Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Митот за геј изобилството: како ТВ индустријата продава современа квир елита
Дали поголемиот диверзитет и вклучувањето на квир ликови во новите верзии на „Озборувачка“ и продолжението на „Сексот и градот“ се знак за напредок или пропаганда за (не)постоењето на современа квир елита?

Од промото за новата верзија на „Озборувачка“ (Gossip Girl), јасно е дека во серијата нема да изостане наклонетоста кон сексуални интриги по кои е позната и дека таа го исполнува ветувањето на извршниот продуцент и сценарист Џошуа Сафран (Joshua Safran) за тоа дека овојпат ќе видиме поголем диверзитет и дека самата серија ќе биде „екстремно квир“. Во меѓувреме, од And Just Like That, продолжението на „Сексот и градот“, ја потврдија улогата на Сара Рамирез (Sara Ramírez) како Џе Диаз, „небинарна, квир стендап комичарка… чија скандалозна смисла за хумор и прогресивен, човечки преглед на родовите улоги ја имаат направено славна неа и нејзиниот подкаст“. 

Целта на новите одлуки за бирање актер(к)и е да ја преоблечат сеприсутната бела хетеросексуалност на двете серии. Освен кратката тројка во која учествуваше Хилари Даф, во оргиналната верзија на „Озборувачка“ беше прикажана само квир сексуалноста на Ерик ван дер Вудсен (Connor Paolo), проследена со борба и траума.

Од друга страна, иако во „Сексот и градот“ имаше неколку јавно отворени геј ликови, како Стенфорд Блеч (Willie Garson) и Ентони Марентино (Mario Cantone), нашите четири протагонистки—Кери (Sarah Jessica Parker), Шарлот (Kristin Davis), Миранда (Cynthia Nixon), и Саманта (Kim Cattrall)—беа отсечно казнети само при помислата воопшто да застранат од хетеросексуалноста. 

Кога Саманта, најактивната и сексуално-позитивна протагонистка во шоуто, почна да се гледа со уметницата лезбејка Марија (Sônia Braga), нејзините пријателки беа шокирани и безобѕирни. „Она не е лезбејка; сигурно ѝ снемало мажи!“, се огласува Шарлот, чиј што флерт со моќна лезбејска клика беше прикажан како директен одговор на нејзиното разочарување од мажите во Њујоршкиот „базен“ на слободни мажи. Кери, сомнително успешна колумнистка за секс, смета дека да се гледаш со бисексуален маж е премногу конфузно и емотивно неиздржливо за неа и нејзиниот сензибилитет. „Алчно дупло брцање“, заклучува Миранда, која еднаш глумеше дека е геј за да ја воодушеви нејзината шефица за време на партија бејзбол.

Оттука, има смисла зашто двете серии сакаат да ги обноват своите политики и да застанат на линија со прогресивниот zeitgeist (дух на времето) кој бара рамноправна и соодветна репрезентација и кој го слави дистанцирањето од белата хомогеност. Понатаму, дополнително прави смисла да се постават не-белите и квир субјектите на Њујоршката позадина; сепак се работи за град кој е познат по својот огромен диверзитет и кој е обоен во квир историјата и организирањето. 

Но дали оваа репрезентација е рамноправна? Дали треба да бидеме внимателни додека „Озборувачка“ и „Сексот и градот“ се обидуваат да отворат пат за една нова квир елита? Без разлика дали се работи за скалите на Метрополитен на Апер Ист Сајд или отварањето на ново бистро во Вест Вилиџ, наративите на овие две серии се целосно врамени во величењето на горната средна класа. Тие се „маринирани“ во екстраваганција и изобилие, каде високата мода, помпезните настани и ексклузивноста се главните обележја на успехот (иако мора да се признае дека во двете серии имаме ликови кои се сметаат за приземјени). Оваа маринада навидум целосно се вклопува во доминантната слика за квир животите.

„Една од највкоренетите слики кои јавноста ги има за ЛГБТ лицата е токму нивниот космополитски, претенциозен стил на живеење“, напиша Нејтан Мекдермот (Nathan McDermott) во 2014 во статија за Altantic. Но тоа е скроена вистина која ги отфрла вистинските животни искуства на квир Американците. „Како и повеќето стереотипи, митот за геј изобилството е едно големо преувеличување,“ пишува Мекдермот. „Во реалноста, геј Американците се соочуваат со диспропорционално поголеми економски предизвици во споредба со нивните стрејт сограѓани“.

Во ТВ индустријата сè уште недостасуваат автентични репрезентативни наративи кои успеѓно ќе ја доловат интерсекцијата помеѓу квир и класната припадност. Митот за геј изобилството, како што е прикажан од Мекдермот, создава тропи кои погрешно ја прикажуваат економската сигурност и успехот на нашите квир заедници. Иако изгледа охрабрувачки да видиме високо успешни квир лица на екранот, ваквото прикажување нема никаков ефект врз статистиките кои покажуваат дека еден од четири квир Американци се соочува со ограничен пристап до храна и дека квир младината сочинува дури 40% од бездомната млада популација.

Но, и покрај овие алармантни бројки, сè уште ни сервираат наративи во кои сиромашните средини и средините на работничката класа се средишта на омраза, насилство и конзерватизам. Видео спотот на Тејлор Свифт од 2019 за You Need to Calm Down нуди една визуелна артикулација на овој сентимент. Продуцирана како ода на ЛГБТК+ заедницата и кампања за Законот за еднаквост, во видеото Свифт се наоѓа во шарен камп за приколки опкружена со хор кој е главно составен од квир ѕвезди (RuPaul, Ellen DeGeneres, Adam Lambert, Laverne Cox). Тензијата во видеото доаѓа од демонстрацијата на група хомофоби, стереотипно прикажани како необразовани, запуштени „реднеци“. Видеото „ја конструира својата визија за ЛГБТК+ Прајдот преку посрамотување на сиромашните. Оваа тактика ги обесчестува корените на Прајдот во бунтовите во Стоунвол, водени пред половина век токму од сиромашните и квир лицата од работничката класа“, образложува проф. Надин Хабс (Nadine Hubbs) во текст за Frieze. „[Визијата е] проектирана врз стереотипот за реднекот трансфоб/хомофоб—фигура која е доста присутна во културата и е прикажана како смртоносна во филмовите Boys Don’t Cry (1999) и Brokeback Mountain (2005)“.

Преовладувањето и повторувањето на овој наратив може да го доведе во опасност начинот на кој квир лицата навигираат низ просторот и нивните идентитети. Најпрво, ја лоцира настраноста во простори кои се или недостапни или елитистички (како што се универзитетите или метрополите) и создава непотребна дихотомија гледано низ призмата на прогресивните политики. Лесно е да се создаде имагинарен свет во кој руралните градови се конзервативни и полни со омраза и притоа да се игнорира фактот дека богатите елити (Доналд Трамп, Џ. К. Роулинг, Кејтлин Џенер) разгоруваат политички агенди кои се вистинска закана за ранливите квир заедници. Второ, ја ограничува и изобличува репрезентацијата на сиромашните квир лица и оние кои се дел од работничката класа. Најпосле, ја задушува нашата способноста да создадеме класна свесност и да изградиме солидарност со сиромашните и луѓето од работничката класа.

Наместо тоа, текот на денешната квир репрезентација е диктиран од мејнстрим преокупираноста со изобилието и елитизмот, продавајќи ни еден американски сон на зајадлива чесност, неограничен потрошувачки потенцијал и новооткриена близина до државниот систем преку акумулирање на моќ и богатство—драстично оддалечување од радикалните девијантни квир лица од 70-тите и 80-тите. „Озборувачка“ и „Сексот и градот“ можат слободно да ја збогатат својата актерска екипа со ликови наменети за публиката од пост-2020-тите, нивниот наративен склоп ќе остане ист; хиерархијата и исклучувањето ги градат и одржуваат екстраваганцијата и елитизмот—логиката на белата надмоќност—која продолжува да ги диктира социјалните неправди во Њујорк и пошироко. По една ваква година во која КОВИД-от ги разоткри расните и класни разлики кои се сошиени во наметката на нашите политички и економски системи, каков ефект има тоа што телевизијата продолжува да ги величи елитите? Џошуа Сафран вети дека новата верзија на „Озборувачка“ ќе се осврне на привилегираноста на храбри и нови начини, па останува времето да покаже како овие две серии ќе се справат со преклопувањата на расата, сексуалноста и класата. Но во време кога Прајд се претвори од протест во парада, а корпоративната кооптација го омекна и испра колективното реагирање на заедницата, се чини дека квир успешно се позиционира како највозбудливата маркетинг стратегија. Дали овој богат нов бран на сексуална слобода сигнализира револуција или асимилација? Не можам да се воздржам, а да не се запрашам: Дали подемот на квир елитата е знак за прогрес или пропаганда?

Извор: Bitch Media

НАПИШАНО ОД:
  • Тимот на Медуза
  • September 23, 2021
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Еден „клик“ може да уништи цел живот: Интервју со Дина Дума
Имав ретка шанса да поразговарам со околу 100 девојки на кастингот кои беа отворени да ги споделат нивните приказни на оваа тема.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
„Ми треба ново тело“ – приказ на градењето родов и перформативен идентитет
Кон танцовиот перформанс „Ми треба ново тело“ на Викторија Илиоска.
  • Од Тимот на Медуза
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Сиромаштијата има женско лице
Галерија од вчерашниот Марш за женски права.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Повик за програма за истражувачки есеи
Доколку се залагаш за родова еднаквост, имаш пасија и искуство со пишување и ти треба простор за раст и пласирање на своите идеи, ова е повикот за тебе.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Зад секој хомофобичен и трансфобичен напад постои човекова приказна – Oва е мојата
Важно е жртвите на насилство да зборуваат и да пишуваат за своите искуства, доколку се чувствуваат спремни да го напраат тоа, но важно е и нивните пријатели и поддржувачи да им помогнат во процесот на опоравување.
  • Од Марко и Елена
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
„Доаѓаме со поклон“ – самостојна изложба на Шејла Камериќ
На 27 септември во „Чифте Амам“, во 19 часот се отвара изложбата „Доаѓаме со поклон“ на познатата босанска уметница Шејла Камериќ.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Човечноста и отпорот на Тони Морисон
Лесна ли ќе и биде земјата на Тони Морисон, тешката земја на овој свет повторно втурнат во стапицата на омразата?! - запрашува Ивор Мицковски во новиот текст за Дојче Веле.
  • Од Ивор Мицковски
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Крчкај си на тивко
За феноменот психолошка манипулација (gaslighting)
  • Од Кристина Ивановска
  • ФЕМ 101
Пратеничка – да се биде или не?
Од досегашните избори видливо е дека речиси ниедна политичка партија не се залага, континуирано и посветено, за родовата еднаквост.
  • Од Ангелина Цветковска
  • ФЕМ 101
Мора да зборуваме за полициската бруталност
Многу држави во Европа, вклучително и Македонија, имаат насилни полициски оддели со диспропорционално големи буџети кои често разултираат со насилство врз најмаргинализираните групи,
  • Од Елена Гаговска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Случај на силувано девојче во Задар: Борба против системот кој понижува, уценува и лаже
Во овој момент најважно е да се прати порака за поддршка на девојчето, дека не е сама и да се прати предупредување за односот на системот кон сексуалното насилство и лицата кои го преживеале.
  • Од Сибел Амет
  • ДИЈАЛОЗИ, КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Meet the future: Интервју со колективот на дрег кралици The Haus of Fauché
На 26 декември, благодарeјќи на ЛГБТИ Центарот за поддршка Скопје, имавме чест, задоволство и привилегија да го проследиме блескавиот настап на дрег колективот The Haus of Fauché, првиот дрег колектив во Македонија. Уште веднаш бевме свесни дека овие четири кралици ќе го донесат дрегот како редовна понуда во Скопје, нешто за што очигледно градот чезнееше (особено судејќи по посетеноста на настанот).Пред да ја стекнат славата за која очигледно се предодредени, не можевме да одолееме на можноста да поразговараме со сите нив за нивните почетоци, емоциите по првиот настапот, дрег културата и плановите за иднината.
  • Од Калиа Димитрова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Не паничи! 
Ода за 30тите, ранливоста и борбата за менталното здравје.
  • Од Калиа Димитрова
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Завршни зборови
Верувам дека светот е создаден за нежност, надеж, љубов, солидарност, страст, радост. Но, во светот има ужасна, неподнослива количина насилство.
  • Од Лени Фрчкоска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Со интеракција и запознавање меѓу заедниците во борба против говорот на омраза
Штетата која се нанесува со говорот на омраза против Ромите е повреда на достоинството на една цела заедница.
  • Од Марија Сулејманова
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Глад – Роксен Геј
Ова е мемоар на моето тело бидејќи, најчесто, приказните за телата како моето се запоставуваат, отфрлаат или исмеваат.
  • Од Тимот на Медуза
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Бомби, пари и женски права
Капитализирање на грбот на маргинализирани групи, а во конкретниов случај, на борбата за женски права, секогаш постоело, но ми се чини дека во последно време е посебно истакнато.
  • Од Румена Бужаровска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Керол Ен Дафи е годинешна добитничка на „Златниот венец“ на Струшки вечери на поезијата
Поезијата на Дафи е луцидна, остроумна, автентична (и настрана од помодните текови), проткаена со родово сензибилна црта, духовита деконструкција на родовите обрасци и разобличување на родовата асиметрија на моќта.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
„Сестри“: Филм кој треба да е лектира на сите средношколци
Фантастичен филм кој прикажува како мизогинијата се манифестира во животите на средношколците денес, кои повеќе од било која генерација активно користат социјални медиуми.
  • Од Елена Гаговска
  • КВИР, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Нашите приказни се важни!
Денес, 17 Мај, Меѓународниот ден за борба против хомофобија, бифобија, интерсексфобија и трансфобија, го прославуваме со кампања под глобалното мото: „Да ја прекинеме тишината!“.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
IN-YOUR-FACE КОНЦЕПТУАЛНА УМЕТНОСТ: Кон отворањето на првата самостојна изложба „Ова објективизирано тело“ на Марија Ангеловска
Со изложбата „Ова објективизирано тело“ се отвори седмиот по ред Фестивал за феминистичка култура и акција ПРВО ПА ЖЕНСКО, кој се одржа во просториите на МКЦ од 9 до 12 мај, 2019 година.
  • Од Мања Величковска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Бел хукс: „Нашата прва љубов е љубовта кон себе“
Плодната писателкa, мислителка и теоретичарка дискутира за љубовта кон себе и за тоа како искрено да ја процениме сопствената вредност.
  • Од Душица Лазова
  • ФЕМ 101
Бидување заедно од дистанца
Одново ќе го откриеме средиштето на состојба на домување (condizione domestica). Ќе имаме можност, конечно, да го откриеме нејзиниот политички потенцијал, од каде што приватноста не е лишена.
  • Од Тимот на Медуза
  • ДИЈАЛОЗИ, КВИР, КУЛТУРА
Кога сакаме, не сме сами: интервју со Јелисавета Благојевиќ (втор дел)
Љубовта е модел, начин на однесување кој припаѓа на традицијата на мислење на заедницата, и тоа е постаро од моделот на индивидуалност.
  • Од Вики Младенова
  • ДИЈАЛОЗИ, КВИР, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
ЦИЦКИ, КВИР, ШТО?
B-PROJECT Е КВИР КРИТИКА НА ФОТОГРАФИЈАТА И ОПШТЕСТВОТО
  • Од Елена Петровска
  • ФЕМ 101
Биди Безбедна
Треба да се стремиме кон системско адресирање на изворот на родово базирано насилство во едно општество, но, во меѓувреме, додека тоа се постигне, треба да ги користиме сите механизми за спречување, заштита и превенција од насилство. Биди безбедна.
  • Од Сара Миленковска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Женскиот поглед во визуелната уметност: Во комуникација со делото
Погледот отсекогаш бил, и е, политички.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Што всушност се случува кога една земја го забранува абортусот
Романија под Чаушеску создаде дистописки хорор од пренаселени, нечисти сиропиталишта, додека илјадници жени починаа од "абортуси по подруми".
  • Од Лени Фрчкоска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
„Имав абортус“
Црната дупка во женскиот и јавниот дискурс
  • Од Душица Лазова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Како да се подготвиме за апокалипсата?
Кон романот ,,Време”од Џени Офил
  • Од Душица Лазова
  • МОЕ ТЕЛО, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Последните моменти од одлуката Ро во една од најголемите клиники за абортус во Америка
Во клиника за абортус во Хјустон, ден на вознемиреност, конфузија и страв откако Врховниот суд го укина уставното право на абортус.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Друг поредок е можен: кон интеркултурно право (прв дел)
Првиот дел од текстот на Боавентура де Соуза Сантош во кој нè запознава со некои од неговите клучни коцепти.
  • Од Вики Младенова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Дејтинг мен 
Решив да започнам со користење на дејтинг апликации и, реално, немав поим што правам. 
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА
Неортодоксна (2020) или за ослободувањето од товарот на традициите
Приказната за хасидска Еврејка од Бруклин која успева да излезе од рамките на договорен брак и заминува во Берлин, звучи фасцинантно и само како концепт, а уште повеќе кога се заснова на вистински настани.
  • Од Радица Стојановска
  • ФЕМ 101
Во фокус: Сачин Литлфедер
„Треба да ја задржиме нашата смисла за хумор во секое време. Тоа е нашиот метод за преживување.“
  • Од Тимот на Медуза

Момент...

No more pages to load

1 2 … 15 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2023 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram