Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • МОЕ ТЕЛО, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Зошто идејата за „родoт“ предизвикува бурни реакции ширум светот?
Сè повеќе, авторитарни личности го споредуваат „родот“ со „комунизам“ и „тоталитаризам“.

Во јуни, унгарскиот парламент со големо мнозинство гласаше да се елиминира од државните училишта сета настава поврзана со „хомосексуалноста и промената на полот“, поврзувајќи ги ЛГБТИ+ правата и образованието со педофилија и тоталитарните културни политики. Кон крајот на мај, данските пратеници донесоа резолуција против „прекумерниот активизам“ во академските истражувачки средини, вклучувајќи ги тука родовите студии, теоријата на расата, постколонијални и имиграциски студии. Во декември 2020 година, Врховниот суд во Романија го укина законот со кој би се забранило учењето на „теоријата на родовиот идентитет“, но во тек е жестока дебата.

Во Полска трансфобични луѓе кои сакаат да ја прочистат Полска од корозивни културни влијанија од САД и Обединетото кралство прогласија зони „ослободени од транс-луѓе“. Повлекувањето на Турција од Истанбулската конвенција во март предизвика згрозување во ЕУ, бидејќи еден од нејзините главни забелешки беше вклучувањето на заштитата на жените и децата од насилство, а овој „проблем“ беше поврзан со странскиот збор „род“.

Нападите на таканаречената „родова идеологија“ се зголемија во последните години низ целиот свет, доминирајќи во јавната дебата поттикната од социјалните мрежи и поддржана од широки десничарски католички и евангелистички организации. Иако не секогаш во согласност, овие групи се согласуваат дека традиционалното семејство е нападнато, дека децата во училницата се индоктринирани да станат хомосексуалци и дека „родот“ е опасна, ако не и ѓаволска, идеологија која се заканува да ги уништи семејствата, локалните култури, цивилизацијата, па дури и самиот „човек“.

Не е лесно целосно да се реконструираат аргументите што ги користи анти-родовото идеолошко движење бидејќи тие немаат елементарна конзистентност или кохерентност. Тие собираат и покренуваат вознемирувачки тврдења со цел да го поразат она што го гледаат како „родова идеологија“ или „родови студии“ со секакви реторички средства. На пример, тие се противат на „родот“ затоа што наводно го негира биолошкиот пол или затоа што го поткопува природниот или божествениот карактер на хетеронормативното семејство. Тие се плашат дека мажите ќе ги загубат позициите на доминација или тие значително ќе се намалат. Тие веруваат дека на децата им се кажува да го менуваат полот, дека активно се регрутирани од геј и транс луѓе или се под притисок да се декларираат како геј во образовните средини каде отворениот дискурс за родот е карикиран како форма на индоктринација. И тие се загрижени дека ако нешто што се нарекува „род“ е општествено прифатено, на земјата ќе се истури поплава од сексуални перверзности, вклучително и бестијалност и педофилија.

Иако националистичко, трансфобично, мизогино и хомофобично, основната цел на движењето е да го смени прогресивното законодавство што се усвои во последните децении и под влијание на ЛГБТК и феминистичките движења. Навистина, напаѓајќи го „родот“ тие се противат на репродуктивната слобода на жените и правата на самохраните родители; тие се против заштитата на жените од силување и семејно насилство; и ги негираат правните и социјалните права на транс луѓето, заедно со цела низа правни и институционални заштитни мерки против родова дискриминација, принудна психијатриска интернација, брутално физичко вознемирување и убивање. Целиот овој жар се зголеми за време на пандемија во која се зголеми семејната злоупотреба, а квир и транс децата беа лишени од нивните простори за собирање во заедници кои се често и живото-одржувачки.

Доволно е лесно да се разоткријат, па дури и да се исмеваат многу од тврдењата што се изнесени против родовите студии или родовиот идентитет, бидејќи тие се засноваат на карикатуралност и често се на границата на фантазмагоричното. Ако е важно (и да се надеваме дека е), не постои единствен концепт за родот, а родовите студии се сложено и внатрешно разновидно поле кое вклучува широк опсег на научници. Тоа не го негира родот, но има тенденција да го постави прашањето како се воспоставува сексот, преку кои медицински и правни рамки, како тоа менува со текот на времето и каква разлика има за општествената организација на нашиот свет да го исклучи полот доделен со раѓање од животот што следува, вклучително работата и љубовта.

Генерално мислиме дека полот ни се „паѓа“ еднаш и со раѓање, но што ако тоа е сложен процес отворен за ревидирање, реверзибилен за оние на оние кои им е погрешно доделен? Да се дискутира на овој начин не значи да се заземе позиција против науката, туку само да се отвори прашање како науката и правото влегуваат во општественото регулирање на идентитетот. „Но, има два пола! Генерално, да, но дури и идеалите за диморфизам кои управуваат со нашите секојдневни сфаќања за полот се на многу начини оспорени од науката, како и од интерсексуалното движење.

Да се поставуваат прашања за родот, односно како општеството е организирано според родот, и какви последици има тоа во разбирањето на телата, живееното искуство, интимното дружење и задоволството, значи да се вклучиш во форма на отворено истражување, спротивставувајќи се на догматските општествени позиции кои настојуваат да ги запрат и да ги повлечат еманципаторните промени. А сепак, „родовите студии“ се доживуваат како „догма“ од оние што веруваат дека се на страната на „критиката“.

Долго може да се објаснуваат различните методологии и дебати во рамките на родовите студии, сложеноста на науката и препознавањето што го доби како динамично поле на наука низ целиот свет, но тоа ќе бара извесен конкретен степен на образовани од страна на читателот и слушателот. Имајќи предвид дека повеќето од противниците одбиваат да читаат каков било материјал што би можел да им противречи на нивните верувања или тенденција да го избираат само она кое може да го карикираат, како да се продолжи понатаму?

Други, пак, тврдат дека самиот концепт на „род“ е напад на христијанството (или, во некои земји, традиционалниот ислам), и ги обвинуваат поборниците за „родот“ за дискриминација на нивните религиозни убедувања.
А сепак, значајното поле на родот и религијата сугерира дека непријателите не доаѓаат однадвор и дека догмата треба да се најде на страната на цензорите.

За ова реакционерно движење, терминот „род“ привлекува, кондензира и електризира серијан различни социјални и економски анксиозности кои се резултат на зголемување на економската несигурност под неолибералните режими, интензивирање на социјалната нееднаквост и пандемиското заклучување. Поттикнати од стравот од инфраструктурен колапс, гневот против мигрантите и, во Европа, стравот од губење на светоста на хетеронормативното семејство, националниот идентитет и белата надмоќ, многумина инсистираат дека одговорноста за тоа лежи во деструктивните сили на родот, постколонијалните студии и критичката теорија за расите. Кога родот се третира како форма на странска инвазија, овие групи јасно откриваат дека се занимаваат со градење нација. Нацијата за која тие се борат е изградена на белата надмоќ, хетеронормативното семејство и отпорот кон секое критичко преиспитување на нормите кои јасно ги ограничуваат слободите и ги загрозуваат животите на толку многу луѓе.

Исчезнувањето на социјалните услуги под неолиберализмот, како што многу феминистки со право тврдат, изврши притисок врз традиционалното семејство да обезбеди нега. За возврат, зајакнувањето на патријархалните норми во семејството и државата, за некои, стана императив во лицето на десеткуваните социјални услуги, неисплатливите долгови и изгубените приходи. Токму против оваа позадина на вознемиреност и страв „родот“ се прикажува како деструктивна сила, туѓо влијание што се инфилтрира во политичкото тело и го дестабилизира традиционалното семејство.

Родот за нив е поврзан со сите видови замислени „инфилтрации“ на националното тело – мигранти, увоз, нарушување на локалната економија преку ефектите на глобализацијата. Така, „родот“ станува фантом, понекогаш наведен како самиот „ѓавол“, чиста сила на уништување што му се заканува на Божјото создавање (a климатските промени би биле многу поверојатен кандидат). Таков фантазам на деструктивна моќ може да се покори само преку очајнички апели за национализам, антиинтелектуализам, цензура, протерувањето и посилно утврденување на границите. Една од причините поради која родовите студии ни ни требаат повеќе од кога и да било е да го разбереме ова реакционерно движење.

Движењето против родовата идеологија ги преминува границите, поврзувајќи ги организациите во Латинска Америка, Европа, Африка и источна Азија. Спротивставувањето на „родот“ го изразуваат различни влади како француската на Макрон и полската на Дуда, циркулирајќи во десничарските партии во Италија, појавувајќи се на главните изборни платформи во Костарика и Колумбија, бурно прогласени од Болсонаро во Бразил и одговорни за затворање на родовите студии на неколку локации, најнеславно на Европскиот универзитет во Будимпешта во 2017 година пред да се преселат во Виена.

Во Германија и низ цела источна Европа „џендеризмот“ се споредува со „комунизам“ или со „тоталитаризам“. Во Полска, повеќе од сто региони се прогласија за „анти-ЛГБТ зони“, криминализирајќи ја отворената хомосексуалност во јавност за секој што смета дека припаѓа на тие категории, принудувајќи ги младите да ја напуштат земјата или да одат во илегала. Овие реакционерни пламени беа разгорени од Ватикан, кој ја прогласи „родовата идеологија“ за „ѓаволска“, нарекувајќи ја форма на „колонизирачки империјализам“ кој потекнува од северот и предизвикува страв од „всадувањето“ на „родовата идеологија“ во училиштата.

Според Агњешка Граф, коавторка (заедно со Елизабета Королчук) на анти-родовата политика во моментот на популизмот, мрежите што го засилуваат и циркулираат антиродовото гледиште ја вклучуваат и Меѓународната организација за семејството, која може да се пофали со илјадници учесници на нејзините конференции и онлајн Платформа CitizenGo, основана во Шпанија, која ги мобилизира луѓето против предавања, изложби и политички кандидати кои ги бранат правата на ЛГБТКИ. Тие тврдат дека имаат повеќе од 9 милиони следбеници, подготвени да се мобилизираат во миг (тие се мобилизираа против мене во Бразил во 2018 година кога бесна толпа го запали кукла со мојот лик пред местото каде што требаше да зборувам). Третата е Агенда Европа, која се состои од повеќе од 100 организации, која ги смета геј браковите, транс правата, репродуктивната слобода и ЛГБТКИ антидискриминациските напори за напади врз христијанството.

Антиродовите движења не се само реакционерни, туку фашистички трендови, такви какви што поддржуваат сè поавторитарните влади. Неконзистентноста на нивните аргументи и нивниот пристап на еднакви можности кон реторичките стратегии на левицата и десницата, произведуваат збунувачки дискурс за некои, привлечен за други. Но, тоа е типично за фашистички движења кои ја извртуваат рационалноста за да одговара на хипернационалистичките цели.

Тие инсистираат на тоа дека „родот“ е империјалистичка конструкција, дека е „идеологија“ што сега се наметнува на локалните култури на глобалниот југ, лажно потпирајќи се на јазикот на ослободителната теологија и деколонијалната реторика. Или, како што тврди десничарската италијанска група „Про Вита“, „родот“ ги интензивира социјалните ефекти на капитализмот, додека традиционалното хетеронормативно семејство е последниот бедем против социјалната дезинтеграција и аномичниот индивидуализам. Сето ова се чини дека произлегува од самото постоење на ЛГБТКИ луѓето, нивните семејства, бракови, интимни здруженија и начини на живеење надвор од традиционалното семејство и нивните права на сопственото јавно постоење. Тоа произлегува и од феминистичките правни тврдења за репродуктивна слобода, феминистичките барања да се стави крај на сексуалното насилство, како и од економската и социјалната дискриминација врз жените.

Во исто време, противниците на „родот“ прибегнуваат кон Библијата за да ги одбранат своите ставови за природната хиерархија меѓу мажите и жените и за различните вредности на машкото и женското (иако прогресивните теолози истакнуваат тие се засноваат на дискутабилни читања на библиски текстови). Асимилирајќи ја Библијата со доктрината за природно право, тие тврдат дека доделениот пол е божествено одреден, што сугерира дека современите биолози и лекари се во служба на теологијата од 13 век.

Не е важно што хромозомските и ендокринолошките разлики го комплицираат бинаризмот и дека доделеноста на полот може да се ревидира. Анти-родовите застапници тврдат дека „родовите идеолози“ ги негираат материјалните разлики меѓу мажите и жените, но нивниот материјализам брзо се претвора во тврдењето дека двата пола се безвременски „факти“. Антиродовото движење не е конзервативна позиција со јасен сет на принципи. Не. Таа не се стреми кон доследност, бидејќи нејзината некохерентност е дел од нејзината моќ.

Во неговата добро позната листа на елементи на фашизмот, Умберто Еко пишува, „фашистичката игра може да се игра во многу облици“, бидејќи фашизмот е „колаж…пчеларник на противречности“. Навистина, ова совршено ја опишува анти-родовата идеологија денес. Тоа е реакционерно поттикнување, запалив сноп од контрадикторни и некохерентни тврдења и обвинувања, а нивниот дискурс само создава поголем хаос. Преку низа неконзистентни и хиперболични тврдења, тие измислуваат свет на повеќекратни непосредни закани за кои како решение нудат авторитарно владеење и цензура.

Овој облик на фашизам манифестира нестабилност дури и кога се обидува да ја спречи „дестабилизацијата“ на општественото уредување предизвикано од прогресивната политика. Опозицијата на „родот“ често се спојува со бесот и стравот против мигрантите, поради што често, во христијански контекст, се спојува со исламофобијата. Мигрантите, исто така, се сметаат за „инфилтрирани“, вклучени во „криминални“ дејствија дури и кога ги користат своите права на премин според меѓународното право. Во имагинарното на застапниците на анти-родовата идеологија, „родот“ е како несакан мигрант, дамка што доаѓа, но истовремено и колонизатор или тоталитарец кој мора да биде отфрлен. По желба ги мешаат десните и левите дискурси.

Како фашистички тренд, анти-родовото движење поддржува постојано зајакнување на формите на авторитаризам. Неговите тактики ги охрабруваат државите да интервенираат во програмите на универзитетите, да ги цензурираат уметничките и телевизиските програми, да им ги забрануваат на транс луѓето нивните законски права, да ги забранат јавните простори за ЛГБТК луѓето, да ја поткопаат репродуктивната слобода и борбата против насилството насочено кон жените, децата и ЛГБТКИ луѓе. Се закануваат со насилство врз оние, вклучително и мигрантите, кои ги отфрлаат како демонски сили и чие сузбивање или протерување ветува враќање на редот.
Затоа нема смисла феминистките „критични кон родот“ да се здружуваат со реакционерните сили во таргетирање на транс, небинарни и родови квир луѓе. Ајде сега сите да бидеме навистина критични, бидејќи не е време ниту една од целите на ова движење да се сврти една против друга. Сега е време за антифашистичка солидарност.

Џудит Батлер е визитинг професор по филозофија на Универзитетот Њу Скул. Последната книга на Батлер е „Силата на ненасилството“ (The Force of Nonviolence (Verso)

 

Извор: The Guardian 

НАПИШАНО ОД:
  • Лени Фрчкоска
  • November 17, 2021
  • ФЕМ 101
Не ни требаат ветувања и уверувања, ни требаат санкционирани сторители и правда за жртвите
Солидарноста и емпатијата кон жртвите е првиот чекор на отпор против патријахалниот шовинизам. Поддршка за жртвите, не сте сами и вие не сте виновни!
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Вирусите не дискриминираат – луѓето да!
Ако COVID-19 нè научи нешто, тоа е дека ниту еден вирус, ниту една болест не дискриминира. Тоа е карактеристика исклучиво на нас, луѓето.
  • Од Заедно посилни
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
ПичПрич: Влакна
Во 20.00 часот во Кино Милениум ќе се одржи четвртото осмомартовско издание на ПичПрич – вечер на раскажување женски приказни, на тема „Влакна“.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Meet _moooki
Доколку сте слаби на Инстаграм профили со автентични илустрации, тогаш дефинитивно треба да ја заследите _moooki, профил зад кој стои сестрано креативната Моника Стојановска.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Највлакнестата жена на светот
Отстранувањето на влакната за мене не е брз дел од секојдневната грижа за себе. Тоа е активност која бара многу време и пари.
  • Од Вања Кирова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Што е муабетот со манифестирање?
Постојат нешта кои ги посакуваме, вредности во кои веруваме и визии кои нè движат. Сакале или не, свесно или несвесно, успешно или неуспешно, правиме чекори кон нив.
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Во фокус: Ани Ерно
„Можеби вистинската цел на мојот живот е моето тело, чувства и мисли да станат текст; нешто разбирливо и универзално, со што моето постоење ќе се спои со животите и главите на другите луѓе.“
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Можна ли е достоинствена дигитална интимност?
Потребно е како нација да научиме како правилно да ја уважуваме интимноста, и како правично да ги казниме злосторниците кои ги загрозуваат жените.
  • Од НИКОЛА ДОНЕВ И РАДОВАН СПИРИДОНОВ
  • ДИЈАЛОЗИ, ФЕМ 101
Дво децениски разговор помеѓу мајка и ќерка: Интервју со Кристина Атанасова од Main days
Ташната не е само моден додаток кој тежи, виси или го носиме со себе, ташната е олицитворение на нашите животи и активности, како и обидот да ги балансираме.
  • Од Калиа Димитрова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Ова не е трка, туку обид да се подигне свеста и да се поддржат жртвите на сексуално насилство
Клер Мекфарлен го избира спортот како начин да се исчекори кон промена, зашто тој ги обединува и поврзува луѓето. Но, и поради тоа што смета дека спортот е важен за физичкото и емоционално зацелување на тие кои преживеале насилство.
  • Од Павлина Симоноска
  • ДИЈАЛОЗИ, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Како јас да ѝ верувам на правната држава?
Интервју со Џејлан Велиу.
  • Од Елена Гаговска
  • КВИР, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Родителската поддршка: мост помеѓу хетеро и квир луѓето
За тоа колку јавната поддршка од родителите на квир деца е истовремено контроверзна, субверзивна и неизмерно потребна сведочат реакциите и вниманието кое го доби жената која држеше транспарент „Горда мајка!“ на Парадата на гордоста во Скопје во 2019.
  • Од Душица Лазова
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Кога личното станува теоретско: кон романот ,,Аргонаутите” на Маги Нелсон
Аргонаутите (The Argonauts, 2015) е последниот роман на американската писателка и професорка Маги Нелсон, позната по нејзините жанровски експерименти.
  • Од Душица Лазова
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Sex Education – серијата што ми требаше кога бев тинејџерка
Клинката на Отис и Мејв покажува дека има потреба од таков тип на советување – како од искусни терапевти, така и од врсници. Затоа што не е сеедно дали доволно се познаваме себеси – емоционално и сексуално.
  • Од Мартина Јаневска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Жртвите на сексуално насилство треба да знаат дека не се сами и дека постојат безбедни места за нив – промоција на центрите за упатување жртви на сексуално насилство
Сексуалното насилство и неговите облици се едни од најмалку пријавуваните случаи на насилство, особено кога станува збор за силување во брак или од страна на интимен партнер.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Капитализмот има свои ограничувања
Џудит Батлер за пандемијата COVID-19 и нејзиниот растечки политички и социолошки ефект во Америка.
  • Од Гала Насева
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Хероините на нашето време: Интервју со Јана Јакимовска
По повод изложбата „Хероините на нашето време“ на Јана Јакимовска, Медуза разговараше со Јана за нејзината работа, отворањето на изложбата, неодамнешниот престој во Њујорк, хуморот и жената. Разговорот го водеше Калиа Димитрова. 
  • Од Калиа Димитрова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Бев сексуално нападната и зошто не се плашев да зборувам за тоа
„Молчи, не кажувај“, „Машките ќе си бидат машки“, „Срамота е, не се глупирај!“ и ред други изговори се едни од најчестите причини, покрај стравот, зошто жртвите на сексуално насилство не пријавуваат и не преземаат ништо.
  • Од Дамјана Видическа
Илустрација на Arsh Raziuddin. Извор: Getty
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
„Откупување на себеси“: Осврт кон „Моето тело“ на Емили Ратајковски
Самосвесното проучување на експлоатацијата на женските тела на Ратајковски пропушта соодветно да ја истражи креираната и дотерана слика за себе
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
„Оставете им го тоа на настраните“ – осветлување на патеката за соработка вон меѓународните граници
ЛГБТИ+ активистите го предводат патот на помирувањето во регионот со формирање искрени меѓугранични релации.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
„Библиотеките како простор и за квир заедниците“ – предавање во Националната универзитетска библиотека
Предавање на м-р Лени Фрчковска во НУБ на 1ви јуни, во 18 часот.
  • Од Тимот на Медуза
  • Uncategorized, ФЕМ 101
Случајот против современиот феминизам
Од една страна, феминизмот никогаш не бил пошироко прокламиран или попрофитабилен од сега. Од друга страна, последниве десет години, широката распространетост и прифатливост на феминизмот кулминираа со изборот на Доналд Трамп за претседател.
  • Од Гала Насева
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Нашиот пат – 25 женски приказни од историјата
Тииит!Инк. ве поканува на промоцијата на публикацијата „Нашиот пат - 25 женски приказни од истроиајта“,  во петок (01.10), во кафе-книжарницата „Буква“.
  • Од Тимот на Медуза
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО
Цели генерации девојки пораснаа заедно со ППЖ: Интервју со Тиииит!Инк
Евоцирање на спомени од Прво па женско 2019
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Сребрениот бран
Да се изразуваме како што се чувствуваме е слобода која најчесто одбираме да не ја прифатиме
  • Од Ана Илиева Лара Тасковска Надеж Кристела Нсингоулоу Николоска Емилија Кузмановска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Микејла Коел ве предизвикува да ја напишете приказната која ве плаши
Авторката и актерка Микејла Коел го освои посакуваното признание за нејзината серија „Може да те уништам“, која го фикционализира силувањето кое таа го има преживеано.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Интуицијата како отелотворено знаење
Имам некое чувство што не можам да си го објаснам, но тука е.
  • Од Ана Блажева
  • ФЕМ 101
Кога жена ќе се осмели да возврати на машката суровост
Наелектризираниот говор го отелотвори гласот на искуствата, фрустрациите и гневот на милиони жени и мажи чии денови, животи и реалности биле обликувани од честопати навредливи, понекогаш вулгарни изрази на патријархална моќ.
  • Од Гала Насева
  • КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Жена на годината
За справувањето со родово заснованото насилство и вистинските жени на годината.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Дали го препознаваме сексуалното вознемирување?
Изгледаше како секој обичен ден, или барем така започна. Три часа патување до главниот град со автобус кој мириса како никогаш да не бил на хемиско, па потоа јавен превоз до близина на градот, па консултации, па назад во некој друг автобус кој мириса исто, можеби и полошо. Но, тој ден не беше баш така.
  • Од Ангелина Станојоска
  • ФЕМ 101
Феминизам, Јас и Ти
или што мислам кога велам дека сум феминист/ка?
  • Од Калиа Димитрова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Митовите за убавина и женската сексуалност
Жената учи како да изгледа сексуално привлечна, а речиси никогаш не учи како да ја осознае сопствената сексуалност.
  • Од Доротеа Огненовска
  • ФЕМ 101
7 месеци мојот живот и траума лежат во фиока во обвинителство
Сведоштво на гевгеличанката чии фотографии се споделувале на „Гевгелија Хаб“
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Одисеј и Пенелопа или Одисеј и Партенопа: аспекти на романот „Лисица“ од Дубравка Угрешиќ
Феминистичко читање на ликот на Вдовицата преку симболиката на Партенопа и лисицата.
  • Од Радица Стојановска
May Sarton
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Како да се живее нежно во свет кој е суров
Меј Сартон за тоа како да се победи смртоносната рамнодушност на денешното време.
  • Од Тимот на Медуза

Момент...

No more pages to load

1 2 … 15 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2023 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram