Skip to content
  • За нас
  • Контакт
Menu
  • За нас
  • Контакт
Facebook-f Instagram
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • MЕДУЗА TV
Search
Close
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Дипфејк порно: нова генерација на сексуално насилство
Проблемот со дипфејк технологијата не е што се користи во порнографска смила, проблемот е што тоа се прави на малициозен, сексистички и насилнички начин.

Пред некој ден стигнав од информацијата дека извесен лик, односно трол-профил има моја фотографија на профилна слика на Фејсбук. Всушност, кога го најдов профилот сфатив дека не станува збор за фотографија, туку скриншот од видеoто „Изолација и мастурбација“ од Meduza talks. Ликот и неговите два, тројца фанови кои се јавија на фотографијата очигледно знаат која сум и веројатно го изгледале (или погледнале видеото на Медуза), со оглед на тоа што во коментари на сликата се исмејуваа со темите на емисијата.

Во моментов, за жал, нема што многу да се направи со ваквите профили. Јас и сите мои пријатели го пријавивме профилот на Фејсбук, но сликата од мене е сè уште таму. Профилот го пријавив и Секторот за компјутерски криминал, од каде добив одговор дека не се во можност да отстрануваат и бришат профили на социјални мрежи каде што се забележани злоупотреби на лични податоци. Да бидам искрена, го пријавив ради реда, односно, за да направам некаква институционална меморија на вакво навидум безопасно вознемирување.

Оваа случка временски ми се совпадна со гледањето на овој документарец на Vox на темата Deepfakes. Ако не сте слушнале за феноменонот, тогаш би ве потсетила на ова видео каде Обама вели: President Trump is a total and complete deepshit.

За што поточно зборуваме кога зборуваме за дипфејкс?

Корените на дипфејкс се во „компјутерски генерирани слики“, односно комбинација на вештачка интелигенција и компјутерско учење со цел замена на лицето на субјектот со друг. Дипфејк технологијата скенира по интернет за достапни слики од лицето на внесениот субјект, најчесто преку социјални медиуми или други мрежи за пребарување, и е во состојба автоматски да се развива кога ќе се појават нови слики. Ова ѝ овозможува на технологијата да создава сè пореални видеа и слики.

Едноставно кажано, „дипфејк“ претставува аудио и видео, манипулирано да изгледа и звучи како вистинска личност, користејќи различни техники, како менување на лицето, поставување израз на лицето врз лице на друга личност, или синхронизирање на движењето на усните.

Според организацијата Deeptrace, од октомври 2019 па навака има над 15, 000 дипфејк видеа онлајн и пораст од над 80% во споредба со 2018. Овој тип на видеа се сметаат за новиот бран и закана во епидемијата на лажни вести и нормално, најголемата грижа е дека ќе се користат за политчки цели, па повеќето напори кон детектирање на оваа технологија се насочени во таа насока. Сепак, мажот на интернетот реши оваа технологија доминантно да ја користи за други, „повисоки“ цели: вознемирување и уценување на жени преку дипфејк порно.

Според истражувањето на Deeptrace, дури 96% од дипфејкс се со порнографска содржина, а во 100% од детектираните случаи субејктот е жена – најчесто се работи за јавни личности, но сè повеќе и за жртви на одмаздничко порно.

Дипфејкс и сексуалното насилство

Гледам барем неколку точки кои исклучително многу ме вознемируваат во врска со овој тренд, па би почнала со злоупотребата на лични податоци. Слично како што ни покажа и нашиот локален скандал „Јавна соба“, за девојките и жените станува особено ризично да споделуваат фотографии онлајн. Како да не беше доволно по сто пати да се мислиш дали е безбедно да му пратиш nude на својот љубовен партнер/ка или сексуален интерес, па вечно да се прашуваш дали таа слика можеби ќе заврши во грешни раце (телефони); сега треба и да се прашуваш дали вреди воопшто да ставиш слика од себе онлајн, кога знаеш дека си на само неколку клика од одмазничко порно.

Кога зборуваме за начинот на кој се користи оваа технологија, вреди да се задржиме на опсесијата на одземање на сексуалниот идентитет, контрола врз сопственото тело, и согласноста, од рацете на жените. Станува збор за класичен систем на дискрепанца во моќта, кога „гледачот“ и „креаторот“ се супериорни во однос на „гледаната“. Па така, жените т.е. субјектите во овие видеа се сведени на пасивни, безгласни, голи марионетки кои не располагаат со никаква можност да се одбранат од сексуално насилство, дури ни во рамките на правниот систем кој не држи темпо со новите технологии.

Креаторите, заштитниците и фановите на дипфејкс често коментираат дека не наштетуваат никому, со оглед на тоа што видеата се, како што налага и самиот назив, фејк. Меѓутоа, таквото гледање на нештата е премногу тесно и игнорантно, за еден комплексен и повеќеслоен проблем како овој, кој отвара низа етички и морални прашања и им наштетува на менталното здравје, угледот и безбедноста на жените, а неретко се користи за замолчување, заплашување и уцени. Во суштина, не е важно дали телото во видеото е твое или не, важно е дека си насилно соблечна од целата своја телесна автономија. Индиската новинарка Rana Ayyub била жртва на дипфекјс во 2018 година кога јавно барала правда за малолетна жртва на групно силување. Новинарката била вознемирувана на социјалните мрежи подолг период, кое кулминирало со дипфејк порно. Видеото станало вирално за кратко време на сите социјални мрежи, проследено со постојано сексуално вознемирување.

„Беше одвратно. Едноставно не можев да го покажам лицето во јавност. Може да се наречеш себеси новинарка, може да се наречеш феминистка, но во тој момент, едноставно не можев да го надминам тоа понижување.“ – сподели таа во едно интервју. Кратко потоа била примена во болница со срцеви проблеми и зголемена анкциозност. Ваков тип на искуство во потрадиционални средини како Индија е дополнително трауматично, но верувам дека и искуствата на Холивудските жени кои се примарни жртви на дипфејкс, се далеку од позитивни.

Од друга страна, овој тип на видеа се негативни и за порно актерките, чии тела се буквално манипулирани во овој процес. Порно актерката Ela Darling вели дека самата идеја нејзиното тело да биде „користено“ за дипфејк е пообјективирачко од било кој друг аспект од порно индустријата кој луѓето го гледаат како проблематичен, со оглед на тоа што би ја претвориле во алатказа да наштетат на друга жена.

Користењето на туѓи фотографии дури и за вакви цели многу често не е регулирано правно, а доколку е регулирано правно, не се гледа низ призмата на тоа што е: сексуално насилство, туку злоупотреба на лични податоци. Тоа прави еден вакум во легислативата, каде е прифатливо женските тела (и на порно актерките и на „посакуваните субјекти“) се користат, без никаква согласност, за нечие сексуално задоволство или пак за одмазда, понижување и наштетување.

За жал, најлесниот начин за да понижиш една жена е да ја прикажеш во сексуално сценарио, што само говори за ненадминливата стигма која и ден денес ја обележува женската сексуалност како срамна и недолична. Проблемот со дипфеј технологијата не е што се користи во порнографска смила, проблемот е што тоа се прави на малициозен, сексистички и насилнички начин. И додека на големите порно страни и продукции дипфејкс се забранети и постојат начини да се детектираат, постојат мал милион помали страни кои произведуваат и објавуваат токму вакви видеа, каде сè што треба да направиш за да добиеш порно видео од некоја жена е да споделиш нејзини фотографии и/или лични податоци.

Ова нема да се реши со наоѓање на ефективни начини за детектирање на овие видеа (иако тоа секако треба да се прави за поправање на штетата), туку со фокус на поголемата слика на родово-базирано и сексуално насилство како корен на овој проблем. Слично како и со случајот со секс-роботките кои беа силувани и малтретирани до распад, и ова е етички проблем во чија срж е нормализираната злоупотреба на женските тела во сите сфери на нашето постоење, со тоа што, овде зборуваме за вистински жени, а не роботи или вештачка интелигенција. Па така, дигиталниот простор кој е реален аспект од нашето живеење и постоње, не смее да биде изоставен од дискусијата за согласност, безбедност и соодветна заштита на жените.

И додека во моментов сите напори се насочени кон минимизирање на можноста да се прават политички спинови преку дипфејкс, другата штета е направена. Илјадници жени се веќе жртви на оваа технологија, нарачките за нови видеа постојано растат, а технологијата се подобрува и станува полесна за користење. Истовремено, инстутуциите и компаниите не се доволни брзи, или можеби заинтересирани, да почнат да го решаваат овој проблем, кој е само порадикална форма на другите форми на онлајн булинг, како што преземање туѓи фотграфии без согласност и злоупотреба на истите, сексуално вознемирување во приватни пораки или јавно, циркулирање на приватни и интимни фотографии без согласност, одмаздничко порно, creepshots, итн. Сите овие примери се различни лица на сексуалното насилство, кое сè додека се толерира офлајн, и те како ќе цвета онлајн.

НАПИШАНО ОД:
  • Калиа Димитрова
  • February 7, 2023
  • ДИЈАЛОЗИ, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Опкружeте се со заедница што ќе ве мотивира: Интервју со Katerinha
Бидувањето независен уметник е стресно и кога нема пандемија, така да им препорачувам на сите кои имаат пријатели во уметноста да проверат дали им треба помош.
  • Од Вања Кирова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Рестартирање со Терапија
Во овие комплицирани времиња, соочувајќи се со предизвиците и неизвесностите на нашето секојдневие, Терапија се стреми да ја заврши годинава со динамика и оптимизам.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Сребрениот бран
Да се изразуваме како што се чувствуваме е слобода која најчесто одбираме да не ја прифатиме
  • Од Ана Илиева Лара Тасковска Надеж Кристела Нсингоулоу Николоска Емилија Кузмановска
  • ДИЈАЛОЗИ, КВИР, ФЕМ 101
Во раните на нашите тела гледаме отвори преку кои градиме релации на отпор: Интервју со Славчо Димитров 
Месецот на гордоста и оваа година го започнуваме со Skopje Pride Weekend, фестивалот за квир уметност и култура кој секоја година успева да нé помести од нашите удобни позиции и да нé втурне во нови простори на истражување, преиспитување и секако, уживање.
  • Од Калиа Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Феноменот на фемцел културата
Само уште еден тренд, штетно романтизирање или иронична и самосвесна критика? Елена Кузмановска пишува за фемцел трендот кој ги преплавува социјалните мрежи.
  • Од Елена Кузмановска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Протести во Косово: Дали училиштето нé третира како ученички или како објекти?
Како реакција на наводите за силување на малолетно лице од страна на вработен во косовската полиција се одржаа организирани протести во Приштина и Дренас
  • Од Сара Миленковска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
5 причини зошто треба да се гледа серијата Mrs. America
„Поборниците за женското ослободување сакаат да создадат полово-неутрален, феминстичко-тоталитарен кошмар.“
  • Од Калиа Димитрова
  • ФЕМ 101
Во што веруваме?
Прашањето на спиритуалноста низ генерациите на едно женско стебло.
  • Од Калина Качоровска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Фактот што не знаеме доволно за матката ни штети на сите нас
Очајно е потребно да станеме подобри во разговарање за репродукција на искрен и отворен начин. Затоа што ако одбраната на вашата позиција бара да се потпрете на невистини, тогаш можеби треба да се запрашате дали воопшто се работи за одбрана.
  • Од Гала Насева
  • КВИР, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
За „природата“ на еден политички спор: хетеронормативност, трансродовост и загрозување на правата на жените (Прв дел)
Постојат цел океан на прашања поврзани со родовата трансформација и огромните глобални социјални промени во кои учествуваме и сме сведоци. Каде води сето ова?
  • Од Лени Фрчкоска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Нов недискриминирачки закон за потпомогнато оплодување во Малта – Каде сме ние по ова прашање?
Во едно демократско општество кое се стреми кон целосна еднаквост и недискриминација, постоењето на вакви закони кои поставуваат дискриминирачки услови и кои некого исклучуваат од остварување на право е поразително и ја отсликува итната потреба од измени кон подобри законски решенија.
  • Од Јована Јовановска
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Репродуктивните робови на Америка
Игнорирајте ја религиозната реторика и моралниот став за абортусот. Оваа дебата не е за светоста на животот. Станува збор за корпоративни капиталисти кои очајно имаат потреба од повеќе тела и имаат намера да ги принудат жените да ги произведуваат.
  • Од Лени Фрчкоска
Игор Тошевски, Совршен баланс, 2000
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Цвеќе на злото: дискурзивна рамка на квир дискриминацијата
Вовед во публикацијата „Стандарди на Советот на Европа за заштита и спречување на дискриминација врз основа на сексуална ориентација и родов идентитет“.
  • Од Вики Младенова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Наследството на отпорот на Југословенката: ископување на политичкото тело на феминистичкото и квир омоќување
Повик за учесници на еднодневен семинар со проф. Јасмина Тумбас на 08 јуни, Скопје
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
#ThisIsNotConsent
Скандалозна судска одлука предизвика стотици девојки во Ирска да објавуваат фотографии од своите танга гаќички со моќна порака
  • Од Лени Фрчкоска
  • ФЕМ 101
Приказни од изолацијата
Без конкретна форма, цел и насока, овој колажен текст служи да ни помогне да си ги структурираме мислите и да креираме една скромна меморија на ова време.
  • Од Тимот на Медуза
  • ДИЈАЛОЗИ, ФЕМ 101
Најголемата желба ми е да се оформи силно студентско феминистичко движење: Интервју со Катерина Иванова
Системското насилство не е проблем на индивидуите кои го искусуваат, тоа е проблем на целата заедница.
  • Од Благица Димитрова
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Родово и телесно пречитување на практиките на „пумпање“ и „цицање“
Кон танцовиот перформанс „Ми треба ново тело“ на Викторија Илиоска.
  • Од Душица Лазова
  • КВИР, КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
„Библиотеките како простор и за квир заедниците“ – предавање во Националната универзитетска библиотека
Предавање на м-р Лени Фрчковска во НУБ на 1ви јуни, во 18 часот.
  • Од Тимот на Медуза
  • КВИР, КУЛТУРА, ФЕМ 101
Уништуваме прекрасни машки пријателства: Лукас Донт за „Блиску“
Не сме навикнати да сведочиме на нежни моменти меѓу момчиња а тие да не бидат сексуализирани.
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Зошто сексуалните работници го одбележуваат 3 март?
Сексуалниот работник пред сè е човек, а потоа сексуален работник. Оттука, има еднакви човекови права како и сите други луѓе.
  • Од Лила Милиќ
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
„Френсис Ха“ – првото „дете“ на Бамбах и Гервиг
Френсис е збунета, смотана, изгубена, весела, разиграна, уморна, висока, смешна, харизматична и чудна. Има 27 години и нема стабилна врска, работно место или дом. Често е сама и повремено осамена.
  • Од Калина Качoровска
  • КУЛТУРА, ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Жена на годината
За справувањето со родово заснованото насилство и вистинските жени на годината.
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Борбата за права на текстилните работнички е борба за македонската жена
Разбирањето и емпатијата се основните двигатели на секоја промена.
  • Од Марија Бошковска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Самовили: танц низ опресијата и слободата
За еманципаторниот потенцијал на самовилите.
  • Од Лени Фрчкоска
  • ФЕМ 101
Валканата мала тајна на сексот без обврски
Што е она што нè тера да имаме секс без обврски? Дали уживаме во тоа? Дали имаме некаква добивка—или, пак, ризикуваме да бидеме повредени? И најпосле, кои, всушност, сме „ние“?
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Биди Безбедна
Треба да се стремиме кон системско адресирање на изворот на родово базирано насилство во едно општество, но, во меѓувреме, додека тоа се постигне, треба да ги користиме сите механизми за спречување, заштита и превенција од насилство. Биди безбедна.
  • Од Сара Миленковска
  • ФЕМ 101
Повредите на една класа: Борбата за егзистенција на текстилните работнички
Па и овоа време-невреме, со оваа корона шо нè фати, со пусти страх идам на работа, од дека пари за живеачка, не па за лекови на болниот ми сопруг...Толку ми се плаче дури да се дерам на глас ама стиснам заби и ќутам.
  • Од Ена Бендевска
  • КУЛТУРА, МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Работилница за полиаморијата (политика и задоволства)
Среда (11.05) во Комитет со почеток во 18 часот ќе имаме можност да се дружиме со Марта Шушак и Мима Симиќ
  • Од Тимот на Медуза
  • МОЕ ТЕЛО, ФЕМ 101
Шмукај, шмукај, бејби!
Kлиторалниот шмукач за мене ова беше откритие на векот.
  • Од Тимот на Медуза
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Зошто жените „не се смешни“
Знаевте ли дека жените не се смешни? Јас дознав пред некое време. Штета, а баш мислев дека јас сум смешна, барем според реакциите на луѓето околу мене. Изгледа се преправале.
  • Од Благица Димитрова
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Фирма / Жена во просторот (извадок)
Жени во текст е темата на првиот Меѓународен ПичПрич што ќе се одржи во четврток, 29 април
  • Од Тимот на Медуза
  • ФЕМ 101
Што ако сум „single“?
Сфатив дека за да бидам со друг, не би требало да го сменам моето автентично и единствено јас.
  • Од Сара Симоска
  • КУЛТУРА, ФЕМ 101
Човечноста и отпорот на Тони Морисон
Лесна ли ќе и биде земјата на Тони Морисон, тешката земја на овој свет повторно втурнат во стапицата на омразата?! - запрашува Ивор Мицковски во новиот текст за Дојче Веле.
  • Од Ивор Мицковски
  • ПЛОШТАД, ФЕМ 101
Брза vs. одржлива мода: Зошто е ова феминистичко прашање?
Модата и феминизмот треба да бидат дел од истиот разговор. Изборот на брза наспроти одржлива мода недвосмислено е феминистичко прашање, бидејќи тоа е избор меѓу систем кој главно се потпира на обезмоќување и искористување на текстилните работнички наспроти систем што овозможува и поттикнува промена кон поголем еколошки интегритет и социјално-економска правда.
  • Од Александра Спасеска

Момент...

No more pages to load

1 2 … 15 Next »

Категории

ФЕМ 101
КУЛТУРА
МОЕ ТЕЛО
КВИР
ДИЈАЛОЗИ

Корисни линкови

ЗА НАС
КОНТАКТ
БЕСПЛАТНА ПРАВНА ПОМОШ

Copyright © Медуза 2023 | Developed by MASIVA

Scroll to Top
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Menu
  • ФЕМ 101
  • ПЛОШТАД
  • КУЛТУРА
  • МОЕ ТЕЛО
  • КВИР
  • ДИЈАЛОЗИ
  • ЗБОР
  • ПЕСНА
  • MЕДУЗА TV
  • ЗА НАС
  • КОНТАКТ
Facebook-f Instagram