Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Личностите пред мојот објектив ме запознаваат со сама себе: Интервју со Лилика Стрезоска
Приказна за портретната фотографија, селењето од Скопје во Берлин, изолацијата и пријателството.
Фотографката која со години го архивираше животот во Скопје, им даваше дух на ѕидовите, зградите и улиците и успеа сите да нè опушти пред апарт, сега како и повеќето од нас, заглавена во домашна изолација го започна својот проект „Реобмислување на портретната фотографија“. За виртуелното фоткање и, генерално, животот во овие нови околности, Калиа поразговара со Лилика.

 

Кога ќе прошетам подлабоко по твојот Инстаграм профил, добивам впечаток како секој човек во Скопје да има, барем еднаш, поминато пред твојот објектив. Со оглед на тоа што веќе некое време си релоцирана во Берлин, можеш ли да направиш некоја споредба помеѓу твоето искуство како фотографка во Скопје наспроти Берлин, како во однос на двата града како инспирација, така и луѓето во нив.

 

Хаха, да, скоро никогаш не пропуштив прилика да запознам нова личност што ќе се најде пред мојот објектив. Уживав кога секојдневно овековечуваав по некоја насмевка и прегратка по улиците на Скопје и ги лоцирав под #тисиодмарс, a delightful trip down to memory lane.
Во Берлин се преселив со една цел, да се запишам на студии за дизајн и комуникација, и од тој момент почнав да го градам мојот идентитет овде. Дури и пред да решам да се преселам во Берлин, често го посетував по неколку месеци додека живеев и студирав во Скопје. Тогаш имав прилика да направам споредба, и искрено на почетокот бев прилично збунета, не знаев што е тоа што суштински ме влече. Со секое мое одење во Берлин, собирав по некое парче слобода. Тоа е таа магична аура која ја поседуваат луѓето во Берлин, по која сакаш да се вратиш повторно.
Не ме инспирира самиот град, туку начинот на кои луѓето постојат и се поврзуваат едни со други во него. Луѓето кои живеат во Берлин, се најчесто луѓе кои трагаат да ги остварат своите цели и соништа. Луѓе кои ти даваат безрезервна поддршка да останеш доследен на твојата идеја и избор на животен стил. Во Берлин меѓу нив, имаш чувство дека никогаш не е доцна.

 

Во фокусот на твојата работа е врската помеѓу моделот и просторот и експериментирање со тие елементи, како и емоцијата прикажана преку портретната фотографија. Каков е твојот личен однос со моделите? Дали обично фотографираш личности кои ги познаваш и кои ти се блиски и колку е врската на човекот пред и зад објективот важна за успешна фотографија?

 

Интересно е да бидам сведок на тоа како со текот на годините созреавам заедно со фотографијата, и мислам дека е тоа една од убавините на оваа професија. Секој портрет што го имам фотографирано, за мене обележува момент на емотивна состојба. Моите најдобри портрети произлегуваат од личности кои будат интерес во мене – и токму тоа се моите најблиски луѓе со кои го поминувам секојдневието.
Оној ,,клик’’ за кои сите често зборуваат и те како е клучен за успешна фотографија. Тајната на тој ,,клик” е трпеливоста и желбата да се обидеш повторно, и со текот на времето се создава еден константен флуид и поврзаност со моделот. Поврзаност која постои засекогаш. Секоја нова личност пред мојот објектив ми помага да се запознам сама себе и останатите околу мене подобро.

 

Домашната изолацијата сите нè затекна неподготвени, па овие два месеци се обидуваме да бидеме иновативни и инвентивни во нашата работа од домашни услови. Ти го успеа токму тоа со твојот нов проект „Reimagining Portrait photography in time of isolation“. На кој начин дојде до овој концепт?

 

Самиот поим изолација мене на почеток ми падна прилично тешко, затоа што природата на мојата работа е да сум надвор меѓу луѓе. Кога сфатив дека одреден период моето секојдневие ќе се смени, почнав да размислувам на начини како најдобро да си го доближам тоа што би ми недостасувало. На тој начин дојдов до идеја дека колку и да сум далеку од моите пријатели, сепак има можност да ги фотографирам повторно, само на различен начин. И токму овој пристап е вид на експеримент за тој клик што го спомнав претходно. За емотивната и искрената комуникација со човекот, која во ова време докажува дека игра основна улога во животот.

 

 

Веќе имаш исфоткано многу луѓе од почетокот на кризата до сега. Па според твоето искуство, дали ова е еден начин да се „реобмисли“ портретната фотографија или физичкото присуство и интеракција е сепак неопходна?

 

Физичкото присуство и интеракција е неопходна во фотографијата. Самото непостоење на тоа физичко присуство е спротивно на природата на овој медиум. Не мислам дека е начин да се реобмисли портретната фотографија, туку само концепт на размислување надвор од кутијата и некаков доказ дека доколку сакаш да оствариш нешто, секогаш се наоѓа начин. Имав исто прилика виртуелно да запознаам луѓе од различни страни на светот, кои со нетрпение чекам да застанат пред мојот објектив каде ќе имам можност да се движам и доближам до нив.

 

 

Она што е новитет во овие портрети е што и ти се појавуваш на фотографиите во малечка иконка. Дали е тоа начин да се доближиш до другиот во време на изолација? Претпоставувам дека во овој период тоа е важно за тебе, со оглед на тоа што сепак си далеку од дома.

 

Јас бев далеку од дома и пред оваа криза, но мојата непрекината комуникација со моето семејство ми остава впечаток како да е се во ред и дека нема простор за несигурност и паника.
Мислам дека тоа е и единствениот начин во моментот да се доближам до другиот. Еднаш пробав да се тргнам од фотографијата, но празнината исплива на површина.

Дали кризата те наведе да размислуваш на нови начини на (лично/професионално/општествено) функционирање?

 

Кризата е шанса и крик за промена. Неизбежна промена. Среќна сум дека се наоѓам во општество и средина кое активно размислува на нови начини на функционирање каде веќе постојат изградени вредности, простор за идеја и мотивација за промена. Мислам дека средината со која си опкружен влијае многу на начинот на кој размислуваш и го градиш својот професионален и личен план. Ме наведе и мене да мислам на нови, смели идеи и да се фокусирам на нешта кои се важни. Тешко е да го бараш светлото на крајот од тунелот, без поддршка. Искрено верувам дека од ова ќе научиме многу за грижата и одговорноста за себе и другите. Колку повеќе ја чувствуваме одговорноста за својот живот и сме спремни за промени, толку сме послободни.

 

 

НАПИШАНО ОД:
  • Калиа Димитрова
  • April 26, 2020
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Гласови кои недостасуваат: Водич за жени филозофи наспроти нивната исклученост од учебниците
„The Philosopher Queens“ ги истакнува мислителките од Хипатија до Хана Арент, за кои авторките велат дека ги нема во повеќето книги за филозофијата.
  • Од Лени Фрчкоска
  • ФЕМ 101
На 8 Март марширам!
Нека ни е честит денот на женската борба
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Најдобрите изложби во САД кои ја прославуваат 50-годишнината од Стоунвол
Од Њујорк до Бостон и Хјустон, подолу се дел од ликовните изложби низ САД кои го слават Stonewall 50.
  • Од Лени Фрчкоска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Сребрениот бран
Да се изразуваме како што се чувствуваме е слобода која најчесто одбираме да не ја прифатиме
  • Од Ана Илиева Лара Тасковска Надеж Кристела Нсингоулоу Николоска Емилија Кузмановска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Куќата на соништата на Кармен Марија Мачадо
Избрани поглавја
  • Од Грација Атанасовска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
(О)станување уметници
Кон „Птицата во мене лета каде што ќе посака“.
  • Од Калиа Димитрова
  • ФЕМ 101
Збор на годината: Согласност
Се надеваме дека во 2019 ќе почнеме да ги гледаме плодовите од дискусијата за сексуалната согласност!
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Класично анонимни: И жените се присутни во историјата на музиката
Неприфатливо е да се завршуваат музички училишта без да се знаат храбрите претставнички кои се бореле да ја претстават својата уметност.
  • Од Тамара Стојаноска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Како Портрет на жената во огнот ги прекршува уметничките конвенции
Ако бидувањето гледан се изедначува со бидувањето објектификуван, тогаш Мариан и Елоиз меѓусебно се гледаат еднакво долго и еднакво длабоко, па какви било нееднаквости помеѓу нив исчезнуваат.
  • Од Анастасија Марковска
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Митот за геј изобилството: како ТВ индустријата продава современа квир елита
Дали поголемиот диверзитет и вклучувањето на квир ликови во новите верзии на „Озборувачка“ и продолжението на „Сексот и градот“ се знак за напредок или пропаганда за (не)постоењето на современа квир елита?
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Што ако сум „single“?
Сфатив дека за да бидам со друг, не би требало да го сменам моето автентично и единствено јас.
  • Од Сара Симоска
Hands
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Стареењето, телото и погледот
Кон расказите „Невидлива жена“ од Славенка Дракулиќ и „Жената на каменот“ од Иво Андриќ
  • Од Радица Стојановска
  • ФЕМ 101
Во фокус: Санна Марин
Oчигледно, границата на моралот се повлекува кај млада жена со моќ, која се осмелува да танцува на камера. И тоа, провокативно.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Женскиот поглед во визуелната уметност: Во комуникација со делото
Погледот отсекогаш бил, и е, политички.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Повредите на една класа: Текстилниот погон како страв и трепет
Влегуваш како на минско поле. Една ако се разболе, ојдеме сите.
  • Од Ена Бендевска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Спокојното поврзување на телото и просторот
Ве запознаваме со Ивана Јовановска, поетеса од Скопје која се занимава со прашањето на телото и просторот (кон внатре и кон надвор) каде тоа се развива, боли, се бунтува...
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Can we concentrate? – Кратка размисла за изборот и егзистенцијата кон Танц на раце без наслов од boychild
„Денес немам никаква желба. Освен можеби да молчам и да ја гледам, во тишината да ја остварам сета важност на оваа необична случка: присутноста на Ани, тука спроти мене.“ ― Жан-Пол Сартр, Тегобност, 210
  • Од Мања Величковска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Што научив од читање книги од писателки од секоја земја во светот
Во овие три години бев маѓепсана, изненадена и шокирана од приказните раскажани од жени од сите земји - и инспирирана од солидарноста што ја прикажуваат
  • Од Лени Фрчкоска
  • ФЕМ 101
Отаде издржливоста
Ако се согласиме дека дел од умешноста на преживувањето е да се биде издржлив/a, тогаш што стои отаде логиката на издржливоста и преживувањето, кон живот во процут, благосостојба и можности за креативност и трансформација?
  • Од Калиа Димитрова
  • ФЕМ 101
Мора да зборуваме за полициската бруталност
Многу држави во Европа, вклучително и Македонија, имаат насилни полициски оддели со диспропорционално големи буџети кои често разултираат со насилство врз најмаргинализираните групи,
  • Од Елена Гаговска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
ЗБОРУВАМЕ НА ТЕМА: ПРОМЕНА
Нашите авторки Анастасија Марковска, Елена Петрова и Благица Димитрова ги споделуваат своите идеи на темата.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Улицата на мачките
Трчаме боси по улица. Не ми се веруе дека дозволив да ме наговори на ова. Жешкиот асфалт ми ја гризе кожата, стапалата ми се смалуваат. Се одвојувам од него и се обидувам да го престигнам.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
„BookStar“ / „Книжевни ѕвезди“
Издавачката куќа „Антолог“ го најавува седмото издание на Фестивалот на европската литература „BookStar“ / „Книжевни ѕвезди“, кој ќе се одржи од 12 до 15 октомври 2021 година.
  • Од Тимот на Медуза
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Останаја работи за зборање – немаше на кој, освен на чупињата: Интервју со Prince$$ Donatsu
За приказната зад Битола, нејзините чупиња, трапот и феминзимот, Prince$$ Donatsu за Медуза. 
  • Од Калиа Димитрова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Дипфејк порно: нова генерација на сексуално насилство
Проблемот со дипфејк технологијата не е што се користи во порнографска смила, проблемот е што тоа се прави на малициозен, сексистички и насилнички начин.
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Работилница за полиаморијата (политика и задоволства)
Среда (11.05) во Комитет со почеток во 18 часот ќе имаме можност да се дружиме со Марта Шушак и Мима Симиќ
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Противотровот на нашата егзистенцијална беспомошност
Ник Кејв за тоа како да ги исполниме нашите животи со величествена смисла.
  • Од Тимот на Медуза
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Моника Стојановска: Пишувам отворено, сонливо и искрено
Може да кажам дека моите песни се една (за мене) потребна, но за жал погрешна психоанализа на другиот.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
„Библиотеките како простор и за квир заедниците“ – предавање во Националната универзитетска библиотека
Предавање на м-р Лени Фрчковска во НУБ на 1ви јуни, во 18 часот.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
„Френсис Ха“ – првото „дете“ на Бамбах и Гервиг
Френсис е збунета, смотана, изгубена, весела, разиграна, уморна, висока, смешна, харизматична и чудна. Има 27 години и нема стабилна врска, работно место или дом. Често е сама и повремено осамена.
  • Од Калина Качoровска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Викторија #1
Изложба на фотографии по повод 16 дена активизам против родово базирано насилство
  • Од Тимот на Медуза
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Хана Комар: Револуцијата има женско лице
Разговор со беларуската поетеса, преведувачка и активистка Хана Комар.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
ЗБОРУВАМЕ НА ТЕМА: БОРБА
Калина Малеска, Александра Спасеска, Билјана Кочоска, Калиа Димитрова и Марта Стевковска ги споделуваат своите идеи на темата.
  • Од Тимот на Медуза
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Што има за вечера?
Втората смена за денешната жена - еднаквост на работа, но и дома.
  • Од Сандра Анастасовска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Феминизам (именка): множина
(вовед кон збирката Лоша феминистка)
  • Од Тимот на Медуза

Момент...

No more pages to load

1 2 … 17 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2023 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram