Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Oва мое тело не е едно и се менува: Интервју со Верица Недеска
За да го изведе перформансот „Јас, жртвата“ на Прво па женско, по неколкуте години активна работа во областа на филмот, на штиците што живот значат конечно се враќа Верица Недеска.

Верица Недеска и режисерката Билјана Радиноска работеа на подготoвките на перформансот за македонската публика. Благодарение на отвореноста и поддршката од Место Женск и МОТ+, Прво па женско конечно може да се пофали со својата прва копродукција во областа на изведувачките уметности. Со Верица поразговаравме за враќањето на македонската сцена, врската со Прво па женско, како и нејзиното толкување на овогодинешната фестивалска тема. Перформансот ќе можете да го проследите на 11 мај (сабота) во 20:00 часот во Кино Фросина.

 

Драга Верица, за почеток да ти кажеме дека особено сме среќни што по втор пат ќе ни бидеш гостинка на Прво па женско! На ППЖ тројката гледавме твој краток филм, а овојпат ќе те гледаме во твојата примарна професија – глумата. Сигурни сме дека македонската публика со нетрение очекува да те види повторно на нашата сцена, но како се чувствуваш ти во врска со враќањето на театарската сцена после неколку активни години во филмските води?

 

Ви благодарам ППЖ на поканата и искажаната доверба. Бескрајно се радувам на соработката. Навистина го ценам тоа што го правите во изминативе години и ви благодарам за шансата да бидам дел од тоа. Ќе ве молам да ми олеснете и да се ослободите од очекувањата и вие и публиката и искрено да го примите мојот придонес во пренесувањето на пораката која Симона Семениќ ја испраќа со овој текст. Морам да признаам дека чувствувам огромна возбуда и одговорност, посебно што се работи за перформанс кој е изведуван од самата авторка и е исклучително личен и интимен.

 

На Прво па Женско ќе те гледаме на сцената на Фросина, каде ќе го изведуваш перформансот „Јас, жртвата“, првото самостојно театарско дело на словенечката драмска писателка и изведувачка Симона Семениќ. Без да откиеме премногу би можеле да кажеме дека перфомансот се занимава со искуството на авторката со “темните сили“, односно телото кое заболува наспроти здравствениот систем. Каков однос изгради ти со овој текст со оглед на интимната приказна која авторката сака да ја пренесе на публиката?

 

Мислам дека покрај самата авторка, текстот е изведуван-читан и од словенечката актерка Маруша Мајер, па сега редот ми се падна мене. Едноставноста и силината на истиот е нешто што возбудува, но исто така и обврзува. Ќе пробам достојно да го прочитам, непретенциозно, без обид да го бркам резултатот од изведбата на авторката кој е неповторлив и да дадам едно наше-мое читање на истиот. Ќе пробам да ја најдам врската со себе како жртва, воедно врската со жртвата Симона Семениќ и останатите жртви во системот кој не произведува. Се надевам ќе покренеме некои важни прашања како што е перцепцијата на телото, болестите, срамот од истите, живеењето во сооднос со нив и прашањето како општеството, поточно ние, се носиме со сето ова. Текстот е едно ослободување каде авторката преку себе-иронија ги убива табуата кои ги создаваме. Што се една жена, треба да жртвува во текот на својот живот за да може да ги исполни предодреденостите, туѓите очекувања, потреби и се што е очекувано од неа во едно општество.

 

За ова дело се пренесе на македонската публика, освен со Симона Семениќ, работеше заедно со режисерката Билјана Радиноска. Како беше искуството да се работи со “all female crew”?

 

Најголемото достигнување е себе-прифаќањето и удобноста во својата кожа. А уште поубаво е кога не си сам, туку си во друштво на себе-спознаени и себе-прифатени, освестени луѓе. Жената е во мојот фокус, бидејќи и самата сум жена, тоа е она што најдобро го познавам, она што највеќе ме интересира и она кое сметам дека е неверојатно енигматично и инспиративно. Сакам да работам со жени, верувам во женската солидарност, сакам да ја откривам и ослободувам. Неизмерно ја сакам и почитувам заради истрајноста, силата, способноста за обновување и рестартирање толку многу и толку често. Како поминуваат годините, така оваа врска станува се посилна. Многу сум среќна што ги запознав овие силни жени од нашиот тим и беше задоволство да се соработува со ваква екипа. Нивната природа, нивните моќи, способност за емпатија, е нешто што секогаш ме инспирира и поместува.

 

Овогодинешната тема на фестивалот е Тело, односно, Ова тело кое не е едно. Како ти ја толкуваш оваа фестивалска тема, како личност која во голема мера го користи потенцијалот на телото за трансформација за својата професија/ии?

 

Телото е нашиот пасош, она што прво се скенира, разгледува, она според кое најчесто се носат заклучоци и се суди. Тоа е неопходно, како и водата. Телото е вода. Без телото не постоиш. Но ова мое тело не е едно и се менува. Ја менува формата, обликот, структурата. Секој ден е ново и никогаш не е истото од вчера. Искуството кое се потпишува на него е пресудно. Телото има меморија, како и водата. Во него се запишани сите лузни на минатото и сите радости воедно. Во мојата професија телото е една од пресудните средства за изразување. Некогаш тоа знае повеќе од мојот мозок. Му верувам, го следам и се обидувам да не го силувам. Со годините го почитувам се повеќе и се повеќе му се радувам на секоја трага запишана на него.

 

На таа линија, иако својата кариера ја имаш започнато како актерка, подоцна почнуваш да се занимаваш со филмска глума, режија и пишување… На кој начин компензираш за театарот? Дали ти недостасува директниот контакт со публиката?

 

Играта во театар и филм ги развивав речиси паралелно уште во студентските денови. Но, во еден момент престанав да се занимавам со театар, бидејќи се отселив. Беа тоа други времиња, без вајбер, скајп и слично, па некако далечината од дома ја изгради и далечината со театарот.
Во животот мора нешто да дадеш за нешто друго да добиеш. Така што за жал раскинав со театарот, но се заљубив во многу други професии и средства на изразување. А глумата е мајка на сите нив. Режијата и пишувањето дојдоа некако природно. А контактот со публиката го компензирав преку музиката. Пеејќи успевам да го нахранам гладот на сега и овде. Па и покрај тоа што знам да кажам, не сум јас пејачка, често пеам и уживам во тоа. Пеењето го доживувам како неопходен израз и бескрајно ме возбудува. Музиката е едно толку искрено и благородно чувство, кое ја надополни таа празнина што се појави кога го изгубив театарот. Тука беше музичкиот проект Старовски кој беше еден вид на повторно губење невиност на сцената и прекрасно патување во мојот живот. Последниов период задно со Диџеј Димитри фром Чаир крчкаме еден старо-нов материјал со наслов Кабаре Зрцадло кој е мојата нова љубов што ме носи поблиску до публиката.

 

Како што спомнав, веќе еднаш имаш гостувано на Прво па женско, а летово го имавме и тоа задоволство тотално да нé шармираш со твојата приказна на Пич Прич Оревче. Што за тебе лично значат овие (локални) иницијативи кои во фокус го ставаат женскиот наратив и искуство?

 

Морам да признаам дека со задоволство ги следам сите Пич Прич изданија и ги доживувам како еден вид на колективна терапија, едно колективно ослободување кое ни е толку потребно. Среќна сум дека бев дел од истото. После летниот Пич Прич на Оревче и моето раскажување, како ужасно да ми олесна. Како да се ослободив од некое бреме кое сум си го носела од дете. Драго ми е дека таа приказна остана забележана и неизмерно сум среќна за секоја повратна реакција која ја добивам од луѓе што ги познавам, но и од луѓе што не ги познавам. Ненаметливото отворање на важни прашања за зголемување на видливоста на жената и женските теми, женското писмо и нарација добиваат поголем замав, женскиот израз го добива заслуженото внимание. Се радувам дека некои прашања се отворени. Овие иницијативи кои во фокусот го ставаат женскиот наратив и искуство, кршат табуа, нормализираат, го зголемуваат прагот на прифаќање и себе-прифаќање, себе-освестување, ставаат прст на проблемите, мелем на раните, лечат и ослободуваат од фрустрациите. Тоа е рамно на победа. Има нешто многу надежно и ослободувачко во овие пич причовски приказни. Женскиот наратив и искуство се од непроценливо значење ако сакаме да раѓаме здрави поколенија.

 

Дали можеби реши да влезеш во режирските чевли со цел да имаш повеќе контрола и/или слобода во својот креативен израз?

 

Не, или подобро речено, не знам. Не беше ништо однапред планирано или посакувано, ништо за што сум сонувала. Режијата и сценаристиката дојдоа природно како потреба да се изразам. Во перидот кога активно бев присутна на сцената и глумев, немав време за барање други изразни средства. Но, приказните кои ме среќаваа, искуството кое се таложеше, со цел да не премине во фрустрација мораше да биде споделено. Така некако стигнав до сценаристиката, а подоцна и режијата.

 

Ти благодарам за времето и се гледаме на ППЖ 7!

Благодарам и јас и се гледаме наскоро.

—

Интервјуто е дел од соработката помеѓу Медуза и Tiiiit! Inc. за Прво па женско #7

НАПИШАНО ОД:
  • Калиа Димитрова
  • May 3, 2019
  • ФЕМ 101
Држава што не постапува е држава што силува
Тука сме, ве следиме, и нема да ве оставиме на раат!
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Неутрално дебела
Бунтот кон правилата го почнав со тоа што го преземав назад зборот дебела од оние кои го користеа за да ме повредат.
  • Од Вања Кирова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Денес не се срамам и плашам да кажам: „Јас преживеав семејно насилство.“
Си заминав без ништо, само со еден пар облека и ќерка ми во рацете и зад мене оставив буквално сѐ што создадов како вредност во периодот додека бевме заедно
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Полициската бруталност и расизмот против Ромите
Ретко се зборува за условите во кои живееат Ромите кај нас, а кога се зборува тоа често се гледа низ традиционалната призма на лични избори или различен менталитет, наместо многукратна и повеќеслојна системска дискриминација.
  • Од Елена Гаговска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Дали Академијата мисли дека филмот Little Women се режираше сам?
Време е да се фрлат номинациите за Оскар оваа година директно во оган.
  • Од Гала Насева
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Како Твитер ги замолчува жените
Времето сѐ појасно покажува дека социјалните мрежи не се ниту сојузник, ниту безбедно место за ранливите групи
  • Од Тања Милевска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Гледаме порно: Отворено и искрено за женската сексуалност
Порно преференците не треба да се дочекуваат со осуда и стигма, туку за нив треба активно да дискутираме, да се преиспитуваме, да разменуваме информации, совети и, секако, порно страни кои го претстaвуваат и застапуваат она во што веруваме и сакаме да го гледаме, бидејќи очигледно, многу од нас гледаат порно.
  • Од Калиа Димитрова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Трчаш како девојче: Дисциплина на гладот
“Таа е без сила, несексуална и безгласна, и само со тешкотија може да се фокусира на светот кој се наоѓа надвор од нејзината чинија. Жената во неа е убиена. Таа скоро и да не е таму.”[1]
  • Од Бојана Јовановска
  • МОЕ ТЕЛО, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Држете ги вашите бројаници подалеку од нашите јајници
Секуларноста е клучен (и моментално ранлив) дел од сложувалката на женското ослободување.
  • Од Нина Раповска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
„Тие се бомби“: Машкиот поглед и борбата против родово базираното насилство
Хероините во центарот на приказната како да се таму само за да им се случуваат непријатни нешта, по што се турнати на маргините на филмското дејство, без многу анализа на нивните страдања.
  • Од Јована Ѓорѓиовска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Голото селфи како нова уметничка форма
За многу жени-уметници, создавањето на сопствениот разголен приказ станува начин за реапроприација на стереотипната слика на жената од машките традиции на историјата на западната уметност.
  • Од Лени Фрчкоска
  • ФЕМ 101
Повик за програма за истражувачки есеи
Доколку се залагаш за родова еднаквост, имаш пасија и искуство со пишување и ти треба простор за раст и пласирање на своите идеи, ова е повикот за тебе.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, ФЕМ 101
Скопје Прајд – Една година подоцна
Какво беше искуството и што е следно?
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Бил Бр е јак (yuck)
Сите знаеме дека на човек може да му ги познаеш ставовите токму преку вицовите. Хуморот е само одбрамбен систем на егото. Оправданието: тоа е само шега, не е ништо освен оправдување.
  • Од Билјана Кочоска Танеска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Микејла Коел ве предизвикува да ја напишете приказната која ве плаши
Авторката и актерка Микејла Коел го освои посакуваното признание за нејзината серија „Може да те уништам“, која го фикционализира силувањето кое таа го има преживеано.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Невидливиот хорор на семејното насилство во филмот Невидливиот човек
Додека хоророт како жанр доживува обнова, ова е солиден обид да се постави нова динамика помеѓу овој жанр и женскиот лик, после долга историја исполнета со еднодимензионални ликови и експлоатација на женските искуства.
  • Од Елена Петрова
  • КВИР, ФЕМ 101
Џудит Батлер: Отпорот против „родовата идеологија” мора да престане
Родовата теорија не е ниту деструктивна ниту индоктринизирана: таа едноставно бара форма на политичка слобода.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Емоциите се нашите политички и животни ресурси
Овој колективен гнев треба да се канализира, да се застане цврсто, без компрописи во легитимната борба за нашите животи: Говор на Калиа Димитрова од протестниот марш „Јавна соба е кривично дело“.
  • Од Калиа Димитрова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Марш за женски права: Ти не си виновна!
Вчера, со почит кон досегашните победи на жената за родовата еднаквост, но свесни за општествените појави и системски недостатоци кои го загрозуваат нашето постоење како слободни, еднакви, достоинствени и безбедни, марширавме под слоганот „Ти не си виновна!“.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Што всушност се случува кога една земја го забранува абортусот
Романија под Чаушеску создаде дистописки хорор од пренаселени, нечисти сиропиталишта, додека илјадници жени починаа од "абортуси по подруми".
  • Од Лени Фрчкоска
  • ФЕМ 101
Валканата мала тајна на сексот без обврски
Што е она што нè тера да имаме секс без обврски? Дали уживаме во тоа? Дали имаме некаква добивка—или, пак, ризикуваме да бидеме повредени? И најпосле, кои, всушност, сме „ние“?
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Безбојниот јазик во Бојата на пурпурот
„На читателот не му должиме ништо, односно ништо повеќе од она што стои во текстот.“
  • Од Благица Димитрова
  • ДИЈАЛОЗИ, КВИР, ФЕМ 101
И транс жените се жени: Интервју со Лила Милиќ
За чекорите кои допрва треба да се преземат за достоинствен живот на трансродовите личности, за Законот за правно признавање на родот, за личните успеси како транс жена и земањето дел во бројни културни настани во изминатиот период, разговараме со Лила Милиќ. 
  • Од Калиа Димитрова
  • ФЕМ 101
3 години Медуза
Дали дизајнов не' издава дека заборавивме на сопствениот роденден?
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Гласови кои недостасуваат: Водич за жени филозофи наспроти нивната исклученост од учебниците
„The Philosopher Queens“ ги истакнува мислителките од Хипатија до Хана Арент, за кои авторките велат дека ги нема во повеќето книги за филозофијата.
  • Од Лени Фрчкоска
  • ФЕМ 101
Пратеничка – да се биде или не?
Од досегашните избори видливо е дека речиси ниедна политичка партија не се залага, континуирано и посветено, за родовата еднаквост.
  • Од Ангелина Цветковска
May Sarton
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Како да се живее нежно во свет кој е суров
Меј Сартон за тоа како да се победи смртоносната рамнодушност на денешното време.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Капитализмот има свои ограничувања
Џудит Батлер за пандемијата COVID-19 и нејзиниот растечки политички и социолошки ефект во Америка.
  • Од Гала Насева
  • КВИР, ФЕМ 101
Зошто Скопје Прајд?
Затоа што никој не е слободен, додека сите не се ослободат.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Три книги „за момчиња“
Три приказни што на различен начин ги критикуваат насилните аспекти на воспитувањето момчиња.
  • Од Лени Фрчкоска
  • ФЕМ 101
Фудбалот е за девојчиња, како што и куклите се за момчиња
Родителите и старателите немаат намера да се однесуваат поинаку кон момчињата и девојчињата, но доказите покажуваат дека тие очигледно го прават токму тоа.
  • Од Лени Фрчкоска
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Како Вирџинија Вулф ја преобрази женската биографија во „Орландо“
„Орландо“ зборува за важноста да се биде свесен за сопственото историско, лично и колективно минато како жена и за потребата од негово реобмислување и реиспишување.
  • Од Душица Лазова
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Историјата на лезбејските блуз пејачки од Харлем
Како култните квир блуз пејачки направиле револуција во културниот пејзаж на Америка.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Политиката на трудничкиот стил на Ријана
Кога ќе се вкрстат правото да имаш контрола врз сопственото тело и правото да се облекуваш онака како што сакаш.
  • Од Тимот на Медуза
  • ДИЈАЛОЗИ, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Декриминализацијата ќе придонесе кон намалување на насилството врз заедницата на сексуални работници
Ги повикуваме сите кои сакаат да ни се придружат на Маршот на црвените чадори, по повод одбележувањето на 17ти декември, Меѓународниот ден за стоп на насилството врз сексуалните работници.
  • Од Тимот на Медуза

Момент...

No more pages to load

1 2 … 15 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2023 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram