Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Абјектноста на културата на забава
Чинот на веселење и славење на нашата видливост засекогаш ќе биде абјектен во очите на оние што нè презираат, не нè разбираат и се плашат од нас.

Интернетот одлучи дека сè што е кул и за пофалба им припаѓа на the girls, gays and theys и искрено, време беше. Девојките, гејовите и „тие“, особено обоените лица, се пионери на културата. Без разлика дали станува збор за фризури, музички или модни трендови што ќе ги воведе оваа група, тие веднаш се здиплени од самите трендсетери: прво се исмејувани, потоа присвоени, за на крајот да станат дел од мејнстрим културата. Како и да е, тука сакам да вклучам уште нешто што вреди да им се припише на овие предводници, кога станува збор за културата на забава. За жените и квир заедницата, ритуалниот момент на дотерување, излегување, пиење и танцување до доцна во ноќта е магичен, но истовремено овој чин е инхерентно абјектен.

Во нејзиниот семинален есеј „Моќта на ужасот: есеј за абјектот“ (1980), филозофката Јулија Кристева го обликува концептот на абјектноста како состојба на згрозеност, висцерална (инстинктивна) реакција на она што вознемирува. На базично ниво, абјектноста постои во реакциите на телесноста, особено кога има некаква емисија на внатрешни течности како повраќаница, измет, крв, или пак трупови и гнило месо. Но, Кристева го проширува концептот за абјектното, дефинирајќи го како „она што го вознемирува идентитетот, системот, редот. Она што не почитува граници, позиции, правила. Она помеѓу, двосмисленото, композитното“. Па така, абјектноста може да се појави и во социјален контекст, преку криминалот, вулгарноста и буквално сè она што ги нарушува границите на нашиот индивидуален идентитет и општествено ткиво. Иако абјектноста сама по себе не е ласкава, кога стигнува во рацете на жените и квир луѓето, може да прерасне во субверзивна моќ и агенс од кои се плашат останатите (читајте: конзервативните бели цис мажи).

Вовед во абјектноста ќе најдете во филмските студии кои го поврзуваат женското тело со абјектниот ужас и ги анализираат хорор филмовите во кои жените населуваат абјектни простори низ нивното патување и иницијација во сферата на „женските“ прашања. Филмот „Телото на Џенифер“ е нашироко цитиран како типичен пример, главно поради субверзивна поставеност на „секс симболот“ од 2000-тите Меган Фокс, која глуми гротескен демон кој јаде мажи откако ќе биде жртвувана во сцена која ужасно потсетува на силување. Мажите – односно младите момчиња – во публиката кои дотрчале за да зјапаат во телото на Фокс, си заминале од киното со чувство на нелагодност, воедно револтирани и разочарани од недоволната сексуализација на нејзиниот лик. Филмот доживеа целосен неуспех на бокс офисот поради лошиот маркетинг, што дополнително го зацврсти го неговото абјектно постоење иако вреди да се напомене дека денес филмот се смета за култен феминистички филм.

Оваа новооткриена почит кон телото на Џенифер може да ја објасни Јуксин (Вивијан) Вен, која посочува дека објективизираните женски тела „во рацете на жените уметници можат да послужат за да се растурат границите на родовите улоги и да се дестабилизираат традиционалните родови идентитети“. Кога со абјектот управуваат жените креатори, нивната нелагодна но искрена уметност ги предизвикува патријархалните ставови за идентитетот.

Понатаму, квир заедницата исто така има слоевито миното кое би ни помогнало во проучувањето на абјектноста. Во „СИДА и новото квир кино“, Моника Б. Перл ги опишува кризата со СИДА-та и ефектот на болеста врз телото на еден впечатливо абјектен начин: „Границите на телото во сферата на болеста веќе не се јасно демаркирани како што биле во минатото… Тој [вирусот] го онеспособува телото да прави разлика помеѓу себе и она што се наоѓа вон себе, она што е туѓо“. Болеста предизвикувала формирање на лезии на телото, со што ги потсетувала жртвите на внатрешната битка што ја водат, а на другите им давала до знаење дека тие се „нечисти“. Ако за нешто да стане абјектно, треба да биде отфрлено од општеството, тогаш кризата со СИДА, која била нашироко игнорирана од страна на американската влада до 1985 година – до јануари 1986 година, 51% од возрасните кои се заразиле со оваа болест починале – може да се класифицира како абјектна болест и општествена дамка. Иако СИДА-та ја покоси квир заедницата, таа беше признаена и оплакана во уметноста преку музиката и танцот во главно црнечката и њујоршката латино балска (ballroom) сцена. Зрачејќи убавина и достоинство, овие квир луѓе, претежно транс жени и геј мажи, ја краселе пистата со својот стремеж да најдат радост и да изградат заедница среде трагедијата. Оваа уметничка слобода им овозможи на квир луѓето да преживеат, да бидат чуени и да го возобноват агенсот врз своите тела.

Па каква врска има културата на забава со било што од ова? Културата на забава најпрво е во интеракција со најочигледната форма на абјектноста – секогаш има барем еден тоалет во клубот полн до врвот – но во поширока смисла, ќе сретнете пијани девојки како си ги држат косите додека повраќаат; си подаваат екстра тампони по долгата ноќ помината во потење и танцување. Ако го погледнеме ритуалот на излегување, абјектноста е расеана насекаде.

Видео-есеистката Маја (Broey Deschanel) зборува најабјектните филмски жанрови: хоророт, порното и „плачливките“ (weepies: chick flicks што ве тераат да плачете). Интересно е тоа што, во основата, овие жанрови се поврзани со жените, квир луѓето и нивните искачанки: сексапилот во нашите „аутфити“ и сензуалните танцови движења, солзите што ги пролеваме кога ќе испиеме пијачка или две повеќе и ќе заглавиме во тоа колку ги сакаме нашите пријатели или колку ја мразиме безобразната кучка на другиот крај на барот, а пред сè, стравот дека ќе бидеме нападнати.

Хоророт неизбежно стана дел од сцената на забавите: пукањето во 2016 година во ноќниот геј клуб „Пулс“ во Флорида ја потресе квир заедницата и останува второто најлошо масовно пукање во историјата на САД. На жените кои излегуваат да се забавуваат им се добро познати наративите пази-си-ја-пијачката и прашањата од типот на „А во што беше облечена?“ по пријавен сексуален напад и општото чувство на загрозеност со самото тоа што си излезена. 

Размислете за класични примери на баханалиски престапи (именувани по Бах, богот на виното и задоволството): Немирите во Стоунвол се случија пред истакнат и етаблиран геј бар по една ноќ помината во радост и танц, пркосејќи на хетеронормативните структури и со тоа почнувајќи револуција. Понатаму, поскорешно, озлогласениот „Бимбо самит“ во кој It-девојките Линдзи Лохан, Парис Хилтон и Бритни Спирс беа критикувани дека се забавуваат заедно, една по друга ноќ без престан, со што ѝ ја отворија вратата на мизогинијата во медиумите и јавноста.

Чинот на веселење и препуштање на нашата радост во нам блиска толпа, со музика создадена од нас, за нас, засекогаш ќе биде абјектен во очите на оние што нè презираат, не нè разбираат и се плашат од нас. Но, гордоста што ја наоѓаме во видливоста и славењето е она што ги прави слаби, а нè зајакнува нас и нашето чувство за заедница. Кршејќи ги границите на идентитетот за другите, постоејќи како абјектни сили на природата, иронично можеме да негуваме солидарност меѓу своите.

 

 

Извор: Polyesterzine

НАПИШАНО ОД:
  • Тимот на Медуза
  • June 22, 2023
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Траума како мојата нема род. Но премногу мажи треба да замислат жена што ја сакаат за да почувствуваат емпатија
Вредноста на жената не треба да зависи од вредноста на некоја туѓа ќерка. Жената не треба да носи лице на нечија ќерка за да биде слушната.
  • Од Лени Фрчкоска
  • ФЕМ 101
Биди Безбедна
Треба да се стремиме кон системско адресирање на изворот на родово базирано насилство во едно општество, но, во меѓувреме, додека тоа се постигне, треба да ги користиме сите механизми за спречување, заштита и превенција од насилство. Биди безбедна.
  • Од Сара Миленковска
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Преведувачка работилница: Оснажувачкото еротско во поезијата на Одри Лорд
Компарација на препеви на две песни од Одри Лорд
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Викторија #3
Изложба на фотографии по повод 16 дена активизам против родово базирано насилство
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Историскиот миг на кој Милена Радуловиќ му даде лице
Од моментот кога Милена Радуловиќ одлучи да проговори и да го пријави насилникот за сексуално насилство, веќе ништо не е исто.
  • Од Лени Фрчкоска
  • КВИР, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Важноста на родителската поддршка за квир лицата
За важноста, контроверзноста и субверзивноста на родителската поддршка за квир лицата.
  • Од Душица Лазова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Женскиот поглед во визуелната уметност: Во комуникација со делото
Погледот отсекогаш бил, и е, политички.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Како да се борам за подобро утре, кога веќе не ни верувам во утре?
Ода за откажувањето, автодеструкцијата и потрагата по надеж.
  • Од Калиа Димитрова
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
ПРВОМАЈСКИ ПРОГЛАС: РАБОТНИЧКИ И РАБОТНИЦИ ОБЕДИНЕТЕ СЕ! ЗАЕДНИЧКИ ВО БОРБА ЗА НАШИТЕ ПРАВА!
Помина повеќе од една година од пандемијата, а работничките и работниците, сиромашните, младите, жените и сите послаби општествени групи се оние што најмногу страдаа и ќе продолжат да страдаат.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Стара приказна, нови актери
Говорот на омраза никогаш не завршува како говор.
  • Од Лин
  • ФЕМ 101
Фемицидот и државата
Годините минуваат брзо, бројот на жртвите расте, а институциите упорно одбиваат соодветно да го препознаат фемицидот како кривично дело.
  • Од Гала Насева
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Оклопни возила за спречување на семејно насилство
Очигледно гео-политиката е препуштена на мажите, додека жените се оставени на двојна дискриминација – редовната од патријархатот и вонредната од пандемијата.
  • Од Џејлан Велиу
  • КУЛТУРА
Неортодоксна (2020) или за ослободувањето од товарот на традициите
Приказната за хасидска Еврејка од Бруклин која успева да излезе од рамките на договорен брак и заминува во Берлин, звучи фасцинантно и само како концепт, а уште повеќе кога се заснова на вистински настани.
  • Од Радица Стојановска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Сајбер насилство: Безбедност и самоцензура
На кој начин да бидеме побезбедни во сајбер просторот? Дали ограничувањето на изразувањето и слободата се легитимни мерки на (само)заштита или пак претставуваат форма на (само)цензура? Дали и колку треба да сме внимателни што објавуваме и испраќаме? И финално, како да бараме соодтвена системска заштита, кога упорно гледаме како институциите потфрлаат во ова поле?
  • Од Тимот на Медуза
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Хана Комар: Револуцијата има женско лице
Разговор со беларуската поетеса, преведувачка и активистка Хана Комар.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Гледаме порно: Отворено и искрено за женската сексуалност
Порно преференците не треба да се дочекуваат со осуда и стигма, туку за нив треба активно да дискутираме, да се преиспитуваме, да разменуваме информации, совети и, секако, порно страни кои го претстaвуваат и застапуваат она во што веруваме и сакаме да го гледаме, бидејќи очигледно, многу од нас гледаат порно.
  • Од Калиа Димитрова
  • ФЕМ 101
ЗБОРУВАМЕ НА ТЕМА: ТЕМНИНА
Лени Фрчкоска, Сара Миленковска и Ивана Батев ги споделуваат своите идеи на темата.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Необични придобивки
Една од најтешките работи во животот за мене беше да ја прифатам и признаам мојата привилегија.
  • Од Тимот на Медуза
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Збор, два за црквата
На 29 јуни МПЦ организира „сенароден“ протест против родовата еднаквост и правното признавање на родот. Еве дел од причините зошто ова е погрешно и страшно.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Фиона Сампсон – Три песни
Жени во текст е темата на првиот Меѓународен ПичПрич што ќе се одржи во четврток, 29 април
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, ПЕСНА
Квир песни на неделата
Четири квир песни во превод по повод Парадата на гордоста.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Што е муабетот со манифестирање?
Постојат нешта кои ги посакуваме, вредности во кои веруваме и визии кои нè движат. Сакале или не, свесно или несвесно, успешно или неуспешно, правиме чекори кон нив.
  • Од Калиа Димитрова
  • КВИР, ФЕМ 101
Тука сме и без закон
Марш за видливост на трансродовите лица
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Проблемите на лезбејската заедница се продлабочуваат: 26 Април – Ден на лезбејската видливост
Овој ден не смее да остане само потсетување за постоењето на заедницата, туку да биде поттик за насочен активизам кон надминување на проблемите и предизвиците со кои заедницата се соочува.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Класично анонимни: Старите вредности во современата класична музика
За да се разбере дека постои проблем во родовото балансирање, потребно е едноставно да се отвори годишната програма на било која светска или домашна музичка институција. Колку често се вклучуваат дела на композиторки на годишните програми?
  • Од Тамара Стојаноска
  • КВИР, ФЕМ 101
Нашите животи се важни!
Нашата различност ни овозможи да развиеме мрежи на поддршка и безбедни простори во кои дел од нас можат да живеат слободно и достоинствено. Нашата маргинализација ни овозможи да се солидаризираме со сите обезправени заедници, а преку нашата борба да се залагаме за еманципација на целото општество.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Женскиот штрајк во Полска продолжува
Протестите во Полска по страшната пресуда на Уставниот суд продолжуваат да се случуваат секојдневно во над 100 места и градови.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Борбата за права на текстилните работнички е борба за македонската жена
Разбирањето и емпатијата се основните двигатели на секоја промена.
  • Од Марија Бошковска
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Очекуваме ослободителна пресуда за Пале Илоска
Со оглед дека непостапувањето на надлежните органи е една од главните системски слабости во справувањето со семејното и родово базираното насилство, Хелсиншкиот комитет за човекови права ќе инсистира на одговорност од инволвираните полициски службеници.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Митот за геј изобилството: како ТВ индустријата продава современа квир елита
Дали поголемиот диверзитет и вклучувањето на квир ликови во новите верзии на „Озборувачка“ и продолжението на „Сексот и градот“ се знак за напредок или пропаганда за (не)постоењето на современа квир елита?
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
КРИК 06 : : Јазол – привремено постоење, анксиозност и загубена иднина
Предавање на Катрин Малабу, проследено со дискусија модерирана од Петар Милат и Славчо Димитров „Жена, женственост, трансфеминизам: алтернативи или дилеми?“
  • Од Тимот на Медуза
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Низ уметничките соработки ги преобликуваме начините на тоа како (можеме да) живееме заедно
Интервју со кореографката и изведувачка Викторија Илиоска по повод премиерата на нејзиниот нов танцов перформанс „Ми треба ново тело“
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Променливо облачно
Легендата вели, здружено, нашите бели дробови можат да создадат ветер.
  • Од Калиа Димитрова
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Студентките не се виновни
Сите студент(к)и се повлијаени и оштетени од општата култура на примитивни односи на моќ, атмосферата на страв и неизвесност, сексизам, шовинизам и сите типови сексуално вознемирување.
  • Од Фросина Крушкаровска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
The M word: или зошто цензурирањето на менструацијата претставува микро сексизам?
Ако воопшто не сакаме да зборуваме за менструацијата од медицински аспект, тогаш како би очекувале овој проблем да се сфати сериозно и како би формирале политики и протоколи за земање боледување за менструални болки ако нашите шефови сметаат дека медицинските факти за нашата болка се премногу „приватни“ за споделување?
  • Од Елена Гаговска

Момент...

No more pages to load

1 2 … 17 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2023 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram