Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Пенси во Неапол или за: ведрата трагичност на расличностувањето
Излезот од мапата на повредите, неочекувано може да биде светкав, и пред сѐ игрив. Тоа го покажа и Пенси.

Неапол е град за кој што Џорџо Агамбен претпоставува дека ако бил изборот за престој во Италија, наместо Торино, филозофот Фридрих Ниче во 1888-89 г. немало да полуди и можеби никогаш немало да се врати неколку чекори наназад за да го гушне торинскиот коњ.

Неапол е град на Пулчинела, патем, и причината – според Агамбен – заради која Ниче би можело да не полуди, ако го избере како референтна фигура наместо Заратустра.

И последниот впечаток за градов, при овој обид во зборови да се истолчи искуството од вечерта на Пенси во Скопје, Неапол е град во кој за да се преживее трагичноста на настаните, истиве се замешуваат во ведрина и никогаш само не се плаче или само не се смее, туку истовремено и заедно – и се смее и се плаче. Tiene ment’ a ‘sta mascara: nun vide ca je maje rido e maje chiagno o – pe’ meglio parlà – accussì forte astregno ‘nzieme ‘stì ddoje cose cа cchiù nun se po’ dicere: ‘È chesta! . . . È chella!’ „Имај ја на ум мојата маска: не гледаш дали јас плачам или се смеам или подобро да се каже – толку силно ги врзувам овие две работи што никој не може да каже: Тоа е! . . . Ова е!“ – вели Пулчинела. Ова обраќање кон светот не е поразлично од тоа како Пенси се движеше низ болката и мапата на повреди на оние кои живеат инакво, рабно, спротивно на нормата и нормалното, често за осуда и против правилата на денот и календарот на паланката. Неговото движење низ мапата на повредите, соодветно и неговото движење позади сцена и на сцена, нужно завршуваше во врисок кој се разлева и ги разлабавува грижите до нивна променета агрегатна состојба, сега, онаква на врвна ведрина. За маската или вџашувачките слоеви на шминка (пр. во случајот на дрег-кралиците), зборуваше и Пенси: „ние сме и вајари, и скулптори и сликари“, со апел до сите – да се прави што се сака со себеси, да се сака секого, да се биде сенешто, поентираше мајсторката на вечерта: да се напушти нашата persona, да се создаде нова, пак да се напушти, да се (пре)создаде нова… и сѐ така до најважната политичка операција на нашето време: да се деактивира диспозитивот на личноста, носителот на правниот капацитет кој во себе веќе ја содржи логиката на исклучување и нејзината екстензија во сите (не)замисливи форми на насилство. Формите на живот и инаков свет се можни само преку политичката операција на расличностување! Формата-на-живот како среќен живот нужно се населува во биолошко-правно-политичка растеретеност, во дестабилизиран и до неодамна препознатлив социјален статус. Не постои есенција која ја предодредува нашата судбина, тоа не може да биде полот ниту родот, законот ниту правилото, досадната естетска ниту етичка рамка на нацијата, бидејќи нацијата не е единствениот можен амбиент на заедничарење, пред и после нацијата тлеат мноштво форми на бивање и бивање-заедно.
Сепак, расличностувањето не е лесна политичка операција, таа истовреме во себе го содржи и смеењето и плачењето, но ништо што наѕира ново не може да биде лесно. Ниту животот во Неапол е лесен, ниту животот на кутрите работливи луѓе кои се облекуваат како Пулчинела и бараат 1, 2, 3 евра од туристите, како што, конечно, не е лесно да се биде инаков во паланката и да се спротивстави бивањето-заедно на нацијата која евентуално мрази, односно на правото кое сигурно исклучува. Категоријата persona, веројатно, е најодговорна за политичкото и правното поимање на окцидентот, и ги посредува сите крупни правни и политички појави кои историографски даваат одговори на прашањата за ропството, расизмот, војните, и останатите нивни современи облици. Оттука, изгледа навистина неумесно – да се постават инакви прашања чии одговори ги содржат фигурите на Пулчинела и Пенси. И тоа е така заради политичката навика на конфликт и непријателство, на милитаризирани опции за освојување на политичкиот простор.
„Во животот на луѓето – ова е учењето [на Пулчинела] – најважната работа е да се најде излез.“ (Агамбен 2015: 45). Излезот, бидејќи води само другаде и нема прецизна и претходно одредена дестинација, истовремено претставува и прекин, расцеп, бегство од постојното и премин кон новото. Или како што порачува Пулчинела: Ubi fracassorium, ibi fuggitorium (Каде што има катастрофа, има и пат за бегство). Имено, излезот од мапата на повредите, неочекувано може да биде светкав, и пред сѐ игрив. Тоа го покажа и Пенси. На тоа инсистира и Агамбен и некои негови толкувачи: ако конфликтот се овозможува во политиката преку војна, тогаш играта – како спротивна политичка акција на војната – го оневмозможува (l’inoperosità del conflitto). Играта е жива, успева и се одвива на прагот кон поинаков свет, живот и заедница. На Пенси, на преминот 15-16 јуни, 2019 г. му успеа да претстави и претскажа друг свет во кој може да живееме.
Да живееме!

Посакав последниот пасус од овој текст да го започнам со „Текстов го посветувам на…“, но не може да се посвети текст на регистарот на толку многу нови зборови, трпнежи, искуства, радости и стравови заедно, погледи и сензации. Текстот постои поради тој и таков регистар, а истиов има и име – Славчо Димитров.

Изразувам длабок наклон за работата на главниот куратор Славчо, за неговиот тим Стефи, Ена, Буби и Јана, за животворниот фестивал за квир култура и уметност Светкави рани (2019, Викенд на гордоста во Скопје). Вечерта на Пенси во Скопје беше поредена како последен настан – Дрег Шоу: Берлин-Белград-Скопје од програмата на Светкави рани (2019).

НАПИШАНО ОД:
  • Вики Младенова
  • June 26, 2019
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Зошто толку малку мажи читаат книги напишани од жени?
Без разлика дали се работи за Остин или Атвуд, за сестрите Бронте или добитничките на Букер, статистиките откриваат дека мажите немаат желба да читаат жени, а тоа си носи свои последици.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Не постои „трансродова идеологија“
(Но трансфобите се реални и гласни)
  • Од Елена Гаговска
  • ФЕМ 101
Во што веруваме?
Прашањето на спиритуалноста низ генерациите на едно женско стебло.
  • Од Калина Качоровска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
5 серии за гледање за време на изолација
Серии чии дејствија ги осветлуваат присутните општествени проблеми кои предолго беа игнорирани од страна на телевизиската продукција
  • Од Гала Насева
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Пандемија во сенка
Не поминаа ни два месеци откако алармот беше вклучен, за веќе да можеме да ги увидиме иницијалните ефекти и фатални последици кои пандемијата односно изолацијата ги има врз жените во нивните домови.
  • Од Бојана Јовановска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Дали го препознаваме сексуалното вознемирување?
Изгледаше како секој обичен ден, или барем така започна. Три часа патување до главниот град со автобус кој мириса како никогаш да не бил на хемиско, па потоа јавен превоз до близина на градот, па консултации, па назад во некој друг автобус кој мириса исто, можеби и полошо. Но, тој ден не беше баш така.
  • Од Ангелина Станојоска
  • КВИР, ФЕМ 101
Лудиот астронаут со родово-квир пресврт
Квир телото како место на можности и отпор во расказот „Да и Гомора“ на Семјуел Делејни
  • Од Душица Лазова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
„Совршена жртва“
И јас бев тинејџерка која одеше на забави, но за среќа јас немав свој Брет Каванау
  • Од Елена Гаговска
  • Uncategorized, ФЕМ 101
Случајот против современиот феминизам
Од една страна, феминизмот никогаш не бил пошироко прокламиран или попрофитабилен од сега. Од друга страна, последниве десет години, широката распространетост и прифатливост на феминизмот кулминираа со изборот на Доналд Трамп за претседател.
  • Од Гала Насева
  • ДИЈАЛОЗИ, ФЕМ 101
Јана Бауер: На детето треба да му се даде комплесен карактер, затоа што животот не е црно-бел
За важноста на книжевноста за деца, обврската на писателите на децата да им понудат решенија за тоа како да живеат со другите и мултикултуралноста како обележје на добрата книжевност.
  • Од Лени Фрчкоска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Сиромаштијата има женско лице
Галерија од вчерашниот Марш за женски права.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Со свој камен поглава
Кратка приказна за потрагата по здравствен систем во време на пандемија.
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
„BookStar“ / „Книжевни ѕвезди“
Издавачката куќа „Антолог“ го најавува седмото издание на Фестивалот на европската литература „BookStar“ / „Книжевни ѕвезди“, кој ќе се одржи од 12 до 15 октомври 2021 година.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Капитализмот има свои ограничувања
Џудит Батлер за пандемијата COVID-19 и нејзиниот растечки политички и социолошки ефект во Америка.
  • Од Гала Насева
  • КВИР, ФЕМ 101
Џудит Батлер: Отпорот против „родовата идеологија” мора да престане
Родовата теорија не е ниту деструктивна ниту индоктринизирана: таа едноставно бара форма на политичка слобода.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
„Сестри“: Филм кој треба да е лектира на сите средношколци
Фантастичен филм кој прикажува како мизогинијата се манифестира во животите на средношколците денес, кои повеќе од било која генерација активно користат социјални медиуми.
  • Од Елена Гаговска
  • КВИР, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Модернизирана винтиџ хомофобија
Денес, на многу мејнстрим медиуми веќе не е прифатливно отворено да се користат расистички, сексистички, хомофобични и други видови на погрдни зборови во дебатните емисии. Затоа модерните хомофоби како Сашо Тасевски мораат нивните предрасуди да ги скријат преку различни реторички стратегии.
  • Од Елена Гаговска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Неутрално дебела
Бунтот кон правилата го почнав со тоа што го преземав назад зборот дебела од оние кои го користеа за да ме повредат.
  • Од Вања Кирова
  • ДИЈАЛОЗИ, КВИР, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
ЦИЦКИ, КВИР, ШТО?
B-PROJECT Е КВИР КРИТИКА НА ФОТОГРАФИЈАТА И ОПШТЕСТВОТО
  • Од Елена Петровска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Опасното користење на приватните сексуални наративи на жените против нив
Приватните сексуални наративи на жените се користат против нив, дури и по смртта.
  • Од Гала Насева
  • ФЕМ 101
Дали за Доналд Трамп конечно заврши шоуто?
Знаеме дека Трамп ќе се обиде да стори сé за да остане на власт, да ја избегне таа крајна катастрофа во животот - да стане „губитник“
  • Од Гала Насева
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Викторија #3
Изложба на фотографии по повод 16 дена активизам против родово базирано насилство
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Постбалкански барок и евровизиска ренесанса
Констракта ги мапира невралгичните точки на современото пост-југословенско општество и ги поврзува во една конечна слика – портрет на пост-Балканот во неолибералната магла.
  • Од Душица Лазова
  • КВИР, ФЕМ 101
Скопје Прајд: Ослободувањето на квир заедницата значи ослободување на целото општество
Неколку дена во годината многу од нас можат да бидат најавтентичните верзии од себе си, но наскоро треба да се вратат кај нивните семејства и заедници каде што никој не знае за клучен дел од нивните животи. Е затоа ни треба Скопје Прајд.
  • Од Елена Гаговска
  • ДИЈАЛОЗИ, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Како јас да ѝ верувам на правната држава?
Интервју со Џејлан Велиу.
  • Од Елена Гаговска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Кога врбата ќе роди грозје
Колку и да слушате наоколу дека ова е женски филм, многу повеќе би можело да се каже дека е филм за мајчинството гледано од одреден тесен аспект.
  • Од Билјана Кочоска Танеска
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА
Нашето општество е затворено кон различното: Интервју со Ана Алексовска
„Господата од Современа“ е пресвртница во мојот живот
  • Од Сара Миленковска
  • КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Жена на годината
За справувањето со родово заснованото насилство и вистинските жени на годината.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Лолита: модерното свето писмо на денешните тинејџерки
Девојките со сон да станат нимфетата Лолита претставена преку гледната точка на Кјубрик, стануваат жртвите за кои пишува Набоков.
  • Од Евгенија Несторовска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Што се случува со жените во отсуство на медиумски тропи?
Дали отсуството или отфрлањето на тропите служи само за да воведе нова? Кои сме ние без оковите на нашиот угнетувач?
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Дали знаеш?
Видео кампањата за подигање на јавната свест за превенција, заштита и намалување на дискриминација врз жената.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Историјата на лезбејските блуз пејачки од Харлем
Како култните квир блуз пејачки направиле револуција во културниот пејзаж на Америка.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Мојата болка е политичка
Мојата болка е сечија болка. Сè додека јас живеам со мојата болка сите живееме во грч.
  • Од Ангел Димитриевски
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Инстаграм – гнездо на уметнички
Неколку уметнички чии дела варираат од забранети автопортрети до искрени исповеди и ноар фотографии.
  • Од Анастасија Марковска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Зошто жените „не се смешни“
Знаевте ли дека жените не се смешни? Јас дознав пред некое време. Штета, а баш мислев дека јас сум смешна, барем според реакциите на луѓето околу мене. Изгледа се преправале.
  • Од Благица Димитрова

Момент...

No more pages to load

1 2 … 15 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2023 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram