Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Политиката на трудничкиот стил на Ријана
Кога ќе се вкрстат правото да имаш контрола врз сопственото тело и правото да се облекуваш онака како што сакаш.

Откако во јануари објави на Инстаграм дека е бремена, со уметнички исценирана папараци фотографија на која се шета со нејзиниот партнер, ASAP Rocky, трудничкиот стил на Ријана стана главна тема на разговор и тоа не поради она што го носи, туку она што не го носи на себе. 

Ријана не облече ниту еден вреќест труднички фустан ниту пак фармерки за трудници. Всушност, таа речиси и да не носи ништо.

Наместо тоа, го разголува својот труднички стомак во секоја можна прилика: во зелен топ со реси и омбре панталони на настанот за убавина на Fenty; со градник, проѕирен син топ откопчан над нејзиното трудничко стомаче и сиви фармерки со низок струк на Super Bowl; во црни панталони со извезени змејови, винил топ и кристален превез за коса на ревијата на Гучи; во проѕирен Диор фустан над чипкаст градник и гаќички; и, неодамна, во проѕирна синтетичка Валентино ролка, топ и здолниште со монисти на афтер забавата на Џеј Зи за Оскарите.

Навистина не постоел ваков призор во аналите на јавната бременост! Со право збеснаа сите сајтови за славни личности. „Ријана продолжува да се облекува најсекси помеѓу трудниците“, напиша HighSnobiety. „Ријана успеа сама да го ребрендира трудничкиот стил“, се одважи Glamour UK.

Се разбира дека се во право. Но стилските избори се само дел од приказната. Постојано облечена со намера да го соочи светот со физичката реалност на нејзината бременост, Ријана не праќа само современа модна порака. Таа праќа „целосно трансгресивна и ултра политичка порака“, вели Лиза Цалики (Liza Tsaliki), професорка по медиумски студии и популарна култура на Националниот и Каподистрискиот универзитет во Атина во Грција.

Овој современ феномен ги вклучува: (1) културата на славните личности, која сè повеќе ги обликува нашите потрошувачки навики и однесувања; (2) она што Цалики го нарекува „естетизирање на телото и набљудување на струкот на жените“; и (3) современите политики.

Затоа трудничката модна приказна на Ријана оди подалеку од она „да изгледаш исто како твојот идол“. Ова се случува во време кога „многу луѓе од екстремната, па дури и главнотековната десница промовираат политики кои ја оспоруваат автономијата на жените и лицата кои се идентификуваат како жени врз нивните тела, животи и капацитетот за одлучување“, вели Renée Ann Cramer, авторка на „Бремени со ѕвездите: гледајќи го и посакувајќи го бебешкото стомаче на славните“.

Со тоа што го покажува својот труднички стомак и се облекува сосема различно од традиционалната трудничка облека, Ријана создава една сосема спротивна реалност. „Таа вели: Јас сум пред сè личност и тоа моја личност“, абележува Крамер, односно дека таа може да биде „независна, моќна и онаква каква што е, дури и во бременоста“. Таа го поврзува правото да се облекувате онака како што сакате со други, уставни права што е прилично радикален потег.

Со векови наназад, бременото тело се славело, се цензурирало, било криено и сметано за проблематично. Во античко време, бременоста била почитувана и изложувана. Ја сметале за физичка манифестација на поврзаноста на жените со мајката земја. Во средниот век, под влијание на средновековното христијанство, бременоста станала нешто срамно, состојба која повеќе не била поврзувана со светото, туку со профаното, вулгарното.

Бременоста станала симбол за нашите ниски страсти и за женската нестабилност и недостаток на контрола. Нешто што било најдобро да се чува зад затворени врати и слоеви облека. Барем додека не се појави детето и жената не се претвори во олицетворение на чиста мајчинска несебичност.

Оваа еволуција беше разоткриена во „Приказ на бременоста“ (Portraying Pregnancy), изложба од 2020 година, поставена во музејот Foundling во Лондон. Поставките покажаа како, од 16 век па наваму, „реакцијата и односот кон вознемирувачкиот физички потсетник за смртноста и сексуалноста кој го претставуваат бремените тела се менувале“. Барем така напиша Helen Charman во нејзиниот осврт кон изложбата во меѓународниот уметнички магазин Apollo.

Како што вели таа, изложбата покажува како сликите и другите уметнички форми мигрирале од првичното прикажување на бремените тела „како своевидно афирмирање на патерналистичките структури на наследство и моќ“, преправањето дека бремените тела воопшто не постојат, сè до ставањето на бременоста во центарот на самото дело како една крајно идеализирана состојба.

Во 1952 година, Лусил Бол забремени за време на снимањето на „Ја сакам Луси“ и ги принуди нејзините продуценти да ја додадат во сценариото и да ја прикажат на малите екрани нејзината „состојба-невозможна-за-игнорирање“ (иако сè уште не смееле да го користат зборот „бремена“ на телевизија). Овој историски настан беше неодамна прикажан во филмот „Being the Ricardos“.

Од тој момент на сила стапуваат вреќестите фустани за трудници. Можеби се сеќавате на разбрануваните слоести труднички фустани на принцезата Дијана на почетокот и средината на 80-тите. Сè додека Деми Мур не го шокираше светот позирајќи гола во поодминат стадиум од бременоста за насловната страница на Vanity Fair во 1991 година, свечно отварајќи ја ерата на уметнички портрети на бремени жени.

Тој период се протегаше преку дузина корици со разголени труднички стомаци – Синди Крафорд, гола и бремена за W; Бритни Спирс, гола и бремена за Harper’s Bazaar во 2006 година; и Серена Вилијамс, гола и бремена за Vanity Fair во 2017 година. Оваа фаза го достигна својот врв со фотосесијата на Бијонсе во 2017 година со која таа објави дека е бремена со близнаци, серија тешко едитирани фотографии со уметнички референци како Венера на Ботичели и ренесансна Мадона.

Како што бременото тело почна да биде валоризирано за својот животворен потенцијал, така сè повеќе почна да станува „место на безбедна транзгресија“, вели Крамер. Според неа, бременоста стана еден од ретките случаеви кога жените можат „безбедно да нарушат некои норми“.

Иако изгледаат прогресивни, сепак, како што напиша Charman во Apollo за таквите слики, тие сепак „ги следат блескавите конвенции“.

Тоа не е случајот со Ријана, која го претвори соочувањето со нејзината бременост во секојдневна работа за неа. Или уште подобро, за нас. „Ја очекував нејзината објава“, вели Крамер – можеби и неколку други, внимателно искалкулирани појави и фотографии. „Но таа одбива да ја скрие бременоста“.

Иако е можно да се работи за несвесен избор – можеби нејзината кожа е толку чувствителна што не ѝ годи да има нешто врз нејзиниот стомак – Ријана има историја на свесно користење на сопствениот изглед и профил за преиспитување на постоечките предрасуди и социјалните конвенции за женската автономност и убавина. Најдобар пример за тоа е нејзиниот бренд за долна облека, Savage X Fenty, моментално проценет на околу 3 милијарди долари.

Навистина, би можеле да кажеме дека нејзиниот сегашен пристап беше наговестен од нејзиниот избор да ја вклучи Slick Woods, во деветтиот месец од бременоста, како модел на нејзиното прво шоу на Savage X Fenty во 2018 година, носејќи само лепенки на брадавиците и чипкаста долна облека. Вудс се породи веднаш по ревијата, а подоцна објави: „Тука сум за да кажам дека МОЖАМ ДА ПРАВАМ ШТО САКАМ КОГА САКАМ А МОЖЕШ И ТИ“. (Плус минус некој збор што не може да се испечати во овој весник.)

Сменете го датумот и оваа изјава лесно би можела да биде мотото позади трудничката облека на Ријана. Најпосле, самата таа својот труднички стил го нарече „бунтовнички“.

Сега, останува прашањето дали „јавното славење на телесната автономност преку бременоста може да направи разлика?“, вели Крамер. Може ли „изведбата на оснажена бременост од страна на богата жена на врвот на нејзината игра да се филтрира“ за да направи промена во начинот на кој се перципира бременоста воопшто?

Ако е можно, тогаш Ријана ќе направи многу повеќе од тоа да смени како се облекуваат трудниците. Таа ќе издејствува врз тоа како размислуваме за правата на жените. Бремени или не.

 

 

Извор: NYTimes

НАПИШАНО ОД:
  • Тимот на Медуза
  • May 3, 2022
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Заедно (Сложни жени диско градат)
Вечерва, од 21:30  о МКЦ, како дел од Прво па женско #9, ќе се прикажува филмот „Заедно (Сложни жени диско градат),
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Женска самоодбрана: историја, теорија и пракса
Доживувајќи ги позитивните промени од моето искуство со часови по самоодбрана, решив да го истражам влијанието и историјатот на концептот на женска самоодбрана.
  • Од Сара Миленковска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Дискреција и затајување: За митот на менструацијата
Кога нормална телесна функција спречува една индивидуа да оди на училиште или на работа или кога менструацијата претставува сериозни здравствени ризици поради недостапноста на производите, огласувачите треба да дојдат до следново „откритие“: дека тие жени не треба да гледаат среќни фигури во тесна бела облека и скокање покрај плажа.
  • Од Пелин Балабан
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
„Дома“ не е безбедно за сите
Она што е заедничко за жртвите на семејно и родово базирано насилство, е дека излезот од насилните средини најчесто го наоѓаат во своите групи за поддршка кои се надвор од домот.
  • Од Калиа Димитрова
  • МОЕ ТЕЛО, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Абортус на слободата на избор под светото начело „за живот“
Десничарските конзервативни партии и во Европа и во САД имаат слични политички аспирации во насока на забрана на абортусот
  • Од Марта Стевковска
  • ФЕМ 101
Повик за програма за истражувачки есеи
Доколку се залагаш за родова еднаквост, имаш пасија и искуство со пишување и ти треба простор за раст и пласирање на своите идеи, ова е повикот за тебе.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО
ЖЕНАТА И ГРАДОТ
Преку пишувањето му се овозможува на телото да продолжи да постои. Така обработувањето на сеќавањата е најмакотрпната активност во средина каде времето се забавува „до точка на застанување“ и каде часовите „како капки пот, лека-полека се откинуваат и капат“
  • Од Мања Величковска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Со операцијата за потврда на родот конечно ќе можам да живеам слободно
И покрај тоа што сум редовно вработена како застапник и активист за трансродови права во граѓанскиот сектор и редовно плаќам здравствено осигурување, државниот здравствен систем не ги признава и компензира трошоците за ваква операција.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
„Нè третираа како животни“ – Приказни од породилните сали
Сестрите ми викаа „Не ти кажаа како е на пораѓај?! Убаво ти беше кога го правеше, сега што викаш, што плачеш?“
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Фирма / Жена во просторот (извадок)
Жени во текст е темата на првиот Меѓународен ПичПрич што ќе се одржи во четврток, 29 април
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
„Доктор-јаснување“: Кога докторката не ги слуша пациент(к)ите
Излегувањето на д-р Шуплиновска-Јордановска ме направи гневна, но сепак ми е мило што ПичПрич обезбеди форум каде што публиката можеше дирекно да се обрати на лице кое има позиција на моќ
  • Од Елена Гаговска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Писма од Украина (втор дел)
Ги споделуваме написите од дневниците на тројца млади луѓе од Украина, од првите денови на руската инвазија.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Промоција на Медуза
12 ноември (понеделник) е денот кога Медуза официјaлно се вдоми на meduza.mk. По тој повод организиравме кратка промоција и малку подолга прослава за добар почеток на новата феминистичка веб-платформа.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Пoстпородилна депресија
Додека ја доев ќерка ми замислував како ја фрлам од прозорец
  • Од Лени Фрчкоска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Марш за 8 Март
Сиромаштијата има женско лице.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
„Имав абортус“
Црната дупка во женскиот и јавниот дискурс
  • Од Душица Лазова
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Среќен осми март. Now, strip!
Кон осмомартовската изложба „Соблечени - Женскиот акт како контекст“ и машкиот поглед во уметноста.
  • Од Гала Насева
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Анусот како критички пункт за ново читање на стварноста одзади
Кон танцовиот перформанс „Силата на С“ од Алексадар Георгиев – Аце.
  • Од Мања Величковска
  • ФЕМ 101
Подмолното прваче
Подмолното прваче наводно сака да научи за феминизмот, родовата нееднаквост и патријахатот, но сите информации сака да му бидат уредно сервирани и со питок јазик
  • Од Елена Петрова
  • ДИЈАЛОЗИ, ФЕМ 101
Жените во политиката во ранливи средини:Интервју со Рошика Део
Вистинската солидарност се јавува меѓу жените кои ја формираат заедницата, и тоа жените од кои најмалку ја очекувате. Важно е да се потроши време за градење на солидарност, бидејќи кога жената се кандидира на избори, без разлика дали победува или не, таа и олеснува на следната жена која ќе се појави.
  • Од Сара Миленковска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Наследството на отпорот на Југословенката: ископување на политичкото тело на феминистичкото и квир омоќување
Повик за учесници на еднодневен семинар со проф. Јасмина Тумбас на 08 јуни, Скопје
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Чувајќи ја Франка: Работа околу нега и грижа за време на Корона
Добивањето нега не би требало да биде само луксуз за богатите и повремен комфорт за средната класа, туку пристапна до сите деца и родители. Истовремено, работниците на грижа и нега би требало да се ценети и, се разбира, добро платени.
  • Од Елена Гаговска
  • ФЕМ 101
Маркс за родот и семејството: резиме (прв дел)
Човечките суштества би морале да станат способни да се видат едни со други како вредни за себе, наместо да гледаат како нешто што вреди само на она кое една индивидуа може да го обезбеди за друга.
  • Од Гала Насева
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Балканските бездомнички
Зошто женските деца сè уште се дискриминирани при поделба на наследство?
  • Од Љупка Ѓошева
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Oва мое тело не е едно и се менува: Интервју со Верица Недеска
За да го изведе перформансот „Јас, жртвата“ на Прво па женско, по неколкуте години активна работа во областа на филмот, на штиците што живот значат конечно се враќа Верица Недеска.
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Феминизам и климатска правда: Женскиот одговор на колективната неодговорност
Климатските промени се и криза на човековите права. Криза која бара феминистички одговори.
  • Од Александра Спасеска
  • ФЕМ 101
Биди Безбедна
Треба да се стремиме кон системско адресирање на изворот на родово базирано насилство во едно општество, но, во меѓувреме, додека тоа се постигне, треба да ги користиме сите механизми за спречување, заштита и превенција од насилство. Биди безбедна.
  • Од Сара Миленковска
  • КВИР, ФЕМ 101
Нашите животи се важни!
Нашата различност ни овозможи да развиеме мрежи на поддршка и безбедни простори во кои дел од нас можат да живеат слободно и достоинствено. Нашата маргинализација ни овозможи да се солидаризираме со сите обезправени заедници, а преку нашата борба да се залагаме за еманципација на целото општество.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Александрија Окасио-Кортез за победата на Бајден, загубата во Домовите и што следува за левицата
Окасио-Кортез ги отфрли неодамнешните критики од некои членови на Демократскиот дом кои ја обвинија левицата на партијата дека ги чинела неколку важни позиции. Некои од членовите што изгубија, рече таа, станале „седечки патки“.
  • Од Гала Насева
  • ДИЈАЛОЗИ, КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Неуспехот во уметностите треба да се охрабрува како интегрален дел од праксата: Интервју со Дарко Алексовски
Моја најчеста креативна одлука е политичкото и колективното да ги прикажувам преку личното и индивидуалното. Делата и проектите секогаш се иницирани од лични приказни кои понатаму ги транскрибирам со помош на визуелни средства и медиуми.
  • Од Калиа Димитрова
  • ФЕМ 101
Во фокус: Малала Јусафзаи
„Ја раскажувам мојата приказна, не зашто е уникатна, туку зашто е слична со приказните на многу девојки.“
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Правила на однесување за девојки
Бушнел и Катунго знаат како да создадат возбудливо дело, а при тоа низ емотивно набиената приказна да отворат битни прашања.
  • Од Лени Фрчкоска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Не постои „трансродова идеологија“
(Но трансфобите се реални и гласни)
  • Од Елена Гаговска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Брза vs. одржлива мода: Зошто е ова феминистичко прашање?
Модата и феминизмот треба да бидат дел од истиот разговор. Изборот на брза наспроти одржлива мода недвосмислено е феминистичко прашање, бидејќи тоа е избор меѓу систем кој главно се потпира на обезмоќување и искористување на текстилните работнички наспроти систем што овозможува и поттикнува промена кон поголем еколошки интегритет и социјално-економска правда.
  • Од Александра Спасеска
  • ФЕМ 101
Грижа за менталното здравје: Справување со социјална дистанца, карантин и изолација
Неколку совети за како би можеле најдобро да се грижиме за себе и другите во ваквите нестандардни услови.
  • Од Иво Куновски

Момент...

No more pages to load

1 2 … 15 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2023 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram