Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • ДИЈАЛОЗИ, КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Meet the future: Интервју со колективот на дрег кралици The Haus of Fauché
На 26 декември, благодарeјќи на ЛГБТИ Центарот за поддршка Скопје, имавме чест, задоволство и привилегија да го проследиме блескавиот настап на дрег колективот The Haus of Fauché, првиот дрег колектив во Македонија. Уште веднаш бевме свесни дека овие четири кралици ќе го донесат дрегот како редовна понуда во Скопје, нешто за што очигледно градот чезнееше (особено судејќи по посетеноста на настанот).Пред да ја стекнат славата за која очигледно се предодредени, не можевме да одолееме на можноста да поразговараме со сите нив за нивните почетоци, емоциите по првиот настапот, дрег културата и плановите за иднината.

Сите што ме познаваат знаат дека на одреден упорен и тврдоглав начин навистина го сакам градот Скопје. Но, ако нешто сериозно му фалеше на ноќниот живот на овој град (бидејќи се’ друго е совршено!), тоа се локални дрег кралици. Баш затоа, не можам да бидам посреќна што на 26 декември, благодарејќи на ЛГБТИ Центарот за поддршка Скопје, имавме чест, задоволство и привилегија да го проследиме блескавиот настап на дрег колективот The Haus of Fauché, првиот дрег колектив во Македонија. Уште веднаш бевме свесни дека овие четири кралици ќе го донесат дрегот како редовна понуда во Скопје, нешто за што очигледно градот чезнееше (особено судејќи по посетеноста на настанот).
The Haus of Fauché e составена од четири дрег кралици, Naoki Onna, Tōkyō de Ville, Vera Versxce и Kaja Mor. Куќата ја основаат Naoki и Tōkyō, а подоцна се приклучуваат Vera и Kaja. Секоја кралица со својот различен стил допринесува на синергијата помеѓу овие дрег сестри. Пред да ја стекнат славата за која очигледно се предодредени, не можевме да одолееме на можноста да поразговараме со сите нив за нивните почетоци, емоциите по првиот настап, дрег културата и плановите за иднината. Разговорот го водеше Калиа Димитрова.

 

Kако се чувствувате по првиот настап како колектив?

 

Naoki Onna: Јас сум сеуште под импресии, бидејќи настапот се случи неодамна и сум многу горда и среќна што ги запознавте легендарните деца на Хаус оф Фаше. Моќта на овој настан ја бевме почувствувале како афтершок кој со себе ја носеше цела опресирана квир енергија. Чувството на среќа ме облеа кога слободата и таа иста енергија што секоја од нас ја носеше успеавме да ја пренасочиме кон публиката.

Kaja Mor: Се чувствувам толку среќна и горда на нас. Додека сите ние сме толку различни во нашите стилови на дрег, нашата љубов кон дрег ни помогна да го создадеме Haus of Fauché. Воедно сум толку благодарна што ни беше дадена платформа за да ги споделиме нашите таленти со публиката, кои ни дадоа голема љубов и поддршка. Не можам да дочекам да им покажам на луѓето што сè навистина може да направи Haus of Fauché.

Vera Versxce Vendetta: Hmm, well… as a Haus and as a drag queen, I feel like I achieved something in my life, specifically when it comes to expressing the drag/queer culture. But also quite lost in the essence of drag since this very first performance is one of the starter performances in this country. It’s a pleasant feeling to know that there were a lot of people in the room and they lived for every performance we did, and it’s shocking that people really enjoyed it. (I mean, I could tell that from the amount of TIP$$$, lol). And I feel happy and my drag sisters are amazing talented, totally unique, never the same, not scared, brave, queens! So yeah. Cheers Skopje! We officially have drag queens now.

Tōkyō de Ville: Се чувствувам прекрасно. Среќен сум што сега имам дрег фамилија со која што можам да ги споделам сите убави и неубави моменти. Ме радува тоа што секоја од нас има различен стил , но тоа е она што како куќа нѐ издвојува од другите.

 

Фотографија: Амар Качар
Сите  го знаеме мотото на RuPaul: If you can’t love yourself, how in the hell are you gonna love somebody else! 
Што е тоа што вас ве мотивира како млади дрег кралици? Што ви значи дрегот лично?

 

Naoki Onna: Пред сé дрегот го гледам како протест против токсичната машкост, која како траума се всадила во поголемиот број од нас, а посебно зема замав на балканот. Исто така, го гледам како политичко право на единката да создава естетско доживување, а само по себе значи ослободување од горе наведената траума.

Kaja Mor: За мене, дрег претставува моќ. Знам дека звучи супер клише, но тоа е точно. Се сеќавам на мојот прв пат на дрег шоу и колку бев фасцинирана од самодовербата и моќта на кралиците. Сè уште го чувствувам тоа, иако сум била на многу дрег шоуа, а правејќи дрег и самата на себе си го зајакнав тоа чувство на моќ. Освен тоа, дрег значи слобода од границите на што општеството му кажува на човекот што може или не може да направи. Тоа е исто така слобода од статус кво. За мене, замаглувањето на родовите маргини ми овозможува да ги поништам годините на рестриктивно општествено уредување кое се обиде да ме присили кон одредена форма. Мислам дека на тој начин, дрегот работи кон погубување на угнетувачките системи на моќ, како што се патријархатот, токсичната машкост, мизогинијата и хетеронормативноста, меѓу другите.
Дрегот е неверојатен медиум за самоизразување и ширење на љубов и храброст. Сакам кога луѓето ќе ме видат да се чувствуваат охрабрени да бидат свои, автентични себеси.

Vera Versxce Vendetta: Drag means EVERYTHING! Haha, yes! EVERYTHING. To me, personally is the manifestation of the femininity that I, as a queer person, has it in me and I always suppressed it in order to please other, you know, socially acceptable bulsh*t. Which it’s socially contradictory because we’re saying a big F**K YOU to the heteronorms, and most importantly, we look sickening. :D. and the process of transforming is the most divine feeling. You’re becoming a completely different person, but deep down it’s part of you, and it’s interesting… everything is eexaggerateddddd!

Tōkyō de Ville: Дрег претставува активизам. Инспирација за оние кои што сѐ уште се затворени во шкафот да се ослободат и да бидат она што навистина се. Дрег е начин на живот кој дрег кралиците не го избираат, тој ги избира нив. Кај дрег ми се допаѓа слободата на искажување на алтер егото. Она што не сме во реалниот живот, може да бидеме како дрег. Трансформација со која што си дозволуваме на самите себе да сме тоа што сакаме да бидеме, да го правиме она што сакаме да го правиме,  да инспирираме, шириме љубов и позитивна енергија. Јас не сум жена, ниту сакам да бидам жена. Мојот дрег само ја дава таа илузија, шминка која е слика на женски карактеристики.

 

Фотографија: Амар Качар
Какви беа вашите дрег почетоци? Дома пред огледало, или? 

 

Naoki Onna: Хм… Моментот кога почуствував дека треба да бидам дел од оваа субкултура беше во еден од геј баровите во Le Marais, во Париз. Ми пријде група на дрег кралици и ме поканија да поминам една вечер како член на на нивниот хаус. Кога на себе ги ставив сите тие дрег реликвии, како под екстаза можев да ја идентификувам потребата ова да постои и во мојот град.

Kaja Mor: Најраните спомени што ги имам играјќи со родот се околу мојата куќа носејќи ги потпетиците на мајка ми (кои тогаш беа премногу големи, но сега се премногу мали за мене). Отсекогаш сум била креативна личност и ме привлекувал уметничкиот аспект на шминката. Во комбинација со мојата љубов кон перформанс кога бев помлада, дрег ми изгледаше како совршен медиум за самоизразување. Дрег беше нешто што сакав да го правам веќе подолго време и конечно бев во можност да се изразам преку првиот настап нa Haus of Fauché. Тоа беше навистина едно од најубавите доживувања во мојот живот!

Vera Versxce Vendetta: Ugh, weird… but also quite natural. It turns out I’ve been doing drag when I was a child too (I loved wearing heels and gowns back then), and I always felt like a super model. A SKINNY LEGEND! But, officially it was on 1st of April, where dressing up as you wish is socially acceptable. SO, I was like, f**k it. Let’s do drag with no budget. So I did it at my friend’s house. And I stole my mom’s dress (she never knew) and I began putting on my drag persona, turns out, I’m a b*tch! This inner lady in me, uhh she’s vocal! BUT AGAIN, with a hair extension, no heels. The nontraditional way of drag. But I was happy with the result. Drag allowed me to feel relevant even though I still looked “masculine”. But again, The gender bender experience, ugh I think, everyone should experience it!

Tōkyō de Ville: Почетокот на мојата дрег персона започна уште од раните години кога ги облекував фустаните на баба ми и танцував. Јавно за прв пат во дрег се појавив кога имав осум години, на првоаприлска забава во моето основно училиште. Но, тогаш не знаев што претставува дрег. Кога започнав со шминка пред огледало постојано експериментирав, го истражував моето лице откривајќи каква шминка е соодветна за постигнување на посаканиот ефект на илузија односно слика од жена.

 

Фотографија: Амар Качар
Која ви е омилена дрег кралица во моментов?

 

Naoki Onna: Избегнувам мојот суд за техничка изведба да биде базиран врз фаворити, само затоа што верувам дека не постојат кралици кои сами по себе не се уметност, а знаеме дека не постои погрешно  уметничко дело.

Kaja Mor: Дали треба да изберам само една? Затоа што ако е така, не мислам дека ќе можам да одговорам на ова прашање! Добивам инспирација од толку многу дрег кралици: Blu Hydrangea, Imp Queen и Sasha Velour се дефинитивно кралици на кои им обрнувам многу внимание.

Vera Versxce Vendetta: Hmm, a lot! My fellow drag sisters are my favorite drag queens because there’s something so raw about them, it’s so brutal, even though we’re in the beginnings, there’s something so fierce about them! And in the mainstream drag scene (basically American) I get inspired by Sasha Velour, Katya (gosh I love how abstract her comedy is), Bianca Del Rio is one of my faves because she is so brutal, but when in drag, her “hateful” comments are perceived as hilarious. Oh, and Adore Delano, a non conformist in the drag scene. Loves it!

Tōkyō de Ville: Тешко е да се избере фаворит помеѓу толпа на одлични кралици. Омилени ми се моите сестри. Но, доколку треба да издвојам личност, перформер, кој имал најголемо влијание врз мене, не само како дрег кралица, дефинитивно е Дејвид Хојл.

 

Фотографија: Амар Качар
Што следно да очекуваме од вас?

 

Naoki Onna: Moжам само да ви кажам дека секогаш има место за секој од вас да дојдете на едно од нашите настапи и сами да видите. 😉

Kaja Mor: Креативноста нема граници. Мислам дека ќе биде многу полесно да ви покажам 😉

Vera Versxce Vendetta: I have no clue… I tend to surprise myself too! Although, I thought of some concepts. Getting political is fun, and breaking taboos is also fun, and drag allows me to make those things happening! So yeah, COME THROUGH!

Tōkyō de Ville: Подобро е да се нема очекувања, затоа што The Haus of Fauché прави неочекувани нешта.

 

Фотографија: Амар Качар

 

Фотографија: Амар Качар

 

Фотографија: Амар Качар
НАПИШАНО ОД:
  • Калиа Димитрова
  • January 14, 2019
  • ДИЈАЛОЗИ, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Борба против менструалната сиромаштија и стигма: Интервју со Period. The Menstrual Movement Skopje
Едукацијата е клучна и за оние кои менструираат и оние кои не менструираат. Самиот тој процес на сегрегација најчесто при едуцирање на овие теми, остава голем непополнет простор со информации кај оние кои не менструираат и дополнително ја стигматизира менструацијата.
  • Од Благица Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Митот за (не)дисциплираните девојки
„Таа беше најдисциплинираната, најпочитуваната, најсредената - совршена девојка, толку совршена што може да те извади од кожа. Накаде се стремеше таа? Ја следев. Таа можеше да ги среди дури и полиците на празнината“.
  • Од Кристина Атанасова
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
IN-YOUR-FACE КОНЦЕПТУАЛНА УМЕТНОСТ: Кон отворањето на првата самостојна изложба „Ова објективизирано тело“ на Марија Ангеловска
Со изложбата „Ова објективизирано тело“ се отвори седмиот по ред Фестивал за феминистичка култура и акција ПРВО ПА ЖЕНСКО, кој се одржа во просториите на МКЦ од 9 до 12 мај, 2019 година.
  • Од Мања Величковска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
„Тие се бомби“: Машкиот поглед и борбата против родово базираното насилство
Хероините во центарот на приказната како да се таму само за да им се случуваат непријатни нешта, по што се турнати на маргините на филмското дејство, без многу анализа на нивните страдања.
  • Од Тимот на Медуза
  • Од Јована Ѓорѓиовска
  • ФЕМ 101
Маркс за родот и семејството: резиме (прв дел)
Човечките суштества би морале да станат способни да се видат едни со други како вредни за себе, наместо да гледаат како нешто што вреди само на она кое една индивидуа може да го обезбеди за друга.
  • Од Гала Насева
  • Од Гала Насева
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Скопски поетски фестивал за мене значи остварен сон: Интервју со Ана Голејшка Џикова
Оваа година Скопје конечно добива свој поетски фестивал. За програмата, тајмингот и поезијата, разговаравме со Ана Голејшка Џикова, една од организаторките на фестивалот. 
  • Од Калиа Димитрова
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Како Вирџинија Вулф ја преобрази женската биографија во „Орландо“
„Орландо“ зборува за важноста да се биде свесен за сопственото историско, лично и колективно минато како жена и за потребата од негово реобмислување и реиспишување.
  • Од Душица Лазова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
#ThisIsNotConsent
Скандалозна судска одлука предизвика стотици девојки во Ирска да објавуваат фотографии од своите танга гаќички со моќна порака
  • Од Лени Фрчкоска
  • ФЕМ 101
Жените во Собрание: Претставување, дејствување и политичка моќ
За подобрување на застапеноста и учеството на жените во Собранието потребни се уште многу напори, и законски, но и суштински.
  • Од Сара Миленковска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
(Не)безбедни простори
Безбедносните техники се толку длабоко навлезени во женското искусто на градот, што доколку некој ме праша дали ми е страв да се шетам сама навечер, би кажала не. Но тоа не би била вистината.
  • Од Калиа Димитрова
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Очекуваме ослободителна пресуда за Пале Илоска
Со оглед дека непостапувањето на надлежните органи е една од главните системски слабости во справувањето со семејното и родово базираното насилство, Хелсиншкиот комитет за човекови права ќе инсистира на одговорност од инволвираните полициски службеници.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Can we concentrate? – Кратка размисла за изборот и егзистенцијата кон Танц на раце без наслов од boychild
„Денес немам никаква желба. Освен можеби да молчам и да ја гледам, во тишината да ја остварам сета важност на оваа необична случка: присутноста на Ани, тука спроти мене.“ ― Жан-Пол Сартр, Тегобност, 210
  • Од Мања Величковска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Mитот за убавите заспани девојки
Нараторката донесува одлука да преспие една година од својот живот со помош на седативи и антидепресиви. Таа го замислува овој проект како една хибернација, одмор од секојдневните анксиозности и случувања.
  • Од Кристина Атанасова
  • Од Кристина Атанасова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
„Невидливиот баталјон“: Жените од украинската армија маршираат во штикли
„Жените, исто како мажите, се борат во војнички чизми“. Неодамна објавените слики кои ја промовираат престојната воена парада во Украина беа широко критикувани поради одлуката женските кадети да парадираат во штикли.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
BeFem’s Feminist Fighters
Колку сте запознаени со BeFem, српскиот фестивал за феминистичка култура и акција, кој го имаше своето 9 издание овој месец?
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Неуспешната родова транзиција во Кожата во која живеам на Педро Алмодовар (La piel que habito, Pedro Almodóvar)
Ако ја боли, ќе си трпи.
  • Од Анастасија Марковска
  • Од Анастасија Марковска
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
C.A.R.E.
Култура на солидарност како место на соживот:::::
  • Од Душица Лазова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Како Портрет на жената во огнот ги прекршува уметничките конвенции
Ако бидувањето гледан се изедначува со бидувањето објектификуван, тогаш Мариан и Елоиз меѓусебно се гледаат еднакво долго и еднакво длабоко, па какви било нееднаквости помеѓу нив исчезнуваат.
  • Од Анастасија Марковска
  • ФЕМ 101
So long 2019!
Со цел да ја затвориме оваа година, прашавме неколку од нашите авторки што е тоа по што ќе ја паметат изминатата година.
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Инстаграм – гнездо на уметнички
Неколку уметнички чии дела варираат од забранети автопортрети до искрени исповеди и ноар фотографии.
  • Од Анастасија Марковска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Родово-несензитивни закони и родови стереотипи
Правни бариери во пристапот до правда на жените-жртви на семејно насилство.
  • Од Тимот на Медуза
  • Од Адвокат Тамара Славеска Апостоловски
  • ФЕМ 101
„Дали е среќен 8-ми Март?“ – трет марш по повод Меѓународниот ден на жената
Во присуство на стотици учеснички, Маршот за правата на жените започна од паркот Жена Борец каде активистките јавно апелираа за промени кои водат кон вистинско унапредување на статусот на жената во нашето општество.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Што всушност се случува кога една земја го забранува абортусот
Романија под Чаушеску создаде дистописки хорор од пренаселени, нечисти сиропиталишта, додека илјадници жени починаа од "абортуси по подруми".
  • Од Лени Фрчкоска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Република на пријателството – Блискоста на маргините
Опишувајќи го пријателството на неприфатените, но и тоа како на маргините на социјалните норми се појавуваат мали, приватни републики на неприлагодените, писателката ја исполнува мисијата својот глас да им го позајми на луѓето во тишината.
  • Од Лени Фрчкоска
  • ДИЈАЛОЗИ, ФЕМ 101
Дво децениски разговор помеѓу мајка и ќерка: Интервју со Кристина Атанасова од Main days
Ташната не е само моден додаток кој тежи, виси или го носиме со себе, ташната е олицитворение на нашите животи и активности, како и обидот да ги балансираме.
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Зошто „Фурам феминизам“?
 Не што е наше, ама е златно девојче
  • Од Лени Фрчкоска
  • ДИЈАЛОЗИ, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Секоја промена започнува со љубов кон себе и своето тело: Интервју со Елисавета Димовска
За секој напредок кој сум го имала во сила или градење мускулна маса сум добила коментар – доволно ти е, немој повеќе. Сум се запрашувала, дали иста реакција би добил и маж на мое место?
  • Од Бисера Илкоска
  • КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Принтот не е мртов
Потрага по еден професионален идентитет.
  • Од Кристина Атанасова
  • Од Принтот не е мртов
  • КВИР, ФЕМ 101
За „природата“ на еден политички спор: хетеронормативност, трансродовост и загрозување на правата на жените (Втор дел)
Постојат цел океан на прашања поврзани со родовата трансформација и огромните глобални социјални промени во кои учествуваме и сме сведоци. Каде води сето ова?
  • Од Лени Фрчкоска
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Личностите пред мојот објектив ме запознаваат со сама себе: Интервју со Лилика Стрезоска
Приказна за портретната фотографија, селењето од Скопје во Берлин, изолацијата и пријателството.
  • Од Калиа Димитрова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Викторија #1
Изложба на фотографии по повод 16 дена активизам против родово базирано насилство
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, МОЕ ТЕЛО, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Каде ни е дома?
Колку сме всушност безбедни во привремените простори за домување.
  • Од Елена Петрова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Фактот што не знаеме доволно за матката ни штети на сите нас
Очајно е потребно да станеме подобри во разговарање за репродукција на искрен и отворен начин. Затоа што ако одбраната на вашата позиција бара да се потпрете на невистини, тогаш можеби треба да се запрашате дали воопшто се работи за одбрана.
  • Од Тимот на Медуза
  • Од Гала Насева
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Писма од Украина (прв дел)
Ги споделуваме написите од дневниците на неколку девојки и жени од Украина, од првите денови на руската инвазија.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Работилница за полиаморијата (политика и задоволства)
Среда (11.05) во Комитет со почеток во 18 часот ќе имаме можност да се дружиме со Марта Шушак и Мима Симиќ
  • Од Тимот на Медуза

Момент...

No more pages to load

1 2 … 13 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2022 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram