Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Суровата реалност на „Слугинка“ – серија која непоколебливо го насочува објективот кон сиромашните жени
Во с’ржта на „Слугинка“, лежат циклусите на злоупотреба кои ги одржуваат луѓето—особено жените—во сиромаштија.

Лимитираната серија „Слугинка“ (Maid), достапна за гледање на Нетфликс, започнува така што Алекс (Маргарет Квали) бега од дома среде ноќ со нејзината мала ќерка Меди (Рајли Нева Витет). Зошто го прави тоа? Нејзиното момче Шон (Ник Робинсон) никогаш не ја удрило неа ниту пак Меди—факт што Алекс го повторува гласно пред себеси и пред другите—тој само удрил во ѕидот во нејзина близина и врескал во нејзиното лице. Кога таа ќе побара поддршка од социјалните служби, социјалната работничка Џоди (Ејми Рид) ѝ предлага засолниште за семејно насилство во кое има слободно место.

„Не сум малтретирана“, одговара Алекс, која исто така одбива да поднесе кривична пријава. „И, што да им кажам? Дека не ме удрил?“

Низ десетте епизоди, колку што има серијата, ја следиме Алекс во нејзината потрага по сигурност и стабилност за себе и својата ќерка. Како сиромашна самохрана мајка која работи ниско платена работа чистејќи куќи на богати семејства, таа се соочува со непреодна низа на препреки. Во с’ржта на „Слугинка“, лежат циклусите на злоупотреба кои ги одржуваат луѓето—особено жените—во сиромаштија додека општеството продолжува да ги штити насилниците и да им отежнува на преживеаните да закрепнат и да просперираат. Серијата е инспирирана од мемоарот насловен Слугинка: напорната работа, ниската плата и волјата за преживување на една мајка, од Стефани Ленд, која на сличен начин се спасила од емоционална и физичка злоупотреба за да ги заштити своите деца.

Тоа што Алекс одбива да побара помош од засолништето за семејно насилство ги одразува нелагодноста и неспокојството со кои се соочува поради тоа што го препознала Шон како насилник, а себеси како жртва. По сообраќајната несреќа која ги остава неа и Меди во уште потешка состојба, истата социјална работничка ја потсетува Алекс за засолништето. Таа повторно се обидува да го игнорира малтретирањето на Шон („Навистина не би сакала да го земам креветот на некој што навистина бил злоставуван“, инсистира таа), пред да сфати дека засолништето е нејзината најбезбедна опција. Искуството во засолништето ќе биде пресвртница за начинот на кој таа гледа на семејното насилство и ќе ѝ помогне да сфати дека тоа не подразбира само физичка повреда. „Удирањето во ѕид со тупаница во твоја близина е емоционална насилство“, објаснува Даниеле (Ејми Кареро), една од станарките во засолништето. „Пред да те удрат, удираат блиску до тебе. И самата знаеш дека следниот пат ќе беше твоето лице“. Алекс полека сфаќа дека заплашувањето, заканите и финансиската контрола се дел од насилството кое таа го претрпела и дека тоа се алатки што Шон ќе продолжи да ги користи против неа.

На почетокот на серијата, судот привремено му дава на Шон целосно старателство врз Меди и покрај алкохолизмот и насилството, бидејќи неговиот адвокат ја прикажува Алекс како неспособен родител. Некаде кон точката на кулминација во серијата, кога се чини дека Алекс конечно ќе го сврти животот во нејзина полза—Меди оди во одлична градинка која ѝ се допаѓа, Алекс живее во убав стан кој го плаќа чистејќи и уредувајќи—Шон, пијан и збунет, упаѓа во станот на нејзините газди, мислејќи дека е нејзиниот, поради што тие ќе ја избркаат. Подоцна во серијата, кога ќе ѝ снема други опции, Алекс се враќа да живее со Шон за Меди да има каде да спие, а тој продолжува да ги контролира нејзините финансии, можноста таа да работи и нејзиниот пристап до мобилен телефон, служејќи се со манипулации и закани.

Шон и Алекс не се единствените кои се дел од циклус на злоупотреба. Алекс ја среќава Даниеле откако таа го напуштила засолништето за семејно насилство за да сфати дека се вратила со човекот кој ја задавил и се преправа дека не ја познава Алекс. Мајката на Алекс, Пола (Енди Мекдавел), која има нелекувано биполарно растројство, се бори да излезе од насилни врски со различни мажи, вклучувајќи го и нејзиниот сегашен сопруг, Бејзил, кој краде од неа, ја лаже и го контролира нејзиниот пристап до надворешниот свет.

Еден клаустрофобичен момент кога Алекс ќе се заглави во инсталацискиот простор додека чисти една куќа ќе ѝ исфрли на површина потиснато сеќавање од детството: моменти кога таа се криела во шкафот додека нејзиниот отуѓен татко Хенк (Били Бурк) ја малтретирал нејзината мајка. Обидувајќи се да се одглави од инсталацискиот простор, се присетува како Пола ја тешела и ја уверувала дека и двете ќе бидат добро. Кога ќе се соочи со Хенк, неговото негирање на насилството од минатото го отсликува она на Шон; всушност, тој го поддржува неговото насилствто со тоа што одбива да сведочи во име на Алекс и инсистира Алекс да го поддржи Шон во неговиот напор да остане трезен. Двајцата мажи ќе се поврзат преку средбите на Анонимните алкохоличари, формирајќи сојуз кој Хенк го цени повеќе од благосостојбата на неговата ќерка и внука.

Недостатокот на поддршка за сиромашни самохрани мајки ја држи Алекс заробена во еден циклус. Таа е принудена да се потпре на Шон, Хенк, Пола, па дури и на самохраниот татко Нејт (Рејмонд Аблек), кој се поставува како фино момче кое само сака да ѝ помогне на Алекс. Тој ѝ нуди поддршка во текот на серијата, превоз, на крајот дури ѝ нуди и резервен автомобил што не му треба на неговото семејство. Нејт им дозволува на неа и Меди да останат со него и неговиот син Брејди кога тие немаат каде да одат. Но кога Алекс ги отфрла неговите романтични обиди, објаснувајќи дека тие не се исто рамниште, Нејт не може да ја види реалната слика за нејзината ситуација: дека таа не е гостинка, туку зависи од него за домување, храна и основна безбедност и заштита. Претпазливоста на Алекс во односите со мажи со кои има динамика на нееднаква моќ се потврдува кога таа повторно спие со Шон по трауматична, емотивна ноќ, па Нејт ги исфрла неа и Меди, со што тие се принудени да се вратат да живеат со Шон.

Постојат мал и ограничен број на системи за социјална поддршка кои ѝ се на располагање на Алекс, и на другите жртви во оваа серија, и кои можат да ги одржат во живот. Алекс се соочува со бирократски пречки секој пат кога се обидува да побара помош—потребна ѝ е работа за да добие дозвола за дневен престој за да може да работи; ѝ треба газда(рица) кој(а) е подготвен(а) да соработува со Системот за помош на станари; мора да најде дневен престој за Меди што ќе ја прифати нејзината субвенција и документацијата која ја има. Секој мал успех е проследен со десетина дополнителни пречки, како што покажува монтажата со која серијата ги реди часовите што Алекс ги троши на средување на документација која едвај ѝ помага да преживее. Со намера да ја истакне критичната состојба во која се наоѓа Алекс, на екранот се појавува симболот на доларот со износот кој Алекс го има во моментот кој продолжува да го следи нејзиниот слаб приход и се спушта на нула додека ја чека следната плата.

Владината бирократија е уште една причина што нејзината мајка, Пола, останува заробена во циклуси на насилство со различни мажи. Откако ќе се ослободи од Бејзил, таа влага во друга врска, овојпат со сопственик на продавница кој контролира кога таа може да работи и колку често контактира со Алекс. Таа постојано ги отфрла предлозите да добие помош затоа што—разбирливо—има целосна недоверба кон владината социјална поддршка, со оглед на дебелото досието на системот со штетите кои ѝ ги нанел неа и на ќерка ѝ.

На крајот, пресметката на Алекс со ефектот на таквите маѓепсани кругови ѝ овозможува да направи драстична промена: таа се сели во Мисула за да студира креативно пишување на Универзитетот во Монтана на програма која нуди стипендија и семејно домување за неа и Меди. Но, овој нов живот ѝ е овозможен благодарение на добрата волја на другите жртви и мајки околу неа, советничката за домашно насилство Денис (Б.Џ. Харисон) и Реџина (Аника Нони Роуз), една од богатите клиентки на Алекс чиј дом го чисти, која ја поврзува Алекс со адвокат кој работи pro bono.

„Слугинка“ отвара простор за надеж и завршува така што и Алекс и Шон продолжуваат да работат на тоа да ги прекинат истите циклуси на насилство и зависност од кои нивните родители никогаш не можеле да избегаат. По посетата на Меди, која го тера Шон да посегне по алкохол, тој ѝ го предава на Алекс целосното старателство врз Меди и решава да остане трезен и да се подобри за својата ќерка. Серијата завршува со тоа што Алекс ѝ чита на нејзината група за поддршка за креативно пишување за иднината што ја замислува со Меди во Мисула: „Целиот овој нов свет е за неа“. Тоа е охрабрувачка порака, особено за жртвите на насилство: никогаш не е доцна да се стави крај на циклусот на насилство и да се продолжи напред кон заздравување.

Извор: Bitch Media 

НАПИШАНО ОД:
  • Тимот на Медуза
  • November 11, 2021
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Родово и телесно пречитување на практиките на „пумпање“ и „цицање“
Кон танцовиот перформанс „Ми треба ново тело“ на Викторија Илиоска.
  • Од Душица Лазова
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Анусот како критички пункт за ново читање на стварноста одзади
Кон танцовиот перформанс „Силата на С“ од Алексадар Георгиев – Аце.
  • Од Мања Величковска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Mислев дека имам внатрешно крварење и умирам: Приказни за прва менструација
Менструацијата е телесен, приватен и интимен процес, но стигмата, срамот и сиромаштијата се прашања кои мора да се адресираат јавно.
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Принтот не е мртов
Потрага по еден професионален идентитет.
  • Од Принтот не е мртов
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Историјата на лезбејските блуз пејачки од Харлем
Како култните квир блуз пејачки направиле револуција во културниот пејзаж на Америка.
  • Од Тимот на Медуза
  • ДИЈАЛОЗИ, КВИР, КУЛТУРА
Кога сакаме, не сме сами: интервју со Јелисавета Благојевиќ (прв дел)
Кога скршеното срце е изложено, кога конците се видливи, тоа е сила, тоа е доволно за живот во кој 'јас' може да се пресоздаде, неумитно во себе да ги опфати грижата, болката, срамот, стравот, љубовта, себе-дарувањето, пријателството, радоста и конечно – гордоста да се биде ваков или таков, или никаков, но возможно е – секаков!
  • Од Вики Младенова
  • Uncategorized, ФЕМ 101
Случајот против современиот феминизам
Од една страна, феминизмот никогаш не бил пошироко прокламиран или попрофитабилен од сега. Од друга страна, последниве десет години, широката распространетост и прифатливост на феминизмот кулминираа со изборот на Доналд Трамп за претседател.
  • Од Гала Насева
  • КВИР, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Зад секој хомофобичен и трансфобичен напад постои човекова приказна – Oва е мојата
Важно е жртвите на насилство да зборуваат и да пишуваат за своите искуства, доколку се чувствуваат спремни да го напраат тоа, но важно е и нивните пријатели и поддржувачи да им помогнат во процесот на опоравување.
  • Од Марко и Елена
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Запознај ја Мави Феникс
Се обидувам да им дозволам на моите феминистички ставови да светат низ секоја песна, секое интервју и воопшто секоја мала работа што ја правам. Време е за сите да застанат против сексизмот кој е насекаде околу нас.
  • Од Калиа Димитрова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Силувач на твојот пат – чилеанската феминистичка химна се шири низ светот
Милиони жени во регионот излегоа на улица да побараат нешто што е толку основно, но сепак е повредено: правото да се живее животот без насилство.
  • Од Гала Насева
  • ДИЈАЛОЗИ, ФЕМ 101
Време да почнеме да ги менуваме наративите: Интервју со Сибел Бајрам
Ако сакаме промени, треба да почнеме да гледаме низ призмата на изнаоѓање и нудење решенија, меѓутоа и консултирање на оние за коишто креираме било какви политики и програми.
  • Од Елена Петрова
  • ФЕМ 101
Не ни требаат ветувања и уверувања, ни требаат санкционирани сторители и правда за жртвите
Солидарноста и емпатијата кон жртвите е првиот чекор на отпор против патријахалниот шовинизам. Поддршка за жртвите, не сте сами и вие не сте виновни!
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Дали Академијата мисли дека филмот Little Women се режираше сам?
Време е да се фрлат номинациите за Оскар оваа година директно во оган.
  • Од Гала Насева
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Косовските демонстранти бараат да се преземе акција по силувањето на 11-годишното девојче
Според Мрежата на жени во Косово, над 70% од случаите на сексуални напади и силувања во земјата се врз малолетни девојчиња.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Бел хукс: „Нашата прва љубов е љубовта кон себе“
Плодната писателкa, мислителка и теоретичарка дискутира за љубовта кон себе и за тоа како искрено да ја процениме сопствената вредност.
  • Од Душица Лазова
  • ФЕМ 101
Дали за Доналд Трамп конечно заврши шоуто?
Знаеме дека Трамп ќе се обиде да стори сé за да остане на власт, да ја избегне таа крајна катастрофа во животот - да стане „губитник“
  • Од Гала Насева
  • МОЕ ТЕЛО, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Држете ги вашите бројаници подалеку од нашите јајници
Секуларноста е клучен (и моментално ранлив) дел од сложувалката на женското ослободување.
  • Од Нина Раповска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Цртички за ПМС 1
ПМС е едно од најчестите одмолчани женски искуства, кои се зафрлени на маргините на интимното.
  • Од Ана Блажева
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
По масовните протести, дополнителните забрани за абортус во Полска се одложени
Пресудата на Уставниот суд требаше да стапи на сила на 2 ноември, но сè уште не е објавена во службен весник.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
*WAP* на најјако
Или зошто за многу луѓе влажна вагина значи опасна вагина
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Заминувањето на Ана Карина
Иако во ерата на новиот бран никогаш докрај не беше постигнато целосно одвојување на женските улоги од веќе создадените патријархален наративи, за првпат почнаа да се отвораат прашањата за женската индивидуалност на филм, а улогите на Карина се токму оние кои го овозможија овој иновативен и неизбежно потребен потфат.
  • Од Гала Насева
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Подгответе се за суров оптимизам
На 2 септември, со групната изложба Скршено, отвора овогодинешниот Skopje Pride Weekend.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, ФЕМ 101
Џудит Батлер: Отпорот против „родовата идеологија” мора да престане
Родовата теорија не е ниту деструктивна ниту индоктринизирана: таа едноставно бара форма на политичка слобода.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Самовили: танц низ опресијата и слободата
За еманципаторниот потенцијал на самовилите.
  • Од Лени Фрчкоска
  • ФЕМ 101
Бараме од работодавачите да ги ослободат работничките за да присуствуваат на Маршот за Осми март
Маршот ќе се одржи на 8ми Март со почеток во 15.00 часот пред МВР (ул. Димче Мирчев бр.9, главен влез), а ќе заврши во Парк Жена Борец.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Јас и моето драго чудовиште
Како можеш да прифатиш дека секојдневно ќе се соочуваш со нови проблеми, твоето тело постојано ќе се менува и ќе прогресира кон полошо, а да не се разочараш самата себе?
  • Од Викторија Пенова
  • Uncategorized, КВИР, ФЕМ 101
Магијата на Скопје Прајд низ фотографии – Втор дел
Ако и вие како нас не можете да се наситите на прекрасните фотографии од Скопје Прајд, во прилог втор дел галерија фотографии.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, ФЕМ 101
Џудит Батлер – Критички квир
Смеeњето во лице на сериозните категории е неопходно за феминизмот.
  • Од Лени Фрчкоска
May Sarton
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Како да се живее нежно во свет кој е суров
Меј Сартон за тоа како да се победи смртоносната рамнодушност на денешното време.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Септемвриско издание на Skopje Pride Weekend
Септемвриската програма на Skopje Pride Weekend ќе се одржи од 15 до 17 септември.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Што треба да знаеме за абортусната грижа за време на КОВИД-19?
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Митовите за убавина и женската сексуалност
Жената учи како да изгледа сексуално привлечна, а речиси никогаш не учи како да ја осознае сопствената сексуалност.
  • Од Доротеа Огненовска
  • КВИР, ФЕМ 101
Квир по дома: Здравствената криза и социјалната изолација наспроти потребата за заедништво
Ако за мнозинството социјалната изолација подразбира едноставно поминување повеќе време дома, кај квир лицата тоа може да значи буквално затварање во себе или „враќање во плакарот“.
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Куќата на соништата на Кармен Марија Мачадо
Избрани поглавја
  • Од Грација Атанасовска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Агресивно феминистичко читање на старите грци
За да ја разберете историјата на аверзија кон моќните жени, читајте ги старите грци, тврди славната класичарка од Велика Британија, Мери Бард
  • Од Лени Фрчкоска

Момент...

No more pages to load

1 2 … 15 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2023 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram