Македонија, Србија и Босна и Херцеговина. Воодушевена сум од тоа како на бруталистичките градби од минатото на овие земји им е даден нов живот со свежата преспектива преку која се прикажани. Што го поттикна изборот баш на овие локации?

 

Идејата за локациите беше на режисерката Милена Витман, која покрај одлична режисерка ми е исто така и сестра. Кога почнавме да го планираме спотот, јас предложив идеи за естетиката на боите, актерите и емоциите кои сакам да ги прикажам и Милена се сети на овие прекрасни градби. Бев воодушевена од идејата и веднаш почнав да гледам сцени од спотот во мојата глава. Тоа беше почетокот на едно долго истражување и подготовки и по неколку месеци спремање тргнавме на најубавото патување во мојот живот. Сите доживеавме Trippin на повеќе начини 🙂

 

Твојата музика е комплексен микс од повеќе жанрови. Кои се твоите музички инспирации?

 

Голема инспирација ми е комплексното царство на музика од Бразил. Боса Нова, самба, бразилски џез и фанк се жанрови кои одсекогаш ме фасцинирале и често пронаоѓам ненамерни референци од тоа кога пишувам нова музика.Мојата друга љубов е r’n’b и соул музика од САД, Лондон и во последно време Австралија. Меѓу највлијателните музичари можам да ги издвојам: Nai Palm и Hiatus Kaiyote, Erykah Badu, Amy Winehouse, Charlotte Day Wilson, Electric Wire Hustle, Jamie Lidell. Една од најважните инспирации за мене е мојот главен продуцент – Àbáse, кој постојано ме инспирира, мотивира и учи.

 

Што може да очекуваме од твојот претстоечки албум?

 

Албумот ќе биде палета од различни ритми комбинирани со многу слоеви од синтисајзери, врз сето тоа моето пеење и тоа што ми се мотало во глава последниве години 🙂 Има песни со џез и хипхоп аранжман, малку боса нова, малку диско и многу вокални хармонии.

 

Фотографија: Џана Шамон
Веќе неколку години живееш во Берлин, каде што работиш како музичарка, DJ и музички букинг менаџерка? Како би ја опишала музичката сцена во Берлин?

 

Со диџејство и издавање на сопствена музика се бавам од неоддамна, но веќе 3-4 години работам како букер во еден концертен клуб во Берлин и се бавам независно со концертни и фестивалски продукции во и надвор од Берлин. Музичката сцена тука е една од водечките во светската музичка индустрија, но генерално е фокусирана на техно и останатите електронски жанрови. Клубовите и журките во Берлин се едно посебно и неопишливо искуство и ги има во изобилие. Застапени се и многу други жанрови, но во споредба со Њујорк и Лондон, Берлин има подолг пат за да стане џез или соул метропола. Сепак, тука се раѓа многу нова музика и нови правци, кои се резултат на слободата која ја нуди градов, совршено место е за експериментирање. Најмногу ми се допаѓа тоа што луѓето се отворени и желни за соработка и поддршка, многу е лошо да судиш некому врз основа на некоја површна особина. Тоа ги прави луѓето да се слободни и да се фокусирани на тоа што е важно и тоа многу се одразува на целосната уметничка сцена.

 

Берлин е веројатно еден од најинтересните градови за градење на музичка кариера, како вистинска културна метропола која поддржува отвореност, експерименталност, плеада на родови експресии, итн. Дали во еден ваков град, а особено во уметничката и културна сцена, сè уште се наоѓаат остатоци од родовите хиерархии во овие сфери?

 

Во моето професионално искуство со моменталната музичка сцена за среќа не сум посведочила некоја ситуација во која некој род е дискриминиран. Во клубот кај што работам, половина од менаџерските позиции се заземени од жени, а исто така во многу други продукции соодносот е избалансиран. Сепак, во моето секојдневие најчесто имам прилика да работам со мажи. Многу повеќе мажи има на сите позиции, а најмногу помеѓу музичарите. Како кураторка и букерка на нашата програма се трудам да биде избалансирано, но факт е дека има многу повеќе машки изведувачи од сите можни рангови на квалитет и популарност, па бирањето женски изведувачи знае да биде потешко. Поради таа причина, постојат многу грантови и стипендии во Германија и Европа, каде што главен услов е можностите да бидат еднакво доделени на машки и женски изведувачи. Тоа ми дава многу надеж и мислам дека е одлична мерка за да се мотивираат жените да творат и аплицираат за поддршка, знаејќи дека постои квота која е резервирана за нив. Мислам дека тоа е фундаментална мерка која треба секаде да се спроведува, сé додека општеството не дојде до степен на развој каде што нема да биде воопшто сметан родот како разлика помеѓу луѓето во нивната способност и улога. Во врска со трансродовите луѓе, дури и во развиен град како Берлин, јавната застапеност на трансродови лица на “секојдневните” работни места е сè уште многу ниска, а со тоа и нивната видливост. За жал, таа заедница е најизложена на дискриминација и уште многу труд треба да вложиме за тоа да се смени.

 

Многу музичари мораа да ги откажат планираните перформанси и да ги одложат промоциите на новите албуми, поради сегашната ситуација со КОВИД-19. Како сметаш дека сегашнава ситуација ќе се одрази над животите на музичарите и воопшто на независната културна сцена?

 

 

Имам мешани чувства во врска со сегашната ситуација. Пред сè, сите мои проекти се директно погодени од кризата, клубот е затворен, концертите и фестивалите на џез проектот што го менаџирам се одложени и мојот деби настап на прекрасниот фестивал Мелт исто така. Како нов и независен музичар, тоа едноставно боли бидејќи многу напорно работиме за да ги добиеме овие шанси, а сопственото творештво бара еден многу посебен и многу личен труд. Од друга страна, сведок сум на тоа колку ужасно многу се конзумира и загадува на големите фестивали и колку несовесно се однесуваат скоро сите вклучени во тоа, па мислам дека можеби нема да е лошо да се направи мала пауза и светот да земе свеж воздух. Тоа исто важи и за независните уметници, оние кои можат да преживеат ќе имаат малку простор и време за да размислат и одморат од напорното темпо. Оние кои се сосема лишени од приход поради ситуацијава се најзагрозени и нив треба да им помогнеме и да ги сфатиме најсериозно. Бидувањето независен уметник е стресно и кога нема пандемија, така да им препорачувам на сите кои имаат пријатели во уметноста да проверат дали им треба помош. Се надевам дека нешто позитивно ќе излезе од целава ситуација, а сум сигурна дека ќе се постават нови стандарди на креативност со сите часови поминати дома, низ целиот свет 🙂

 

Што би им порачала на девојките кои би сакале да се занимаваат со музика?

 

Да почнат веднаш, ако не почнале веќе! Да им пристапат на пријатели музичари или да си најдат музичко друштво, хор, оркестар и да бидат опкружени од заедница што ќе ги мотивира. Би препорачала исто да си постават цели и да гледаат пример од нивните идоли, но да не се разочаруваат доколку не се како нив. И да бидат слободни!

 

Фотографија: Џана Шамон
НАПИШАНО ОД:
  • Вања Кирова
  • April 22, 2020
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Како да се подготвиме за апокалипсата?
Кон романот ,,Време”од Џени Офил
  • Од Душица Лазова
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО
Мајчинството (не) е за секого
Филмот ја прикажува голата вистина за општество кое не покажува разбирање кога жените ќе направат нешто што не е во склад со наметнатите очекувања и норми.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Чашка слобода: или сé што треба да знаете за менструалната чашка, но никој не ви го кажал
Важно е да бидеме информирани и на тој начин да ги правиме изборите кои се најдобри за нас затоа што нашите тела го заслужуваат тоа.
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Што можеме да научиме за родово базирано насилство од „Squid Game“
За разлика од сите други натреварувачи, Џи-Јонг не учествува во игрите за да преживее, туку за да умре.  
  • Од Елена Гаговска
  • КВИР, ФЕМ 101
Зошто Скопје Прајд?
Затоа што никој не е слободен, додека сите не се ослободат.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Целосната еманципација на жената било неотстварено ветување во социјалистичкиот контекст
Интервју на Славенка Дракулиќ со унгарската научничка која напиша книга за феминизмот во Југославија
  • Од Коалиција Маргини
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Мајката (не) знае најдобро
Родовиот јаз во обврските околу грижата и воспитувањето на децата и малата, (скоро непостоечка) поддршка на мајките.
  • Од Марта Стевковска
  • ФЕМ 101
Променливо облачно
Легендата вели, здружено, нашите бели дробови можат да создадат ветер.
  • Од Калиа Димитрова
  • КВИР, КУЛТУРА
Квир-хронополитики: историја, афекти, утопии
Фестивалскиот куратор Славчо Димитров кон единаесеттото издание на Викендот на гордоста Скопје, кое ќе се одржи од 1 до 13 јуни, во Скопје.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
ПРВО ПА ЖЕНСКО #9
Фестивалот нуди алтернативни мрежи и погледи кон идни начини на здружување на сите оние кои системски истуркани, а експлоатирани.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
ГОДИНИ БУДНИ – ПРВО ПА ЖЕНСКО ПОЛНИ 10 ГОДИНИ!
Во тек е јубилејното 10то издание на феминистичкиот фестивал Прво па женско! Од програмата Пролетно будење, не пропуштајте настанот „Срамота!“ (во рамки на Скопскиот викенд на гордоста), оваа сабота од 20ч. во Театар Комедија и перформаност на Оља Грубиќ „Гол живот“, на 18 јуни во Денсинг салата на МКЦ од 19ч. 
  • Од Тимот на Медуза
  • ДИЈАЛОЗИ, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Сексуалната едукација се базира на еднаквост, почит, согласност и човекови права: Интервју со Елена Петровска и Мери Цветковска
Сè што треба да знаете за Сеопфатно Сексуално Оразование, со Мери и Елена - експертки во полето. 
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Гласови кои недостасуваат: Водич за жени филозофи наспроти нивната исклученост од учебниците
„The Philosopher Queens“ ги истакнува мислителките од Хипатија до Хана Арент, за кои авторките велат дека ги нема во повеќето книги за филозофијата.
  • Од Лени Фрчкоска
  • МОЕ ТЕЛО, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Платена работа, заслужен одмор
Кон потребата да се има контрола врз сопственото тело, време и труд.
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Жените знаат многу нешта: Извадок од есеј на Меридел ле Сиер
Извадок од есејот „Минеаполис“ на Меридел ле Сиер во превод од англиски на Дамјана Видическа
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Република на пријателството – Блискоста на маргините
Опишувајќи го пријателството на неприфатените, но и тоа како на маргините на социјалните норми се појавуваат мали, приватни републики на неприлагодените, писателката ја исполнува мисијата својот глас да им го позајми на луѓето во тишината.
  • Од Лени Фрчкоска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Голото селфи како нова уметничка форма
За многу жени-уметници, создавањето на сопствениот разголен приказ станува начин за реапроприација на стереотипната слика на жената од машките традиции на историјата на западната уметност.
  • Од Лени Фрчкоска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Колективна негрижа
Заеднички учествувавме во хаосот наречен реалност.
  • Од Сара Миленковска
  • КВИР, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Нашите приказни се важни!
Денес, 17 Мај, Меѓународниот ден за борба против хомофобија, бифобија, интерсексфобија и трансфобија, го прославуваме со кампања под глобалното мото: „Да ја прекинеме тишината!“.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Дали Академијата мисли дека филмот Little Women се режираше сам?
Време е да се фрлат номинациите за Оскар оваа година директно во оган.
  • Од Гала Насева
  • ФЕМ 101
Ненси Фрејзер: Како феминизмот стана слугинката на капитализмот – и како да се врати назад
Движењето кое започна како критика на капиталистичката експлоатација сега придонесува клучни идеи во својата најнова неолиберална фаза.
  • Од Гала Насева
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Анусот како критички пункт за ново читање на стварноста одзади
Кон танцовиот перформанс „Силата на С“ од Алексадар Георгиев – Аце.
  • Од Мања Величковска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Кога домот не е безбеден
Голготата на жртвите на родово-базирано насилство кои одлучуваат да го напуштат домот и да останат без покрив над глава со цел да се спасат од насилникот.
  • Од Марта Стевковска
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Пркосот на лезбејската утопија
Кон култниот лезбејски филм “Go Fish” (1994)
  • Од Душица Лазова
  • ФЕМ 101
Можна ли е достоинствена дигитална интимност?
Потребно е како нација да научиме како правилно да ја уважуваме интимноста, и како правично да ги казниме злосторниците кои ги загрозуваат жените.
  • Од НИКОЛА ДОНЕВ И РАДОВАН СПИРИДОНОВ
  • КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Борба со видливата женска невидливост    
 За македонските авторки од 19 век.
  • Од Дијана Петрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Инстаграм – гнездо на уметнички
Неколку уметнички чии дела варираат од забранети автопортрети до искрени исповеди и ноар фотографии.
  • Од Анастасија Марковска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Во фокус: Христина Иваноска
Овој петок, погледнете ја изложбата на уметницата Христина Иваноска, насловена „Документот кој недостига“, како дел од настанот Архиви на невидливите: „Македонка - Орган на АФЖ“ (1944-1952): историски искуства и културна меморија.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
За „природата“ на еден политички спор: хетеронормативност, трансродовост и загрозување на правата на жените (Прв дел)
Постојат цел океан на прашања поврзани со родовата трансформација и огромните глобални социјални промени во кои учествуваме и сме сведоци. Каде води сето ова?
  • Од Лени Фрчкоска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Дипфејк порно: нова генерација на сексуално насилство
Проблемот со дипфејк технологијата не е што се користи во порнографска смила, проблемот е што тоа се прави на малициозен, сексистички и насилнички начин.
  • Од Калиа Димитрова
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
ЗБОРУВАМЕ НА ТЕМА: ПРОМЕНА
Нашите авторки Анастасија Марковска, Елена Петрова и Благица Димитрова ги споделуваат своите идеи на темата.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Суптилни приказни за болката и неприспособеноста
Кон Антарктик од Клер Киган.
  • Од Калина Малевска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Предавање на Лоренцо Бернини „Merde alors! Неофашистичкото татенце маршира кон Брисел“ во МСУ
Предавањето ќе се одржи во во Музејот на современа уметност во Скопје на 11 февруари, со почеток од 19.00 часот.
  • Од Тимот на Медуза
  • ДИЈАЛОЗИ, КВИР, ФЕМ 101
И транс жените се жени: Интервју со Лила Милиќ
За чекорите кои допрва треба да се преземат за достоинствен живот на трансродовите личности, за Законот за правно признавање на родот, за личните успеси како транс жена и земањето дел во бројни културни настани во изминатиот период, разговараме со Лила Милиќ. 
  • Од Калиа Димитрова
  • ДИЈАЛОЗИ, ФЕМ 101
Искра во борбата против домашното насилство: Интервју со Анастасија Младеновска
Автобиографска приказна за борбата на едно девојче.
  • Од Ива Станојковска

Момент...

No more pages to load

1 2 … 17 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2023 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram