Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Мојата болка е политичка
Мојата болка е сечија болка. Сè додека јас живеам со мојата болка сите живееме во грч.

Мојата приказна не може да се раскаже без болка. Физичка болка. Многу непријатна болка, што секојдневно ме потсетува дека живеам со дијагнозата на епилепсија и тоа во една многу ретка форма. Мојата болка е физичка, но сепак потекнува од одредени избивања во мозокот.

Кога мојата дијагноза почна да се развива имав исклучително силни болки во десната нога. Денес, на мои 26 години, овие болки прогресираа секаде: во нозете, рацете, зглобовите, очите, задниот дел на главата. Некогаш мислам дека целото тело ми се грчи. Некогаш мислам дека самото тело ги памети оние точки каде што најчесто се грчам кога имам епилептичен напад и само ги повторува.

Во последно време забележав дека иако мојата состојба е далеку полоша отколку порано, се’ уште немам најдено начин како да го вербализирам тоа. Кога имам епилептични напади велам дека ме боли ногата,затоа што така велев на 7, 14 или 19 години, кога и вистински ме болеше само десната нога. Кога денес ќе речам ме боли ногата тогаш она што го чуствувам е како ми се стегаат мускулите на десната нога, ми трни десната рака, ми играат нервите на очите, ми се грчат зглобовите, ми се јаде, ми се оди често во тоалет, некогаш ми се повраќа од прејадување. Толку многу работи му се случуваат на моето тело, а јас имам само неколку зборови за како да го кажам тоа. Ме боли ногата. Се прашувам колку од нас сèуште живеат со почетните стадиуми на сопствените дијагнози од неможноста да го вербализираме сè она што ни се случува во овој момент.

До ден денес никој не може физички да ја забележи мојата попреченост. Моите болки се внатрешни и никогаш не се покажале на надворешноста на моето тело. Тоа предизвикувало голем восхит кај луѓе со типични тела. Моето објаснување за ова е дека луѓето со типични тела не сакаат да се потсетувани на дневна основа дека некој меѓу нив е болен, обележан со некаква дијагноза, а уште полошо, како во мојот случај, тоа да е доживотна дијагноза. Ние и нашите нетипични тела сме жив доказ којшто постојано лебди меѓу нашите блиски и пошироко во општеството, за како едно нефункционално тело изгледа и претставуваме сè што ги прави да се чуствуваат неудобно.

Она што ги изместува лицата со типични тела од нивниот комфор кога ќе дојдат во контакт со лице со атипично тело е тоа дека во суштина никој не сака на дневна основа да е потсетуван дека некој близок до нив живее во болка. На овој начин се заштитуваат самите себеси, бидејќи сликата за едно идеално тело е најчесто функционално, ослободено од болка, хипермаскулино и бело тело. Во оваа матрица нема место за болката како интегрален дел од човечкото тело, а без признавањето на постоењето на болката нема место ниту за градење на системи за поддршка коишто се клучни за нашата заедница.

Во исто време нашите тела им служат на луѓето со типични тела за да најдат утеха во нивниот живот, па кога мислат дека нивниот живот е лош се свртуваат кон нашите животи за да најдат утеха и да си речат дека сепак може да е и полошо. Нашите искуства, животни предизвици и дијагнози се таа референца којашто ја користат луѓето со типичните тела за да го постават нивниот живот во некаква перспектива, каде што ние сме лишени од секаква човечка особина и прегазени со претпоставката дека и покрај бројните предизвици и нашите животи се исполнети и вредни.

Мојата болка е политичка. Ова го тврдам, бидејќи здравствениот систем го имам искусено како и сите пациенти со ваква или слична дијагноза. Бидејќи во мојот случај на докторите секогаш им е тешко да лоцираат од каде точно доаѓаат моите напади и каде е епилептогената зона во мозокот- се чини дека секогаш им беше полесно тој товар да ми го префрлат на мене. Во бројни докторски ординации бев убедуван дека ми се причинува дека имам болки во сопственото тело, за после кога си одев дома да се виткам и превиткувам од грчења во телото. Некој пат врескав во перница. Некои доктори дури и ми рекоа дека сум хистеричен. Трети сакаа да ме сместат на психијатриска евалуација за проблем којшто очигледно не бараше таков третман. Нити јас, нити пак никој друг пациент е должен да ги интернализира последиците од овој трул здравствен систем којшто ги има истренирано докторите да нè прогласуваат за луди, хистерични идраматични, само поради тоа што државата не поседува таква опрема и експертиза којашто може да се соочи со компексноста на нашите дијагнози. Жените, квир лицата, Ромите и останатите маргинализирани заедници се жртви на овој здравствен систем којшто попрво ќе ве прогласи за хистерични и луди, отколку навистина да нѝ помогне. Во последните три години имам исклучително одбранбен став кога ќе влезам во докторска ординација со подготвена папка со моите медицински наоди и сум постојано спремен дека треба да застанам во одбрана на она што во суштина е докажана медицинска дијагноза со којашто живеам.

Мојата болка е политичка поради тоа што за разлика од мнозинството, она што се случува на дневно политичкиот план јас го чуствувам и физички. Глобални, но и локални проблеми го имаат згрчено моето тело на многу места и во многу долги интервали, како изјави на политичари од нашата држава, долгодишниот режим во којшто ја поминав мојата младост, но и глобални случувања, како пукањето во геј клубот во Орландо, САД. Се сеќавам кога во 2016 стигна веста за пукањето имав моментален епилептичен напад и моето тело почна да се стега, да мрда, а мускулите да се тегнат. Моето тело на ист ваков начин реагира и на секој протест на којшто присуствувам. Контрадикторноста на моите болки е тоа што се јавуваат и во многу еуфорични и пријатни моменти. За волја на вистината, протестите се една од средините во коишто се чуствувам најудобно. Во моментите на екстремна возбуда, на многу протести сум марширал, одел по улици и се движел кога всушност моето тело било во болка од глава до пети. Дури и тие чекори сметам дека се политички, бидејќи нашите нетипични тела се исклучени од многу политички организирања, протестни движења и неформални здружувања.

Моето работно искуство ме носи во допир со многу други маргинални заедници, бидејќи и самиот живеам како дел од нив. Искуствата на жените, на квир младите, сиромашните, Ромите се заеднички приказни на лицата со попреченост. Нашата борба е заедничка. Нашите опресори се повторуваат. Опресивните политики коишто ги ограничуваат нашите права имаат иста природа. Секоја ноќ легнуваме со истите грижи. Дневно живееме со истите стравови.

Мојата болка е сечија болка. Сè додека јас живеам со мојата болка сите живееме во грч.

НАПИШАНО ОД:
  • Тимот на Медуза
  • Ангел Димитриевски
  • April 27, 2021
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Кој ги носи панталоните (дома)?
Како жените се избориле за правото да носат панталони.
  • Од Душица Лазова
  • ФЕМ 101
Камала Харис не е феминистичка хероина
Потенцијалната победа на Харис можеби би било кршење на стаклениот плафон, но за жал, не би била вистинска феминистичка победа.
  • Од Елена Гаговска
  • КВИР, ФЕМ 101
Радикална пријателска љубов
Зошто да не ја славиме пријателската љубов на начинот на којшто ја славиме романтичната љубов?
  • Од Елена Гаговска
  • ФЕМ 101
8 март 2019 низ фотографии
Што се случуваше на Меѓународниот ден на жената во градовите низ Европа
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Заборавена историја на сексуалнoто насилство во Втората светска војна
Дури и во Германија, но сепак почесто во поконзервативните словенски земји, силувањата биле сокриени со превез на тишина и на жртвите не им била пружена помош.
  • Од Лени Фрчкоска
  • КВИР, ФЕМ 101
Тука сме и без закон
Марш за видливост на трансродовите лица
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Што можеме да научиме за родово базирано насилство од „Squid Game“
За разлика од сите други натреварувачи, Џи-Јонг не учествува во игрите за да преживее, туку за да умре.  
  • Од Елена Гаговска
  • МОЕ ТЕЛО, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Зошто идејата за „родoт“ предизвикува бурни реакции ширум светот?
Сè повеќе, авторитарни личности го споредуваат „родот“ со „комунизам“ и „тоталитаризам“.
  • Од Лени Фрчкоска
  • ФЕМ 101
Феминизам, Јас и Ти
или што мислам кога велам дека сум феминист/ка?
  • Од Калиа Димитрова
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Јас одлично готвам и Сашо Тасевски повторно не е во право
Ако не се јаде летна манџа, тоа е исто како да не се јаде воопшто.
  • Од Елена Гаговска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Зошто толку малку мажи читаат книги напишани од жени?
Без разлика дали се работи за Остин или Атвуд, за сестрите Бронте или добитничките на Букер, статистиките откриваат дека мажите немаат желба да читаат жени, а тоа си носи свои последици.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Забраните за абортус ги одземаат човековите права. Еве зошто мораме солидардно да застанеме против нив
Владите мора да го прошират пристапот до безбеден, легален и достапен абортус и контрацепција за сите луѓе. Не само што тоа е хуманиот начин, туку е и државна обврска според меѓународното право.
  • Од Тимот на Медуза
  • Од Гала Насева
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Кога врбата ќе роди грозје
Колку и да слушате наоколу дека ова е женски филм, многу повеќе би можело да се каже дека е филм за мајчинството гледано од одреден тесен аспект.
  • Од Билјана Кочоска
  • Од Билјана Кочоска Танеска
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Како Вирџинија Вулф ја преобрази женската биографија во „Орландо“
„Орландо“ зборува за важноста да се биде свесен за сопственото историско, лично и колективно минато како жена и за потребата од негово реобмислување и реиспишување.
  • Од Душица Лазова
  • ФЕМ 101
So long 2019!
Со цел да ја затвориме оваа година, прашавме неколку од нашите авторки што е тоа по што ќе ја паметат изминатата година.
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Последната жена од Медената земја
Пола за мене, пола за нив, повторува традиционалната пчеларка, додека медитативно им пее на пчелите.
  • Од Калиа Димитрова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
„Имав абортус“
Црната дупка во женскиот и јавниот дискурс
  • Од Душица Лазова
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Кејт Винслет во „Мер од Исттаун“: средовечноста е далеку од свиснат стомак
Кејт Винслет отсекогаш била смела. Но да има стомак, и тоа таков што се тресе и мрда на начин на кој прилично невпечатливо се мрдаат стомаците на повеќето 45-годишни жени е сè уште доста шокантно и тема на ударни вести.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Голото селфи како нова уметничка форма
За многу жени-уметници, создавањето на сопствениот разголен приказ станува начин за реапроприација на стереотипната слика на жената од машките традиции на историјата на западната уметност.
  • Од Лени Фрчкоска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Правда за градите
Не можам да тврдам, но верувам дека речиси секоја жена почувствувала некој вид непријатност поврзана со своите гради. Непосакувани погледи и коментари од средината, изнудени допири уште од основно школо што никогаш не биле санкционирани или ред несигурности поврзани со нивната големина, форма и облик, приказни постојат колку и гради на светот.
  • Од Калиа Димитрова
  • ФЕМ 101
Дали за Доналд Трамп конечно заврши шоуто?
Знаеме дека Трамп ќе се обиде да стори сé за да остане на власт, да ја избегне таа крајна катастрофа во животот - да стане „губитник“
  • Од Гала Насева
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Викторија #3
Изложба на фотографии по повод 16 дена активизам против родово базирано насилство
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Феминистичка 2018!
Со желба да рефлектираме кон она што сме го постигнале во измината година, но и она што не' размрдало, возбудило, вознемирило, во денешниот текст неколку авторки од Медуза издвојуваат значајни моменти од 2018 година.
  • Од Тимот на Медуза
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Преку танцот сакам да ги разбудам сите сетила на моите ученици: Интервју со Ивана Балабанова
Работата на Ивана Балабанова ја следам со години. Инспирирана од нејзината работа како танчерка, основачка на Битрикс и креативна девојка која постојано поместува граници во секоја смисла на зборот, сакав да поразговараме за нејзината лична мотивација, работата како педагог, современиот танц како простор на слобода и истражување и грижата за себе и другите. 
  • Од Калиа Димитрова
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Останаја работи за зборање – немаше на кој, освен на чупињата: Интервју со Prince$$ Donatsu
За приказната зад Битола, нејзините чупиња, трапот и феминзимот, Prince$$ Donatsu за Медуза. 
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Куќата на соништата на Кармен Марија Мачадо
Избрани поглавја
  • Од Тимот на Медуза
  • Од Грација Атанасовска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Фиона Сампсон – Три песни
Жени во текст е темата на првиот Меѓународен ПичПрич што ќе се одржи во четврток, 29 април
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Зошто се заљубив во серијата Fleabag
Нема ништо ново во серија која се занимава со сексуални исповеди на главниот лик, фамилијарни трауми и невозвратена љубов, но серијата Fleabag го претставува сето тоа на еден маестрален и свеж начин. Еве ги моите 5 причини зошто треба да ја гледате оваа серија, веднаш.
  • Од Калиа Димитрова
  • ФЕМ 101
Фемицид – од спалувањето на клада до женските инфантициди
Потребно е одвојување и разликување на фемицидот од останатите видови насилство
  • Од Ангелина Станојоска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Ќотекот е од рајот
Како видеото протекува не знаеме, меѓутоа самиот факт што некој сакал да го “овековечи” овој момент ни укажува на желбата за понатамошно споделување на чин на насилство како триумф.
  • Од Бојана Јовановска
  • КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Како (не) се известува за родовобазирано насилство
Денешната форма на медиумите, не е само класична, туку сноси моќ и одговорност.
  • Од Сара Миленковска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Највлакнестата жена на светот
Отстранувањето на влакната за мене не е брз дел од секојдневната грижа за себе. Тоа е активност која бара многу време и пари.
  • Од Вања Кирова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Што претставува фемицидот?
Деновиве многу девојки и жени споделуваат црно-бели фотографии од себе под хаштагот #challengeaccepted  како знак на меѓусебно поддршка. Меѓутоа, изворот на овој „тренд“ всушност се наоѓа во Турција.
  • Од Тимот на Медуза
  • Од Теодора Соколовска
  • ФЕМ 101
Бидување заедно од дистанца
Одново ќе го откриеме средиштето на состојба на домување (condizione domestica). Ќе имаме можност, конечно, да го откриеме нејзиниот политички потенцијал, од каде што приватноста не е лишена.
  • Од Тимот на Медуза
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Што има за вечера?
Втората смена за денешната жена - еднаквост на работа, но и дома.
  • Од Тимот на Медуза
  • Од Сандра Анастасовска

Момент...

No more pages to load

1 2 … 12 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2022 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram