Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Зошто жените „не се смешни“
Знаевте ли дека жените не се смешни? Јас дознав пред некое време. Штета, а баш мислев дека јас сум смешна, барем според реакциите на луѓето околу мене. Изгледа се преправале.

Да, постои нешто што се вика родов јаз во хуморот (humor gap). Не знам од кога постои, ама во последниов период прочитав за него на неколку места, а и се случи некој да ми го каже мене лично. Искрено, бев збунета и никаде не можев да ја најдам логиката и поврзаноста на родот со смислата за хумор. И упорно тврдев: „Јас сум смешна.“ Малку очајно, побарав и други да потврдат дека сум смешна. Се разбира, со ова не си ја докажав поентата. Фактот дека не можев да докажам ме налути, ама и ме поттикна да истражам малку повеќе.

Открив дека смислата за хумор често се поврзува со еволутивната психологија, односно дека мажите морале да ја развијат вештината за хумор со цел полесно да ги привлечат жените. Според едно истражување на списанието Intelligence во 2011 г., се заклучило дека тие се обидуваат многу повеќе пати да кажат нешто смешно, па затоа и повеќе шеги ќе им бидат успешни – така се добива впечатокот дека се посмешни. Во други бројни истражувања, меѓу кои и на Psychology Today, се покажало дека мажите навистина се посмешни од жените. Сосема трето истражување, на психолозите Ерик Беслер и Сигал Балшајн во 2006 г., покажало дека и на мажите и на жените им е важна смислата за хумор кај партнерите, но од сосема спротивни аспекти: мажите сакале партнерки кои ќе се смеат на нивните шеги, а жените повеќе сакале партнери кои ќе ги смеат. Во ред, но дали може, кај едни вакви комплексни суштества како што сме ние луѓето, сè да се сведе на биологија?

Земајќи го предвид фактот дека хуморот има и тоа каква поврзаност со општествениот контекст, психолошки, емоционални, културни и когнитивни влијанија, во најмала рака бесмислено е да препишеме сè на еволуцијата и инстинктот за размножување. Нашата смисла за хумор ги отсликува нашите искуства и нашите погледи за светот, она што сме го научиле и доживеале, нашите стравови и слабости. Значи, хуморот не е (само) вроден. Оттука произлегува прашањето: зошто тогаш од истражувањата упорно излегуваат слични резултати?

Некои од претпоставките, како и мојата теорија, е дека жените се социјализирани на тој начин што секогаш треба да се некаде во позадина. Биди примерна и послушна. Немој да си толку гласна. Немој да си центар на внимание. Девојките и жените во минатото, не смееле да кажат ништо, а не пак да се шегуваат. Тоа и денес на некој начин се провлекува. И моето искуство на факултет ми го кажува ова. На предавањата, во доминантно женски групи, на отворените прашањата на професорите скоро секогаш прв брзаше да даде образложение некој од два-тројцата колеги. Не верувам дека баш сите девојки се само срамежливи. Некој така ги научил, некој не ги охрабрил да го кажат своето мислење за што било, а камоли јавно да кажуваат шеги.

Дел од објаснувањето се наоѓа и во тенденцијата на жените да бидат допадливи – нешто што исто така е научено, а не вродено. Жените многу повеќе се смеат на шегите на мажите и се трудат да бидат фини, отколку што кажуваат нивни шеги. Знаат дека треба само да се смешкаат, да трепкаат и потврдно да климаат со главата. Според едно истражување од 1998 г., голем број од мажите, не би избрале смешни жени како партнерки. Можеби затоа што тоа им оддава впечаток дека не се сериозни? Не би биле добри сопруги и мајки? А жената никако не смее да испрати таква порака! Затоа тие самите знаат дека на нивниот хумор „не му е таму местото“. Очигледно, смислата за хумор не е посакувана женска особина – па жените не ни се обидуваат да бидат смешни. Стенд ап комичарката Сара Бенинкаса во интервју за The Atlantic самата изјавила дека кога била помлада, „омекнувала“ за да им угоди на момците кои сакала да ги привлече. Не се шегувала, но затоа многу повеќе се смеела на нивните шеги.

Во сличен контекст е и теоријата која тргнува од фактот дека хуморот е знак на интелигенција. Ако жените се смешни, односно интелигентни, тие стануваат некаква закана за мажите. Закана за нивната доминација, можеби. И за тоа постојат докази од истражување на списанието Personality and Social Psychology Bulletin од 2015 г., во кое мажите ги оцениле како недоволно привлечни жените за кои знаеле дека се поинтелигентни од нив. И самите жените веруваат дека мажите се плашат од жени кои се „премногу паметни“, па не сакајќи да ги оттргнат од себе, повторно не се обидуваат да се шегуваат. Бидејќи, да повториме, најважно за жената е да најде партнер, без разлика на сè.

Најапсурдно е дека жените можеби не се смешни токму поради овој стереотип. Односно, ако тргнеме со самата предрасуда да слушаме женски шеги, предвреме очекувајќи дека нема да бидат смешни – вистина нема да бидат смешни. Во еден експеримент на психологот Лора Микес, во кој учесниците требало да го погодат родот на авторот на шегата, и мажите и жените ги припишале посмешните шеги на машки автори – дури и кога биле напишани од жена. А можеби ако знаеле дека се напишани од жени, немало да им бидат смешни?

А што се однесува до сите аргументи дека нема добри стенд ап комичарки: прво, има. Второ, дури и да се согласиме дека се во помал број од мажите, од сите горенаведени причини, дали можете да најдете барем едно нешто што ќе ги охрабри жените воопшто да се занимаваат со таква професија? Се разбира, ако повеќе мажи воопшто почнуваат таква кариера, повеќе од нив и ќе станат успешни.

Да заклучам, упорно не прифаќам и не сакам да прифатам дека жените не се смешни. Зошто да прифатам штом не е ни вистина. Кога би ја смениле перцепцијата за женскиот хумор; кога би ги ослободиле девојките и жените да го кажуваат своето мислење во сите облици – хумористично или сериозно; кога би ги оставиле да си бидат смешни и да уживаат во тоа; кога смислата за хумор би била посакувана особина (и не само за привлекување партнери), сите би биле посреќни. Хуморот не во сопственост на мажите, тој ни припаѓа на сите нам.

НАПИШАНО ОД:
  • Благица Димитрова
  • April 1, 2021
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Викторија #1
Изложба на фотографии по повод 16 дена активизам против родово базирано насилство
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
„Френсис Ха“ – првото „дете“ на Бамбах и Гервиг
Френсис е збунета, смотана, изгубена, весела, разиграна, уморна, висока, смешна, харизматична и чудна. Има 27 години и нема стабилна врска, работно место или дом. Често е сама и повремено осамена.
  • Од Калина Качoровска
  • ФЕМ 101
Во фокус: Илинка Митрева
Едно од најпроминентните лица на политичкиот дијалог и дипломатијата
  • Од Тимот на Медуза
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА
Нашето општество е затворено кон различното: Интервју со Ана Алексовска
„Господата од Современа“ е пресвртница во мојот живот
  • Од Сара Миленковска
  • MЕДУЗА TV, КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Сексуалните малцинства, родот и медиумите
Медиумските дискурси не се огледало, туку активни креатори на нашата реалност.
  • Од Тимот на Медуза
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Косовските демонстранти бараат да се преземе акција по силувањето на 11-годишното девојче
Според Мрежата на жени во Косово, над 70% од случаите на сексуални напади и силувања во земјата се врз малолетни девојчиња.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО
Мајчинството (не) е за секого
Филмот ја прикажува голата вистина за општество кое не покажува разбирање кога жените ќе направат нешто што не е во склад со наметнатите очекувања и норми.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
IN-YOUR-FACE КОНЦЕПТУАЛНА УМЕТНОСТ: Кон отворањето на првата самостојна изложба „Ова објективизирано тело“ на Марија Ангеловска
Со изложбата „Ова објективизирано тело“ се отвори седмиот по ред Фестивал за феминистичка култура и акција ПРВО ПА ЖЕНСКО, кој се одржа во просториите на МКЦ од 9 до 12 мај, 2019 година.
  • Од Мања Величковска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Мајката (не) знае најдобро
Родовиот јаз во обврските околу грижата и воспитувањето на децата и малата, (скоро непостоечка) поддршка на мајките.
  • Од Марта Стевковска
  • МОЕ ТЕЛО, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Зошто идејата за „родoт“ предизвикува бурни реакции ширум светот?
Сè повеќе, авторитарни личности го споредуваат „родот“ со „комунизам“ и „тоталитаризам“.
  • Од Лени Фрчкоска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
ГОДИНИ БУДНИ – ПРВО ПА ЖЕНСКО ПОЛНИ 10 ГОДИНИ!
Во тек е јубилејното 10то издание на феминистичкиот фестивал Прво па женско! Од програмата Пролетно будење, не пропуштајте настанот „Срамота!“ (во рамки на Скопскиот викенд на гордоста), оваа сабота од 20ч. во Театар Комедија и перформаност на Оља Грубиќ „Гол живот“, на 18 јуни во Денсинг салата на МКЦ од 19ч. 
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Повредите на една класа: Борбата за егзистенција на текстилните работнички
Па и овоа време-невреме, со оваа корона шо нè фати, со пусти страх идам на работа, од дека пари за живеачка, не па за лекови на болниот ми сопруг...Толку ми се плаче дури да се дерам на глас ама стиснам заби и ќутам.
  • Од Ена Бендевска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Сајбер насилство: Безбедност и самоцензура
На кој начин да бидеме побезбедни во сајбер просторот? Дали ограничувањето на изразувањето и слободата се легитимни мерки на (само)заштита или пак претставуваат форма на (само)цензура? Дали и колку треба да сме внимателни што објавуваме и испраќаме? И финално, како да бараме соодтвена системска заштита, кога упорно гледаме како институциите потфрлаат во ова поле?
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Човечноста и отпорот на Тони Морисон
Лесна ли ќе и биде земјата на Тони Морисон, тешката земја на овој свет повторно втурнат во стапицата на омразата?! - запрашува Ивор Мицковски во новиот текст за Дојче Веле.
  • Од Ивор Мицковски
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Стварно ли ни требаат машки херои во женска верзија?
Зошто да не правиме нови наративи со сосема нова динамика и заплет, какви до сега не сме виделе? Зошто да не почнеме да си ги градиме визиите за нов подобар свет без атачмент кон стариот?
  • Од Билјана Кочоска Танеска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Со операцијата за потврда на родот конечно ќе можам да живеам слободно
И покрај тоа што сум редовно вработена како застапник и активист за трансродови права во граѓанскиот сектор и редовно плаќам здравствено осигурување, државниот здравствен систем не ги признава и компензира трошоците за ваква операција.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Фудбалот е за девојчиња, како што и куклите се за момчиња
Родителите и старателите немаат намера да се однесуваат поинаку кон момчињата и девојчињата, но доказите покажуваат дека тие очигледно го прават токму тоа.
  • Од Лени Фрчкоска
  • КВИР, КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Жива филологија
Дали и како може да се живее одовде или отаде животот?
  • Од Вики Младенова
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Феминизам и климатска правда: Женскиот одговор на колективната неодговорност
Климатските промени се и криза на човековите права. Криза која бара феминистички одговори.
  • Од Александра Спасеска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Ментално здравје: контекст, релации и политики
Клучно за разбирање на проблемот со менталното здравје и неадекватната медицинска парадигма, произлегува од согледувањето на причините за постоење на нарушено ментално здравје.
  • Од Ана Блажева
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Среќен осми март. Now, strip!
Кон осмомартовската изложба „Соблечени - Женскиот акт како контекст“ и машкиот поглед во уметноста.
  • Од Гала Насева
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Класично анонимни: Старите вредности во современата класична музика
За да се разбере дека постои проблем во родовото балансирање, потребно е едноставно да се отвори годишната програма на било која светска или домашна музичка институција. Колку често се вклучуваат дела на композиторки на годишните програми?
  • Од Тамара Стојаноска
  • ФЕМ 101
Борбата за права на текстилните работнички е борба за македонската жена
Разбирањето и емпатијата се основните двигатели на секоја промена.
  • Од Марија Бошковска
  • КВИР, ФЕМ 101
Џудит Батлер: Отпорот против „родовата идеологија” мора да престане
Родовата теорија не е ниту деструктивна ниту индоктринизирана: таа едноставно бара форма на политичка слобода.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, ФЕМ 101
Зошто Скопје Прајд?
Затоа што никој не е слободен, додека сите не се ослободат.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Зошто жените „не се смешни“
Знаевте ли дека жените не се смешни? Јас дознав пред некое време. Штета, а баш мислев дека јас сум смешна, барем според реакциите на луѓето околу мене. Изгледа се преправале.
  • Од Благица Димитрова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Што е тоа согласност?
Kако неинформираното разбирање на согласноста влијае врз жртвите и сторителите.
  • Од Бојана Стевановска
  • КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Нивната борба е сечија борба – 50те жени на Сент Луис
Приказните на жените на Сент Луис не се само приказни од локалната историја или приказни кои се поврзани со националната историја на САД. Тоа се лични приказни кои во одреден сегмент, форма и време ги среќаваме кај многу други жени во минатото, но и денес.
  • Од Ангелина Станојоска
  • ФЕМ 101
Meduza talks: Создавање речник за болката
Оваа среда, во 19:0ч., почнуваме со Meduza talks, а наши први гости се Ангел Димитриевски и Ана Блажева.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Абјектноста на културата на забава
Чинот на веселење и славење на нашата видливост засекогаш ќе биде абјектен во очите на оние што нè презираат, не нè разбираат и се плашат од нас.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Цртички за ПМС 1
ПМС е едно од најчестите одмолчани женски искуства, кои се зафрлени на маргините на интимното.
  • Од Ана Блажева
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Пофалба на глупоста I
(Мет Волш, „Што е тоа жена?“, и здравиот разум)
  • Од Каи Гладкова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Цртички за ПМС и ПМДР
ПМС е едно од најчестите одмолчани женски искуства, кои се зафрлени на маргините на интимното.
  • Од Ана Блажева
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Инкриминација на демнење е само еден чекор во борбата со системскиот сексизам во македонските институции
Важно е да се напомене дека оваа промена на законикот сѐ уште не е официјално изгласана од страна на пратениците во Сообранието и затоа нејзината имплементација не е започната. 
  • Од Елена Гаговска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Заминувањето на Ана Карина
Иако во ерата на новиот бран никогаш докрај не беше постигнато целосно одвојување на женските улоги од веќе создадените патријархален наративи, за првпат почнаа да се отвораат прашањата за женската индивидуалност на филм, а улогите на Карина се токму оние кои го овозможија овој иновативен и неизбежно потребен потфат.
  • Од Гала Насева

Момент...

No more pages to load

1 2 … 17 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2023 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram